Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para resolver proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. |
A1 A2 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. |
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Emprego dos elementos do vocabulario visual para a súa formalización gráfica nun soporte axeitado. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Emprego das técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proyectos gráficos e arquitectónicos. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber aplicar as ferramentas informáticas axeitadas a cada proxecto gráfico. |
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. COMUNICACIÓN VISUAL |
Comunicación visual na actualidade
As artes visuais. O vocabulario visual
Técnicas de presentación na actualidade |
II. IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS |
Imaxe corporativa na arquitectura
Grafismo ambiental |
III. TEORÍA E PRÁCTICA DA SINALÉTICA |
O linguaxe sinalético
A cor sinalética |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 |
9.5 |
0 |
9.5 |
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
16 |
59.5 |
75.5 |
Análise de fontes documentais |
B1 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20.5 |
20.5 |
Proba obxectiva |
B2 |
0 |
1 |
1 |
Presentación oral |
B4 |
4 |
0 |
4 |
Actividades iniciais |
B2 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os ontidos teóricos impartiránse utilizando a estratexia educativa denominada "flipped classroom". Esta extratexia inverte o entorno tradicional do ensino enviando previamente os/as estudantes os contidos teóricos da clase a través da plataforma Moodle. O comenzo sa sesión presencial, as posibles dúbidas sobre os mesmos poden ser consultadas e esclarecidas polos/as profesores/as. Despois os/as alumnos/as realizarán unha proba para confirmar que todo ha sido comprendido de forma correcta.
|
Traballos tutelados |
Practica semestral que se expón a principio do semestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Dentro de cada un dos apartados constituíntes da práctica tutorada, o alumno realiza de forma individual un traballo de investigacion relativo ao tema tratado no devandito bloque.
Contémplase o seguimento en forma de tutoria individualizada do traballo do alumno dentro do traballo tutorado, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba obxectiva |
Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Presentación oral |
Ao final do semestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente. |
Actividades iniciais |
Exposición inicial dos obxectivos que se queren alcanzar ao longo do semestre vinculados co programa formativo da materia. Exposición das metodoloxías a empregar e proposta de traballos a desenvolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos moi reducidos e en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
Realízase durante todo o semestre nos horarios facilitados ao alumnado e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. |
60 |
Proba obxectiva |
B2 |
É unha proba teórico/práctica y/o tests que se utilizan para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumnado. |
30 |
Presentación oral |
B4 |
É unha presentación por parte do estudantado do traballo realizado durante o semestre. |
10 |
|
Observacións avaliación |
La asistencia a las sesiones presenciales (teóricas / prácticas) es obligatorio en un 80%, porcentaje que da cobertura a los imponderables que podemos fijar en un 20%; por otro lado, se fija como obligatorio la realización de todos los tests de control sobre los contenidos teóricos.
Para superar la asignatura, en cualquiera de las dos oportunidades oficiales del curso (la correspondiente al cuatrimestre o en la segunda oportunidad de julio) es requisito imprescindible haber realizado todo el trabajo propuesto con el nivel mínimo establecido y la adecuada tutela del profesor. En caso contrario el alumno será considerado no presentado. La tutela de los trabajos propuestos, solo será considerada efectiva si el profesor ha podido comprobar el rendimiento de los alumnos en los trabajos realizados durante el tiempo presencial de la asignatura o a través de las tutorías, y dicho rendimiento concuerda con el trabajo realizado durante el tiempo no presencial. En consecuencia de lo anterior se cumplirá lo siguiente: 1) Los alumnos calificados como no presentados en la primera oportunidad están obligados a presentar para poder ser evaluados en la segunda oportunidad todos los trabajos que no hayan entregado en la primera oportunidad. 2) Los alumnos que se presenten únicamente en la segunda oportunidad de julio estarán especialmente obligados a la realización de todo el trabajo propuesto durante el curso y en especial al cumplimiento de lo referente a la tutela de los trabajos propuestos. 3) Los alumnos que necesiten presentarse en la segunda oportunidad y que no hayan obtenido el mínimo citado para el trabajo tutelado deberán presentar un nuevo trabajo de desarrollo, que será propuesto por los profesores. El trabajo se entregará el día del examen de la segunda oportunidad. La nota de este trabajo será la que forme parte de la nota final referente al trabajo tutelado. La falta de asistencia tanto a las clases teóricas como prácticas, por debajo del 80% de margen, supondrá la consideración del alumno como no presentado. Dada la importancia que para esta asignatura tiene la atención personalizada, esta es rigurosamente obligatoria para el alumno. El no cumplimiento de las tutorías fijadas en la planificación (mínimo 1h), supondrá la consideración del alumno como no presentado. "La docencia a alumnos de programas de movilidad se adaptará a condiciones pedagógicas y trabajos tutelados especiales, así como las pruebas y exámenes de evaluación"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costa, Joan (2007). Señalética corporativa . Barcelona : Costa Punto Com
Costa, Joan (1989). Señalética de la señalización al diseño de programas. Barcelona:CEAC
Cossu, Matteo. (2010). Usted está aqui : diseño de señalética . Barcelona:Maomao
Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London: Herbert Press
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona:Laberinto
Martínez-Val, Juan (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid: Laberinto
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo:Ideaspropias
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. . Aguilar
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona:Blume
Meggs, Philip B. (1991(2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico.. Mexico:Trillas
Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation. London:Thames & Hudson |
|
Bibliografía complementaria
|
Sánchez Avillaneda, María del Rocío (2005). Señalética conceptos y fundamentos: una aplicación en bibliotecas.. Buenos Aires:Alfagrama |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Arquitectónico 1/630G02012 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|