Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A12 |
CE12 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de interpretar y elaborar documentación gráfica correspondiente a las distintas instalaciones en buques o en procesos. |
A1 A12 A18
|
B2 B4 B5
|
C3 C10 C13
|
Deberán conocer e interpretar los distintos sistemas de representación, así como las NORMAS TÉCNICAS de aplícación tanto en la redacción como en la gestión. |
A12
|
B1 B2 B4 B5
|
C3 C6 C12
|
Conocimiento de los sistemas de representación y operaciones habitualies en la representación gráfica. |
A18
|
B1 B2 B11
|
C7
|
Común a la formción técnica, los alumnos deberán ser capaces de trabajar de forma colaborativa, concociendo las herramientas más habituales. Ser capaz de adaptarse a las sucesivas actualizaciones informáticas. |
A12
|
B2 B5 B11
|
C1 C3
|
Fomentar la exposición pública de trabajos, con hábito para la capacidad de defensa y exposición. |
A12
|
B3
|
C1 C2 C3
|
Desde la asignatura se trasladará al alumno la responsabilidad como técnico, la necesidad de actualizar los conocimientos y su reciclaje, con normativa e informática cambiante, |
A12 A18
|
B11
|
C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
HOMOLOGÍAS PLANAS |
DEFINICIONES
DETERMINACIÓN DE PUNTOS Y RECTAS
RECTAS LÍMITE
DETERMINACIÓN DE LA HOMOLOGÍA
HOMOLOGÍAS PARTICULARES |
APLICACIÓN DE LA HOMOLOGÍA AL TRAZADO DE CÓNICAS |
POLO Y POLAR RESPECTO DE UNA CÓNICA
POLO Y POLAR DE LOS ELEMENTOS IMPROPIOS
LAS CÓNICAS COMO FIGURAS HOMOLÓGICAS DE LA CIRCUNFERENCIA
TRANSFORMACIÓN HOMOLÓGICA DE LA CIRCUNFERENCIA:
- EN ELIPSE
- EN HIPÉRBOLA
- EN PARÁBOLA |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN |
NECESIDAD Y OBJETIVOS DE LA GEOMETRÍA DESCRIPTIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTALES DE LOS ELEMENTOS GEOMÉTRICOS
PROYECCIÓN Y SECCIÓN
TIPOS DE PROYECCIONES
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- ACOTADO
- AXONOMÉTRICO
- CÓNICO |
SISTEMA DIÉDRICO |
PUNTO Y RECTA
PLANO
INTERSECCIONES
PARALELISMO, PERPENDICULARIDAD Y DISTANCIA
ABATIMIENTOS
GIROS
CAMBIOS DE PLANO
ANGULOS
POLIEDROS
PRISMA
PIRAMIDE
CONO
CILINDRO
ESFERA
INTERSECCION DE SUPERFICIES |
SISTEMA DE PLANOS ACOTADOS |
REPRESENTACIÓN DE PUNTO, RECTA Y PLANO
INTERPRETACIÓN DE CURVAS DE NIVEL Y APLICACIONES |
SISTEMA AXONOMÉTRICO |
INTRODUCCIÓN
REPRESENTACIÓN DE LOS ELEMENTOS FUNDAMENTALES
REPRESENTACIÓN DE CIRCUNFERENCIAS
TRASLADO DE VISTAS
APLICACIONES |
DIBUJO INDUSTRIAL |
INTRODUCCIÓN
NORMAS
SISTEMAS DE VISTAS
SECCIONES, CORTES Y ROTURAS
ACOTACIÓN
REPRESENTACIÓN AXONOMÉTRICA: ISOMETRÍA |
PLANOS DEL BUQUE |
PLANOS DE FORMAS
MÉTODOS DE ALISADO
DESARROLLO DE PLANCHAS
SECCIONES VERTICALES Y LONGITUDINALES
SECCIONES MAESTRAS |
DIBUJO ASISTIDO POR ORDENADOR |
INTRODUCCIÓN A SISTEMAS DAO
DIBUJO 2D CON AUTOCAD VERSIÓN EDUCACIÓN
PRÁCTICAS DE DIBUJO INDUSTRIAL |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A12 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C6 C7 C8 C10 C12 |
36 |
0 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
C3 |
4 |
46 |
50 |
Traballos tutelados |
A12 A18 C3 C13 |
1 |
5 |
6 |
Proba obxectiva |
A12 A18 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A12 A18 C13 |
50 |
0 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Talleres o Seminarios. Permite al profesor conocer el grado y los errores de aprendizaje, las carencias y limitaciones en el uso de las herramientas de trabajo. Resolución de trabajos y de problemas, con la elaboración y presentación del trabajo como grupo.
