Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A2 |
Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego de representación gráfica. |
A4 |
Coñecer e construír as Proxeccións Cartográficas Perspectivas empregadas en Navegación, os seus antecedentes e uso. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A11 |
Empregar o inglés, falado e escrito, aplicado á navegación e ao negocio marítimo. |
A12 |
Navegar, con seguridade e respecto ao medioambente, en Buques Tanque. |
A14 |
Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación. |
A15 |
Realizar unha garda de navegación segura. |
A16 |
Manter a seguridade da navegación utilizando o radar, a ARPA e os modernos sistemas de navegación para facilitar a toma de decisións. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A19 |
Utilizar as frases normalizadas da OMI para as comunicacións marítimas, e emprego do inglés falado e escrito. |
A21 |
Manobrar e gobernar o buque en todas as condicións. |
A27 |
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas. |
A30 |
Utilizar os telemandos das instalacións de propulsión e dos sistemas e servizos de maquinaria. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación. |
A37 |
Usar correctamente os diferentes aparatos de navegación e radiocomunicacións. |
A38 |
Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A44 |
Capacidad para redactar informes técnicos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B9 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Capacitar para realizar o estudo da manobrabilidade dun barco baseado en diferentes probas para a súa determinación e saber construír os gráficos correspondentes para o seu uso. |
A2 A10 A11 A21 A27 A30 A37 A44
|
B1 B3 B14 B22
|
C6 C10
|
Coñecemento do estado da arte en termos de sistemas de propulsión do buque e temóns de alta eficiencia de última xeración, e o control deles polo manobristra.
|
A21 A38
|
B3 B9 B15 B16 B22
|
C3 C6 C8
|
Analizar as forzas presentes para saber facer un uso óptimo dos medios de manobra do buque e ter a capacidade de poder afrontar situacións imprevisibles que poidan xurdir no desenvolvemento da manobra. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16
|
C3 C6 C8 C9 C10
|
Coñecer os efectos derivados da navegación en augas restrinxidas polo seu calado e / ou pola súa anchura e, en particular, a interacción do buque con outro buque, coa beira e co fondo. |
A21 A38
|
B3 B9 B15 B16
|
C3 C6 C8
|
Adestrar para o estudo, planificación, desenvolvemento e execución das manobras de recalada, fondeo, entrada, descarga e saída de diferentes portos e terminais con distintos tipos de buques. |
A1 A2 A4 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A19 A21 A27 A30 A35 A37 A38 A44
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22
|
C3 C6 C10
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introduction. |
Objetctives. Teaching Guide. STCW 1978/2010. Model Course 7.01. |
Ship´s Manoeubrability Standards. |
Definitions. SOLAS. IMO Circulars. Trials. Turning Circle characteristics Pivot Point. |
Ship Handling Equipment. |
Propeller. Rudder. Steering Gear. Automatics Pilot. Rudder/ ROT Indicators. |
Bridge Team Management. |
STCW. BTM. Planning. Briefings. Manning. Training. Organization. Standing Orders. Pilot. Fatigue. Communications. Single Point of Failure |
Shallow Water Effects. |
Hydrodinamics.. Squat. Bank Effect. Ship´s Interaction. Turning circle. Currents |
Basics of Ship Handling. |
Rudder-Propeller Effect. Wind Effect. Current Effect |
Berthing Operations. |
Berthing. Unberthing. Approaching the berth. Safety margins. Use of ropes. Use of anchors. Typical Manoeuvres. |
Mooring. |
Ropes. Winches. Forces. Mooring Configurations. Deck teams. Secuencias. Accident prevention. |
Anchoring. |
Windlass. Deck team. Secuencias. Dragging. Accident prevention. |
Pilot Station. |
Approach. Rigging Pilot Ladder Master Pilot Exchange. |
Tugs. |
Port. Scort. Accident prevention. |
Open Sea. |
6 DOF. Waves. COLREG. IS Code 2008. Emergency Maneouvres: Towing. MOB, IAMSAR. Bad weather. |
Maritime Accidents Analysis. |
Cases Analysis. |
Voyage Planning. |
SOLAS V. IMO Circulars. BTM. Exercises. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
C10 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A11 A12 A16 A19 A21 A27 A37 A38 A44 B15 B16 C3 C6 C8 |
35 |
70 |
105 |
Case study |
A1 A11 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A38 A44 B2 B9 B16 C3 C8 |
4 |
6 |
10 |
Laboratory practice |
A17 A21 A30 A35 B1 B2 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 |
8 |
8 |
16 |
Objective test |
A10 B3 B22 C9 C10 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
14 |
0 |
14 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
A primeira clase da materia adicarase a presentar a materia: obxectivos, metodoloxías e normas.
Intentarase coñecer as motivacións e as bases formativas dos alumnos coa materia.
|
Guest lecture / keynote speech |
Presentación oral dos temas que compoñen a materia, buscando tamén a participación activa de todos os alumnos. Os contidos pódense desenvolver en inglés.
Como soporte pode utilizar .ppt, software técnico (CAD, Maxsurf, etc) e vídeos.
As técnicas de Role Palying poden intercalarse para simular accións reais durante as manobras (ponte, proa, popa, etc).
Será necesaria a asistencia á clase para cualificar a avaliación continua.
A falta de puntualidade pode ser motivo para non ser aceptado na aula.
|
Case study |
Cálculos a tener en cuenta nun Voyage Plannig (squat, wheel-over point, etc).
