Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A5 |
Mantener los sistemas de maquinaria naval, incluidos los sistemas de control, a nivel operacional. |
A13 |
Utilizar las herramientas manuales y el equipo de medida para el desmantelado, mantenimiento, reparación y montaje de las instalaciones y el equipo de abordo, a nivel operacional. |
A14 |
Utilizar las herramientas manuales y el equipo de medida y prueba eléctrico y electrónico para la detección de averías y las operaciones de mantenimiento y reparación, a nivel operacional. |
A39 |
Interpretar y representar correctamente el espacio tridimensional, conociendo los objetivos y empleo de los sistemas de representación gráfica. |
A41 |
Interpretar y representar el Dibujo Industrial (dibujo, simbología, convencionalismos...). |
A42 |
Llevar a cabo automatizaciones básicas de procesos industriales. |
A43 |
Manejar correctamente la información proveniente de las instrumentaciones y sintonizar controladores. |
A44 |
Realizar operaciones de optimización energética de las instalaciones de abordo utilizando convenientemente los equipos de medida, a nivel operacional. |
A46 |
Ensamblar mantener y reparar equipos informáticos y manejar sistemas operativos y aplicaciones informáticas. |
A48 |
Regular y controlar sistemas y procesos, a nivel operativo. |
A51 |
Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A54 |
Operar, mantener, seleccionar y reparar los equipos eléctricos, electrónicos, y de regulación y control del buque. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B8 |
Aprender en contornos de teleformación. |
B12 |
Uso de las nuevas tecnologías TIC, y de Internet como medio de comunicación y como fuente de información. |
B13 |
Comunicar por escrito y oralmente los conocimientos procedentes del lenguaje científico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Comprender o papel que xogan os distintos dispositivos, aparellos e sistemas, nun contorno industrial ou a bordo dun buque |
A5 A13 A14 A43 A44
|
B8 B12
|
C3
|
Expresarse utilizando correctamente os términos relativos aos instrumentos industriales e a medida das magnitudes físicas.
|
A5 A14 A43 A54
|
B4 B8 B12 B13
|
C1 C3
|
Ser capaz de valorar as propiedades físicas dos materiales e o xeito de utilizar os mesmos para a captación da información contida nunha variable física |
A43
|
B3 B4 B12
|
C3 C6
|
Interpretar os planos de instrumentación normalizados dunha instalación, facer modificacións nos mesmos e debuxar, mediante ferramentas software, planos de pequenas instalacións ou partes da mesma. |
A39 A41 A51
|
B4 B8 B12
|
C3
|
Coñecer algúns dos instrumentos para a medida das magnitudes máis frecuentes no contorno industrial, e coñecer tamén os elementos de acción de uso máis xeralizado. |
A13 A14
|
B2 B8 B12
|
C3
|
Utilizar con familiaridade os conceptos básicos de comunicación e os estándares máis usuais presentes no contorno industrial. |
A48
|
B8 B12
|
C3
|
Manexarse con facilidade na procura e localización de documentación técnica a traves da web. |
A51
|
B8 B12
|
C3
|
Interpretar a información contida nos catálogos, manuais e demais literatura técnica suministrada polas casa comerciais sobre os seus productos. |
A51
|
B8 B12
|
C3
|
Construir pequenos programas gráficos en contornos de instrumentación virtual. |
A42 A46
|
B8 B12
|
C3
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Introducción |
Elementos de medida
Elementos de acción
Elementos de control
Vías de comunicación
Interacción home-máquina
Diagnose e Supervisión
|
Principios físicos de transducción |
Transductores pasivos
Transductores activos
|
Representación simbólica |
Introducción
Simbología conforme a ISA |
Instrumentos de medida |
Introducción
Fuerza y presión.
Caudal.
Nivel.
Temperatura.
Posición y desplazamiento.
Velocidad y posición angulares.
Otras variables.
|
Equipos de acción |
Introducción
Válvulas.
Bombas.
Otros actuadores y accionadores.
|
Comunicaciones industriales |
Introducción
RS-232-C.
RS-422-A.
RS-485.
IEEE-488.
Buses de campo.
Ethernet.
Niveles de comunicación. |
Instrumentación Virtual |
Valores booleanos
Valores numéricos
Estructuras de control
Lazo While
Lazo For
Case
Sequence
Nodo Fórmula
Variables locales y globales
Subprogramas |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Prácticas de laboratorio |
A5 A13 A14 A39 A41 A42 A43 A46 A48 A54 B3 C6 |
16 |
16 |
32 |
Sesión magistral |
A44 A51 B2 B4 B13 C1 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
B8 B12 C3 |
0 |
30 |
30 |
Salida de campo |
A13 A14 A39 A41 |
4 |
2 |
6 |
Portafolio del alumno |
A41 A44 A51 B2 B3 |
1 |
2 |
3 |
Prueba objetiva |
A51 B2 B3 B4 B13 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
10.5 |
0 |
10.5 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Prácticas de laboratorio |
Hai dous tipos de prácticas de Laboratorio:
1ª) Consiste na inspección dunha planta de quencemento de auga instalada no Laboratorio de Automatización II. Trala descrición do sistema polo profesor, os alumn@s deben facer os apuntamentos necesarios, e plantexar as cuestións que consideren convenientes, para xerar un plano de instrumentación da planta.
2ª) Trátase das prácticas de instrumentación virtual que se levan a cabo na aula de informatica facendo uso do LabView ou software de similares características.
|
Sesión magistral |
As sesión maxistrais correspóndense co descrito no primeiro apartado de Actividades Introductorias. |
Prácticas a través de TIC |
O curso fundaméntase no uso da Plataforma de Teleformación é dunha web propia da materia á que se acesa dende a Plataforma.
O curso está estructurado en temas, e a súa vez cada tema organízase nos apartados: Introducción, Actividades e Materiais.
O alumno debe realizar as actividades propostas utilizando os Materiais e as ferramentas de software adecuadas, xerando un documento entregable a través da plataforma que incluirase no seu Cartafol |
Salida de campo |
Durante o curso o alumno traballa cos planos de instrumentación dunha instalación real, a do Aquarium Finisterrae dos Museos Científicos Coruñeses.
Na última parte do curso faise unha visita as instalacións técnicas de dita institución, para comprobar "in situ" a correspondencia entre os planos e funcionamento da planta. |
Portafolio del alumno |
O Cartafol vaise elaborando ao longo do curso mediante a entrega dos traballos que están programados na Axenda da Plataforma de Teleformación, e constitúen a principal vía de avaliación, que remata cunha entrevista persoal entre alumn@ e profesor para valorar o Cartafol e o seguimento da materia. |
Prueba objetiva |
Os alumn@s que non superen a materia mediante a valoración do seu Cartafol poderán acudir a un exame final da materia, na que terán a oportunidade de completar a nota obtida mediante o Cartafol.
Desaconséllase esta proba como única vía para superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Salida de campo |
Portafolio del alumno |
|
Descripción |
1º) Nas prácticas de Laboratorio o profesor está presente para resolver as dúbidas que o alumno vaia formulando no desenvolvemento das mesmas.
2º) Nas prácticas a través de TIC a atención personalizada lévase a cabo mediante a titoría individural pola Plataforma de Teleformación, ou ben nas sesións semanales de Titoría Colectiva na Aula.
3º) Na saída de campo o profesor acompaña aos alumn@s, e xunto co persoal do Aquarium vai clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre o funcionamento da planta.
4º) O Cartafol supón unha entrevista persoal de avaliación ao finalizar o curso. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prácticas de laboratorio |
A5 A13 A14 A39 A41 A42 A43 A46 A48 A54 B3 C6 |
Levantamento do plano de instrumentación do Laboratorio de Automatización II
Instrumentación virtual |
20 |
Prácticas a través de TIC |
B8 B12 C3 |
Trátase das actividades a realizar ao longo do curso descritas na web da materia |
70 |
Salida de campo |
A13 A14 A39 A41 |
Tratase da visita as instalacións técnica do Aquarium Finisterrae dos Museos Cientificos Coruñeses |
10 |
Portafolio del alumno |
A41 A44 A51 B2 B3 |
É o conxunto de traballos realizados polo alumn@ máis a entrevista persoal co profesor de valoración da súa actividade |
80 |
Prueba objetiva |
A51 B2 B3 B4 B13 C6 |
É un exame final da materia como oportunidade para completar o traballo non entregado nos seus prazos ao longo do curso |
60 |
|
Observaciones evaluación |
A avaliación total non pode superar o 100%, o valor de 240% corresponde ao feito de poder seguir diferentes vías para obter o 100%.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Comisión G2 (1985). Bombas y ventiladores. Madrid, Asinel
Domingo Peña, J. et al. (2003). Comunicaciones en el entorno industrial. Barcelona. UOC
Pérez García, M.A. (2003). Instrumentación electrónica . Madrid. Paraninfo
Creus Solé, A. (1997). Instrumentación industrial. Barcelona. Marcombo
Pallás Areny, R. (2003). Sensores y acondicionadores de señal. Barcelona. Marcombo
Rodríguez Mata, A. (2000). Sistemas de medida y regulación. Madrid. Paraninfo |
|
Complementária
|
Johnson, C. (1993). Process control instrumentation technology. London. Prentice-Hall
Fraser, R.E. (2001). Process measurement and control. Upper Saddle River. Prentice-Hall |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|