En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
|
Prácticas a través de TIC |
La parte de Dibujo Industrial se desarrollará conjuntamente con la CAD, de tal forma que los trabajos se entregarán en soporte digital. |
Traballos tutelados |
Estos trabajos se organizarán y tutorizarán en los grupos reducidos. |
Proba obxectiva |
Aunque el método de evaluación es el de continua, para aquellos alumnos que por causa mayor no puedan asistir a la totalidad de la docencia de una de las partes, se prevé que puedan superarla mediante examen parcial. En cualquier caso está previsto un examen final para aquellos que no sigan el curso mediante la evaluación continua. En conjunto aportará un peso porcentual del 80% de la calificación final. |
Sesión maxistral |
Conocimiento: De los sistemas de representación, Desarrollo de la capacidad de representación del espacio tridimensional.
De la geometría plana.
De los sistemas de representación utilizados en la geometría descriptiva y a la descripción Geométrica del casco y Planos de formas del Buque.
Del manejo de un programa de CAD.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
En grupos de trabajo se llevará seguimiento de cada una de las prácticas encargadas al grupo.
El alumno dispondrá de tutorías individualizadas en aquellas partes de la materia de trabajo personal. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A12 A18 C3 C13 |
Se realizarán en grupos y tendrán carácter eliminatorio para la evaluación continua en caso de no ser entregados |
30 |
Proba obxectiva |
A12 A18 |
Será necesario obtener un mínimo de un 3,5 para ser compensable con los demás criterios de valoración. |
35 |
Sesión maxistral |
A12 A18 C13 |
Se pasará lista en clase de forma habitual, siendo necesario para aprobar por evaluación continua un mínimo de asistencia del 80% |
10 |
Seminario |
A1 A12 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C6 C7 C8 C10 C12 |
En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
C3 |
En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
Tendrá carácter eliminatorio, junto con la asistencia a clase de cubrir un mínimo, en ambas, del 80%. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.
En los seminarios, los alumnos habrán adquirido las competencias: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C2 (no que se refire á bibliografía), C6, C7 e C8. Considérase que as competencias C, de xeito xenérico, teñen aquí o lugar idóneo para su adquisición
Prácticas: competencias adquiridas, fundamentalmente as técnicas, tic e traballo en grupo: A1, A12, A18, C3
Traballos tutelasdos: competencias adquiridas fundamentalmente as técnicas e a capacidade de expresión, expresión e elaboración de documentación técnica: A1, A12, A18, C3, e en menor medida, o conxunto das B.
Proba obxectiva: competencias adquiridas as propias da materia, A1, A12, A18, e todo o resto para os alumnos que non teñan tido estado suxeitos a avaliación continua, que deberán entregar/realizar proba práctica dos traballos realizados ao longo do curso.
Sesión maxistral: únicamente se computará a asistencia a crase para os alumnos que opten pola avaliación contínua.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):
- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 20 % - Cualificación:
a) Elaboración traballos: --%
c) Solución de problemas: --%
b) Exame escrito sobre os contidos da materia:-- %
d) Outras metodoloxías que se consideren: --%
Gracias pola vosa colaboración é saúdos, Cualificación: a) Prácticas de laboratorio (traballo individual ou en grupo de boletíns): 55% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:35 % c) Asistencia a crase: 10%. Estas porcentaxes son de aplicación para o alumnado en avaliación contínua. Para superar a materia hase de entender que haberán de superar cada unha das tres partes de xeito individual (descriptiva, planos do buque e cartografía), non podendo ser compensada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
PALENCIA, J (). DIBUJO TÉCNICO, INTRODUCCIÓN A LOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN. ETSICCP - MADRID
IZQUIERDO ASENSI, F. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA. DOSSAT
TAIBO FERNÁNDEZ, A. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA Y SUS APLICACIONES. TEBAR FLORES
IRANOR (AENOR (). MANUAL DE NORMAS UNE SOBRE DIBUJO.
PARDO, ENRIQUE (). TRAZADO DE LÍNEAS Y DESARROLLOS DEL BUQUE. GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|