Identifying Data 2019/20
Subject (*) Projects 9 Code 630G01041
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fifth Obligatory 9
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Irisarri Castro, Jesús
E-mail
j.irisarri@udc.es
Lecturers
Irisarri Castro, Jesús
E-mail
j.irisarri@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Capacidade para estudar e analizar críticamente a transición entre o espazo público eo obxecto que o rodea como medio de coñecemento e formación continua, en relación cos aspectos do programa de necesidades, resolución funcional, técnica e simbólica cara aos seus usuarios. Deberá considerarse o contexto físico e temporal dos estudos de casos e estarán relacionados cos parámetros contemporáneos de sostibilidade, perspectiva de xénero e biofilia.
Capacidade de abordar o deseño do espazo público ea súa relación coa peza arquitectónica dentro da escala do barrio e do sector urbano, elaborando os programas de necesidades adaptadas a cada situación.
Capacidade para dar resposta arquitectónica obxectiva e contextual ao espazo público e ao limiar dos edificios, incorporándose como fundamentos da sustentabilidade, perspectiva de xénero, accesibilidade e aspectos do Código Técnico en relación coas condicións de aproximación ao edificio.

Contents
Topic Sub-topic
O deseño do espazo público -O impacto ambiental e social das intervencións arquitectónicas e urbanas
-Materiais avanzados fronte a materiais tradicionais
-Redución, reutilización e reciclaxe: aplicacións na formulación de programas de necesidades e deseño arquitectónico e urbano
- As novas ferramentas conceptuais de análise e transformación da realidade: perspectiva de xénero, sostibilidade, biofilia
Novos programas e escalas complexas - Infraestrutura de equipamento vs soporte
-O concepto de espazo público na vida cotiá
-Os usos alternativos. O espazo público como resposta a unha sociedade cambiante.
Estudo e análise crítica de proxectos arquitectónicos: a vida na cidade. -Estudio dos casos 1. O proxecto de espazo público na cidade consolidada.
-Estudio dos casos 2. Espazo intersticial na cidade difusa.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 0 0 0
Workshop 0 0 0
Student portfolio 0 0 0
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech sin docencia
Workshop
Student portfolio exame

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Student portfolio
Description
Atención individualizada al alumnado para el desarrollo de los trabajos de taller

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Workshop no hay docencia 0
Student portfolio Entrega do exame 100
 
Assessment comments
<p>Para poder superar a
materia, será necesario cumprir os seguintes requisitos: 1º Entregar
todas as obras propostas nos termos e formularios indicados na materia.2º. Asistir a clases regularmente e no Taller.Será necesaria unha asistencia mínima do 80%.O
alumno que teña algunha das seguintes circunstancias terá a condición
de NON PRESENTADO: 1º Non cumpre coa asistencia mínima necesaria para as
clases e o Taller.2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, nin entregalos incompletos.As obras que non conteñan a documentación requirida en todas as materias que compoñen o Taller serán consideradas incompletas.NOTA: UNA CALIFICACIÓN MÍNIMA SERÁ DEMANDADA EN CADA UNHA DAS PROBAS COMPUTADAS NA AVALIACIÓN PARA SUPERAR O CURSO.As
probas das diferentes oportunidades permitirá aos alumnos completar e
modificar parcial ou totalmente os traballos presentados no Taller
para superar a materia.</p>

Sources of information
Basic

_Alexander, Christopher et alt. Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavo Gili, 1980. _Apodaka Ostaikoetxea, Marije (coord.). Urbanismo inclusivo. Las calles tienen género. Vitoria: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2012.

_Ashihara, Yoshinobu. El diseño de espacios exteriores. Barcelona: Gustavo Gili, 1982. _Berrizbeitia, Anita; Pollak, Linda. Inside outside, between architecture and landscape. _Bofill Levi, Anna. Guia per al planejament urbanístic i l´ordenació urbanística amb la incorporació de criterios de génere. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2008.Gloucester, (Massachussets): Rockport, 2003. _Cano, G. y Maestre, J.M. Tecnología y sociedad: ¿Por qué no llega el hogar digital? Informes de la Construcción, vol. 67, 538 (2015). _Carreiro Otero´, María y Cándido López González. Parametrizar y sistematizar o cómo incorporar la perspectiva de género en el urbanismo. ; Cervero Sánchez, N. y Hernández, Agustín. Remodelación, Transformación y Rehabilitación. Tres formas de intervenir en la vivienda social del siglo XX. Informes de la Construcción, vol. 67 (EXTRA-1): mo26 (2015). _COAC, Collegi d´Arquitectes de Catalunya (1990): Vivienda y ciudad. Concurso Internacional de Proyectos. Barcelona: COAC. _Eleb-Vidal, Monique et al. (1988): Penser l´habité, le logement en question. Lieja: Pierre Mordaga. Fernández, Roberto. “Modos de hacer ciudad: proyecto y plan”, en Ciudades 3 (1996): 111-127. GALLARDO, Laura. “Del no-lugar al lugar en el proyecto arquitectónico”. AUS (Valdivia) 14 (2013): pp. 5-10. _Gehl, Jan. La humanización del espacio urbano. Barcelona: Reverté, 2006. _Lion, Yves y François Leclerq (1985): “Domus Demain, la Bande Active”. L´architecture d´Aujour d´Hui 252: 16-20. _López Candeira, José A. Tratamiento del espacio exterior. Madrid: Munilla-Leria, 2002. _López González,Cándido y María Carreiro Otero /eds. La casa. Piezas, ensambles y estrategias. Málaga: Recolectores Urbanos, 2016. _Lyndon, Donlyn. The Sea Ranch. New York: Princeton Architectural Press, 2004. _Marín Acosta, Flor Inés. “La arquitectura escolar del estructuralismo holandés en la obra de Herman Hertzberger y Aldo van Eyck”, en Revista de Educación y Pedagogía (21) 54 (2009): 67-80. _Moore, Charles et al. La casa: forma y diseño. Barcelona: Gustavo Gili, 1976. _Paricio, Ignacio y Xavier Sust (1998): La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. Barcelona: Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, IteC. _Sánchez de Madariaga, Inés. Urbanismo con perspectiva de género. Sevilla: Instituto Andaluz de la Mujer. Junta de Andalucía. _Sánchez de Madariaga, Inés. “Infraestructuras para la vida cotidiana y la calidad de vida”. Valladolid: Ciudades: Revista del Instituto Universitario de Urbanística de la Universidad de Valladolid, 8 (2004): pp. 101-133. _Tejedor, J. 2015. Nuevo paradigma normativo sobre la ciudad: Retronando a la ciudad tradicional. Informes de la Construccion, 67 (EXTRA-1): mo22 _Zoppi, Mariella. Progettare con il verde. 2. Vuoti Urbani. 3ª reimp. Firenze: Alinea, 1997.
Complementary
_Molino, Sergio del. La España vacía. Turner, 2016. _Sennett, Richard. “El confesor, el limosnero y el jardinero” en Sennett, Richard. Carne y piedra. El cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial, 1994, pp. 194-197.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Urbanism 4/630G02032
Architectural Design 7/630G02031
Architectural Design 6/630G02026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Urbanism 5/630G02042

Subjects that continue the syllabus
Architectural Design 9/630G02041

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.