Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Combustión Código 631480208
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Carbia Carril, Jose
Correo electrónico
jose.carbia@udc.es
Profesorado
Carbia Carril, Jose
Correo electrónico
jose.carbia@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos dos procesos básicos da combustión, que son claves para a correcta xestión de equipos de propulsión e servizos auxiliares. AM2
AM8
AM9
AM16
AM19
AM20
BM1
BM2
BM3
BM5
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM9
Ser capaces de evaluar a operación de equipos de combustión, responder aos avances tecnolóxicos neste campo e aportar solucións nun ámbito tan multidisciplinar como o da Inxeñaría Mariña. AM9
AM19
AM20
BM4
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Combustión 1. Introducción a combustión
2. Clasificación dos procesos de combustión. Plantexamento xeneral do problema.
3. Estequiometría da combustión de combustibles sólidos, líquidos y gasosos.
4. Composición dos gases contaminantes. Carga contaminante.
5. Modos de combustión. Premezcla, difusión.
6. Atomización e combustión de gotas.
7. Formación de emisións contaminantes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais B1 B4 B7 C2 C6 C8 1 1 2
Estudo de casos A2 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C7 5 15 20
Proba obxectiva A8 A9 A16 A19 A20 B2 B10 B11 C1 3 0 3
Solución de problemas A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C4 C6 C8 6 18 24
Traballos tutelados A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C6 C8 C9 1 7 8
Sesión maxistral A2 A8 A9 A16 A19 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Levarase a cabo unha análise e selección das fontes documentais máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para acadar os obxetivos plantexados.
Estudo de casos Proposta de casos prácticos, resolución e crítica.
Proba obxectiva Faranse probas orais e/ou escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
Solución de problemas Resolver os problemas en canto ao diseño e comportamento real.
Traballos tutelados Proporáse a realización de traballos para a resolución de casos de procesos reais, realizando o conseguinte seguimento.
Sesión maxistral Farase unha explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno na clase, a través de comentarios que traten de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Proba obxectiva
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
ANÁLISE DE FONTES DOCUMENTAIS. Farase unha atención persoalizada sobor da selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a sua análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenrrolo dos mesmos de forma individualizada.
PRUEBA OBXETIVA. Faranse probas orais e/ou escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos po-lo alumno, facéndose un seguimento permanente.
TRABALLOS TUTELADOS. Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análise e investigación.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Farase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSOALIZADA. Farase en horarios de titorias establecido ao comenzo do curso e exposto no taboleiro do despacho. Esta atención persoalizada e indispensable por ser o traballo realizado polo alumno eminentemente orientado a investigación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 A8 A9 A16 A19 C8 Coa asistencia participativa as clases expositivas 5
Análise de fontes documentais B1 B4 B7 C2 C6 C8 Levarase a cabo unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para acadar os obxetivos plantexados. 5
Estudo de casos A2 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C7 Proposta de casos prácticos, análise, resolución, validación e crítica. 10
Proba obxectiva A8 A9 A16 A19 A20 B2 B10 B11 C1 Resolución de propostas teóricas e prácticas 50
Solución de problemas A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C4 C6 C8 Resolver os problemas en canto ao diseño e comportamento real. 10
Traballos tutelados A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C6 C8 C9 Presentación en tempo e forma dos traballos propostos 20
 
Observacións avaliación

Os criterios de evaluación contemplados nos cuadros A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as suas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de diseñar e realizar a su evaluación.

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 80% a considerar polo profesor, considerando que en estes casos igual pode ser compensada con traballos específicos, asistencia a titorías... Por exemplo, en algunhas materias este 80% podería ser o correspondente as horas de prácticas en laboratorio/taller, e permitir a exención a asistencia as sesións maxistrais.

- Cualificación:

a) Elaboración traballos: ata o 80%

c) Solución de problemas: ata o 80%

b) Exame escrito sobre os contidos da materia: ata o 100%

d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100%


Fontes de información
Bibliografía básica Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía . Barcelona: Edit. Reverté. S.A.
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores. España. Marcombo
David M. Himmelblau (2002). Principios básicos y cálculos en ingeniería química. México. Pearson Educación
Sánchez Naranjo, Consuelo (2008). Teoría de la combustión. UNED

Bibliografía complementaria TURNS, S. R. (2000). An Introduction to Combustions: Concepts and Applications. Ed. McGraw-Hill
D. B. Spalding (1979). Combustion and Mass Transfer. Pergamon
M. J. Moran; H. N. Shapiro (1999). Fundamentos de termodinámica técnica. Barcelona. Ed. Reverte, S.A
Yunus A. Çengel; Michael A. Boles (2002). Termodinámica. México. McGraw-Hill
J. L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica técnica. Valencia. UPV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Por ser unha materia optativa de Master, o que implica haber cursado un Grao, non se require ningún requisito previo adicional.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías