Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A16 |
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
A17 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os procesos e mecanismos físico-químicos de formación de contaminantes máis relevante, así como o seu impacto ambiental.
|
AC9 AC19 AC20 AC24
|
BC1 BC4 BC7 BC12
|
CC4 CC6
|
Coñecer as implicacións da xestión de sistemas de combustión sobre a emisión de contaminantes.
|
AC2 AC8 AC21
|
BC2 BC5 BC11
|
CC6 CC7
|
Empregar a medida de emisións como método de diagnóstico do sistema.
|
AC20
|
BC6 BC13 BC14 BC15 BC16
|
CC8 CC9
|
Coñecer a normativa aplivable e os métodos de redución de emisións. |
AC16 AC17
|
BC3 BC10
|
CC1 CC2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
CONTAMINANTS' FORMATION AND ENVIRONMENTAL IMPACT |
1. Criteria for defining emissions.
2. Formation and emission of NO, HC, NOx, SOx, particles.
3. Measurement systems.
4. Fuels.
5. Regulations.
6. Environmental impact and emission reduction techniques. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A20 A21 A24 B2 B11 B12 B13 |
5 |
15 |
20 |
Objective test |
B3 C1 C4 C8 |
3 |
0 |
3 |
Problem solving |
A17 A19 B1 B4 B5 |
6 |
18 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A8 A9 A16 |
7 |
7 |
14 |
Supervised projects |
B10 C2 C9 |
1 |
7 |
8 |
Document analysis |
B6 B7 B14 B15 B16 C6 C7 |
1 |
1 |
2 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica.
|
Objective test |
Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
|
Problem solving |
Resolver os problemas en canto ao comportamento real.
|
Guest lecture / keynote speech |
Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
|
Supervised projects |
Propoñerase a realización de traballos para a resolución de casos de procesos reais, realizando en consecuente seguimento.
|
Document analysis |
Levarase a cabo unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para alcanzar os obxectivos expostos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Objective test |
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
ANÁLISE DE FONTES DOCUMENTAIS. Realizarase unha atención personalizada sobre a selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a súa análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenvolvemento dos mesmos de forma individualizada.
PROBA OBXECTIVA. Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos polo alumno, realizándose un seguimento permanente.
TRABALLOS TUTELADOS. Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análises e investigación.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSONALIZADA. Realizaranse en horarios de tutorias establecido a comezo do curso e expusto no taboleiro do despacho. É ta atención personalizada é indispensable por sel o traballo realizado polo alumno eminentemente orientado á investigación.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B3 C1 C4 C8 |
Permite evaluar y comprobar los resultados esperados en cuanto al contenido global de la materia. Verificar el grado de alcance de los objetivos propuestos. |
100 |
|
Assessment comments |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Proba obxetiva: A8, A16, B3, C1, A21, B4, B7, B10, C6, C7, A2, A9, A19, A20, B2, B6, C2, B1, B11, C4, A17, A18, A25, B5, C8 O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN Aos ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3; 7.5) (04/05/2017):
Terá dereito a presentarse a unha proba obxectiva con posibilidade de obtención do 100% da nota.
|
Sources of information |
Basic
|
Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía. Barcelona: Edit. Reverté. S.A.
D. B. Spalding (1979). Combustion and Mass Transfer. Pergamon
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores. España. Marcombo
David M. Himmelblau (2002). Principios básicos y cálculos en ingeniería química. México. Pearson Educación |
|
Complementary
|
Incropera, Frank P. (1999). Fundamentos de transferencia de calor. México. Prentice Hall
James R. Welty (1999). Fundamentos de transferencia de momento, calor y masa. México. Ed. Limusa
Robert E. Treybal (2004). Operaciones de transferencia de masa. México. McGraw-Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Por ser unha materia optativa de Master, o que implica cursar o Grao; non se require ningún requisito previo adicional. |
|