Análisis de los accidentes marítimos relacionados con el tema. |
Laboratory practice |
Impartiranse no simulador de manobra algúns conceptos básicos sobre o seu funcionamento, así como as manobras básicas de amarre e desamarre para servir de introdución ao tema "Simulación náutica" (cuarto ano).
A asistencia a estas clases no simulador é obrigatoria para aprobar a materia. |
Objective test |
Para ter o dereito a avaliación continua, xustificaranse polo menos o 90% da asistencia ás clases.
O exame final da materia nas oportunidades de xaneiro e xullo será de natureza eminentemente teórica e consistirá xeralmente nunha serie de preguntas conceptuais, outras sobre manobras teóricas e algún problema sobre squat.
Tamén poderase realizar caso práctico de Voyage Plan (port-to-porto), tendo en conta para o seu desenrolo cuestións relacionadas co tema.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
|
Description |
A atención personalizada ao estudante, entendida como apoio no proceso de ensino-aprendizaxe, levarase a cabo nas horas de titoría do profesor.
O profesor asistirá a calquera consulta dos alumnos no seu programa de titorías.
En canto ao "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" o profesor poñerá a disposición da bibliografía da materia e a posibilidade de titorías en liña.
Profesor e alumnx coordinarán esta asistencia.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A10 B3 B22 C9 C10 |
Para ter o dereito a avaliación continua, xustificaranse polo menos o 90% da asistencia ás clases.
O exame final da materia nas oportunidades de xaneiro e xullo será de natureza eminentemente teórica e consistirá xeralmente nunha serie de preguntas conceptuais, outras sobre manobras teóricas e algún problema sobre squat.
Tamén poderase realizar caso práctico de Voyage Plan (port-to-porto), tendo en conta para o seu desenrolo cuestións relacionadas co tema. |
95 |
Laboratory practice |
A17 A21 A30 A35 B1 B2 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 |
En cada sesión de atención personalizada en pequeños grupos tras finalizar cada ejercicio práctico, se realizará un seguimiento de las práctica realizada resolviendo las dudas que se hayan presentado a los alumnos tanto sobre el mismo como sobre los aspectos teóricos de necesaria aplicación en su desarrollo tomando como elemento básico de trabajo la capacidad del simulador de maniobra para el estudio posterior en tiempo real de la ejecución de cada ejercicio.
Para que las Prácticas de Laboratorio puedan computar en la evaluación, éstas deben de ser controladas en estas sesiones lo que conlleva necesariamente la asistencia obligatoria del alumno a las mismas en el grupo de trabajo que le corresponda.
Se valorará en concreto la destreza del alumno, su interés y su capacidad para la aplicación práctica de los conceptos teóricos en el desarrollo práctico de las maniobras propuestas, tratando de que se realicen en un ambiente de equipo y distendido que permita al alumno desarrollar sus capacidades sin generar en el mismo una excesiva responsabilidad por el resultado, aspecto que se estima relevante en la profesión del marino mercante para poder culminar con éxito el aprendizaje que le debe de conducir a realizar con éxito las diferentes maniobras con buques en la realidad.
|
5 |
|
Assessment comments |
Convenio STCW 2010: Los criterios
de evaluación contemplados en el cuadro A-II/1 del Código STCW, y recogido en
el Sistema de Garantía de Calidad, se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y
realizar la evaluación. En lo referente al "Alumnado
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia" el Profesor pone a disposición delalumno los apuntes actualizados de la Asignatura
en reprografía, no le exige la asistencia a clase para su evaluación en las dos
oportunidades de enero y julio y en lo relativo a las tutorías del Profesor, no
solamente estará dispuesto a resolver las dudas que se le presente a este tipo
de alumnos en el horario establecido a tal efecto por el Profesor; sino también
en cualquier otro en que se encuentre en el despacho y las demás actividades
que esté desarrollando se lo permitan.
En lo relativo al contenido de la
prueba objetiva en ambas oportunidades; este será el establecido con carácter
general en la descripción de la misma.
|
Sources of information |
Basic
|
|
BAUDU, H. (2018). Ship Handling. Dokmar. Vlissingen. 2nd ed.
INOUE K. (2014). Theory and Practice of Shiping Handling. ITU Vakfi. Istambul.
MURDOCH, E., DAND, I. W., CLARKE, C. (2012). A Master’s Guide To Berthing. The Standard Club. London. 2nd Ed.
|
Complementary
|
|
BARRASS, C.B. (2009). Ship Squat and Interaction. Witherby, Edinburgh.
CLARK, I.C. (2005). Ship Dynamics for Mariners. The Nautical Institute, London.
CLARK, I.C. (2009). Mooring and Anchoring Vol 1. Principles and Practice. The Nautical Instite, London.
HENSEN, H. (2003). Tug Use in Port. A practical guide. The Nautical Institute, London.
HOOYER, H. H. (1994). Behaviour and Handling of Ships. Cornell Maritime Press, Maryland.
ROWE, R.W. (2000). The Shiphandler´s Guide.The Nautical Institute, London.
VERVLOESEM, W. (2009). Mooring and Anchoring Vol 2. Inspection and Maintenance. The Nautical Institute, London.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Naval Construction/631G01105 | Ship Manoeuvering I/631G01207 | Ship's Theory I/631G01208 | Collision Rules, Signals, Bouyage Systems and ISM Code/631G01303 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Ship Manoeuvering I/631G01207 |
|
|