Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión de Empresas Marítimas Código 631G01312
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Díaz De La Rosa, Angélica
Correo electrónico
angelica.diaz@udc.es
Profesorado
Díaz De La Rosa, Angélica
Correo electrónico
angelica.diaz@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A45 Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B21 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento Coñecementos na organización de empresas. Capacidade de organización e planificación. Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas A45
B3
B14
B16
B21
B22
C4
C5
C10

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción a la empresa marítima
1.- Concepto de empresa marítima
2.- Concepto de empresa del sector naval
3.- Concepto de empresa portuaria


Tema 2. Formas organizativas y de gestión de la empresa marítima 1. Sociedades de personas
2. Socieddaes de capital
3.- Condominio naval
4.- Órganos sociales
5.-Procedimientos de tomas de decisión
6.-Sistemas de representación externas
Tema 3. La cooperativa como forma de gestión de empresa maritima 1. Concepto de cooperativa
2.- Clases
3.- Cooperativas en el sector marítimo
Tema 4.- Colaboradores del empresario maritimo 1. Colaboradores terrestres
2.-Colaboradores maritimos
Tema 5. Instrumentos juridicos del comercio marítimo internacional 1.- Ventas marítimas
2.-Créditos documentarios
Tema 6. Modos de adquisición de la propiedad del bque. 1. Compraventa de buques
2.-Cosntrucción naval.
3.-Leasing de buques
4.- El préstamos hipotecario naval

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B3 B14 B16 C4 C5 34 22 56
Proba obxectiva A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 2 30 32
Aprendizaxe colaborativa A45 B3 B14 B16 B21 B22 C10 36 21 57
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A45 B3 B14 B16 B21 B22 C10 Resolución de prácticas planteadas en el aula. 30
Traballos tutelados B3 B14 B16 C4 C5 Trabajo tutelado sobre un tema elegido por el alumno entre los contenidos recogidos en la GADU. 40
Proba obxectiva A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 Prueba escrita 30
 
Observacións avaliación
El alumno con reconocimiento a dedicación a tiempo parcial y
dispensa académica de exención de asistencia a clase deberá realizar
las prácticas y el trabajo indicado por el profesor y que supervisará
por vía telemática o en tutorías personalizadas. La prueba objetiva se
realizará en la fecha convenida entre alumno y profesor.


 Los
criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2
del Código STCW y sus emiendas relacionadas con esta materia se tedrán
en cuenta a la hora de diseñar y realizar su avaliación.

Fontes de información
Bibliografía básica James Mc Conville (1999). Economics of Maritime Transport – Theory and Practice. Whiterby & Co. Ltd. London U.K.
Alan E. Branch (2001). Elements of shipping. Nelson Thornes Ltd. Cheltenham U.K.
Martin Stopford (2004). Maritime Economics. Routledge (Taylor & Francis Group) London & New York
Alan E. Branch (1998). Maritime Economics – Management and Marketing. Stanley Thornes (Publishers) Ltd. Cheltenham U.K.

Bibliografía complementaria Ignazy Chrzanowski (). An introduction to shipping economics. S.J. Wiater – City of London Politechnic – Fairplay Publications.
José Mª Ruiz Soroa (1990). El buque, el naviero, personal auxiliar. Instituto Vasco de Administración Pública.
John M. Downard (1984). Managing Ships. Faiplay Publications, London.
Ruiz Soroa, Zabaleta, González (1986). Manual de Derecho del Transporte Marítimo. Escuela de Administración Marítima. Bilbao
Paul Todd (1986). Modern Bills of Lading. Collins, London.
J.E. Sloggett (1984). Shipping Finance – Financing ships and mobile offshore installations. Fairplay Publications, London
C.A. Laurence (1984). Vessel Operating Economies. Fairplay Publications, London.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Empresa e Dereito/631G01109
Economía Marítima/631G01201

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
/

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías