Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A16 |
CE16 - Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas. Instalar e realizar as tarefas básicas de xestión de redes de ordenadores, no ámbito da súa especialidade. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A20 |
CE20 - Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A46 |
CE51 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo da bordo. |
A67 |
CE57 - Facer funcionar os ordenadores e redes informáticas a bordo dos buques |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer cómo se garda e manipula a información nunha computadora |
A15
|
B2
|
C3
|
Evaluar expresións lóxicas usando o Álxebra de Boole |
A13 A15
|
B2
|
C3
|
Identificar as diferentes compoñentes hardware dunha computadora |
A16
|
|
C3
|
Ser capaz de ensamblar unha computadora a partires das suas compoñentes |
A16 A46 A67
|
B2 B5 B8
|
|
Ser capaz de instalar varios Sistemas Operativos e aplicacións software nunha computadora |
A16 A67
|
B2 B5 B8
|
|
Ser capaz de instalar e configurar unha rede wi-fi |
A16 A67
|
B2 B5 B8
|
|
Deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
|
B5 B9
|
C3
|
Ser capaz de efectuar diferentes tipos de consultas nunha Base de Datos |
|
B2 B5 B9
|
C3 C13
|
Coñecer o funcionamento básico e as utilidades das follas de cálculo |
|
|
C3
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver diferentes tipos de problemas matemáticos |
A14 A17
|
B2 B5 B8
|
C3 C10 C11
|
Ser capaz de representar gráficamente e interpretar os resultados dunha folla de cálculo |
A14 A20
|
B2 B5 B8
|
C3 C11 C12
|
Coñecer os aspectos básicos da planificación dun proxecto |
|
|
C3
|
Ser capaz de planear un proxecto usando unha ferramenta informática |
A2 A17 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Coñecer diferentes ferramentas e aplicacións de software cartográfico |
A18 A20
|
|
C3
|
Ser capaz de planear unha travesía por mar usando aplicacións cartográficas |
A18 A20
|
B2 B5 B8
|
C3
|
Ser capaz de resolver os diferentes problemas de xestión que poidan xurdir ao longo dunha travesía por mar usando as ferramentas informáticas vistas ao longo do curso |
A2 A17 A20
|
B2 B5 B8
|
C3 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. CODIFICACION |
1.1. INTRODUCCION
1.2. NUMEROS DECIMAIS
1.3. NUMEROS BINARIOS
1.4. CONVERSION DECIMAL-BINARIO
1.5. REPRESENTACION DE NUMEROS NEGATIVOS
1.6. NUMEROS HEXADECIMAIS
1.7. CODIGO DECIMAL BINARIO (BCD)
1.8. CODIGOS ALFANUMERICOS
1.9. CODIGOS DE PARIDADE |
2. LOXICA BINARIA |
2.1. ALXEBRA DE BOOLE
2.2. FUNCIONS DIXITAIS BINARIAS
2.3. TABOAS DE VERDADE
2.4. PORTAS LOXICAS BASICAS
2.5. LOXICA PROPOSICIONAL |
3. HARDWARE |
3.1. UNIDADES FUNCIONAIS BASICAS
3.2. PLACA BASE
3.3. CPU
3.4. MEMORIA
3.5. SISTEMA DE INTERCONEXIÓN: BUSES
3.6. REDES |
4. SISTEMAS OPERATIVOS |
4.1. INTRODUCCION
4.2. PROCESOS E XESTION DO PROCESADOR
4.3. ADMINISTRACION DA MEMORIA
4.4. SISTEMAS DE ARQUIVOS
4.5. ENTRADA/SAIDA |
5. BASES DE DATOS |
5.1. INTRODUCCION
5.2. MODELO E-R
5.3. MODELO RELACIONAL
5.4. S.G.B.D.
5.5. TABOAS
5.6. CONSULTAS
5.7. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
6. FOLLA DE CALCULO |
6.1. INTRODUCCION
6.2. FILAS E COLUMNAS
6.3. TIPOS DE DATOS
6.4. FORMATOS
6.5. FORMULAS
6.6. REFERENCIAS
6.7. FUNCIONS
6.8. GRAFICOS
6.9. RESOLUCION DE PROBLEMAS DE I.O.
6.10. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
7. PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS |
7.1 INTRODUCCIÓN
7.2 DIAGRAMAS DE GANT
7.3 PROGRAMACION TEMPORAL DUN PROXECTO
7.4 ASIGNACION DE RECURSOS
7.5 SEGUIMENTO DO PROXECTO
7.6 ANALISE DE CUSTOS
7.7 APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
8. SOFTWARE CARTOGRAFICO |
8.1. FERRAMENTAS WEB PARA O TRABALLO COLABORATIVO
8.2. FERRAMENTAS WEB CARTOGRAFICAS
8.3. APLICACION A PROBLEMAS DE NAVEGACION MARITIMA |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro A-III/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A18 A20 B5 C3 C12 |
2 |
5 |
7 |
Sesión maxistral |
A15 |
22 |
22 |
44 |
Solución de problemas |
A13 B2 B8 B9 C9 C10 C13 |
2 |
5 |
7 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A14 A16 A17 A20 A46 A67 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
9 |
9 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A14 A16 A17 A20 B2 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
16 |
40 |
56 |
Proba mixta |
A16 A17 B2 B8 C3 C9 C10 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Proporase ao alumnado o desenvolvemento dun traballo en equipo tutelado sobre o hardware das computadoras, co obxetivo de profundizar na apredizaxe deste tema, incidindo especialmente nos últimos desenrolos postos no mercado. Este traballo deberá expoñerse na clase diante dos compañeiros |
Sesión maxistral |
Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumnado no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercicios ou tutoriais que este previamente terá preparados na plataforma de aprendizaxe da universidade |
Solución de problemas |
As clases maxistrais dos 2 primeiros temas combinaránse coa resolución de problemas escritos no aula, debatindo as solucións co alumnado para afianzar os coñecementos matemáticos nos que se basea o funcionamento das computadoras. |
Prácticas de laboratorio |
Unha vez tratados os temas de Hardware e Sistemas Operativos, o alumnado deberá poñer en práctica os coñecementos teóricos adquiridos, para o que deberán ensamblar equipos informáticos, instalar distintos S.O. e unha rede wi-fi. Estas prácticas levaránse a cabo nun laboratorio (taller de montaxe) |
Prácticas a través de TIC |
Proporánse ao alumnado exercicios prácticos para adquirir as destrezas necesarias no uso de determinadas aplicacións informáticas útiles para o desenrolo da sua profesión no ámbito marítimo, de modo que o alumnado terá que poñer en práctica os coñecementos adquiridos e comprobar que estos permítenlle resolver problemas reais. Estas prácticas levaránse a cabo nun Aula de Informática. |
Proba mixta |
Exame sobre os contidos da materia, que combianará unha proba escrita baseada na resolución de problemas con unha proba práctica en ordenador |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada é imprescindible para dirixir aos alumnos na realización dos problemas propostos e para as prácticas no Aula de Informática.
Realizarase no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumno polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesor tamén poderá resolver as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A18 A20 B5 C3 C12 |
Avaliación do desenvolvemento e exposición en clase do traballo sobre hardware proposto polo profesor |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A14 A16 A17 A20 A46 A67 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
Avaliación da participación de maneira satisfactoria na ensamblaxe de equipos e instalación de S.O. e redes wi-fi no Laboratorio |
10 |
Proba mixta |
A16 A17 B2 B8 C3 C9 C10 |
Se comprobará que o alumno adquiriu os coñecementos teóricos impartidos nas sesións maxistrais, os cales lle deberán permitir resolver problemas similares aos vistos nas clases de problemas e nas prácticas no Aula de Informática. |
85 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación desta materia farase a partir de:
- Exame final de problemas + prácticas en ordenador.
- Prácticas de laboratorio
- Exposición de traballos
- Primeira oportunidade: para poder aprobar a materia será necesario:
- Alcanzar un mínimo do 50% da nota máxima nas prácticas de laboratorio.
- Alcanzar unha Nota total (proba míxta + prácticas + traballos) como mínimo do 50% da nota máxima.
- Si un alumno non asistise ás prácticas de laboratorio ou non presentase o traballo, non poderá recuperalas na primeira oportunidade
- Segunda oportunidade: Nesta oportunidade
- Se permitirá recuperar o 100% da calificación, para os alumnos que non fixeran as prácticas de laboratorio e traballos.
- Os alumnos con matrícula a tempo parcial poderán escoller os grupos de prácticas de laboratorio que mellor se axusten aos seus horarios.
Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-III/1 e A-III/3 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Borruel, F. (2002). Access 2000. Madrid
Ujaldón, M. (2001). Arquitectura del PC. Madrid
Prieto, A. (2005). Conceptos de informática. Madrid
Floyd, T.L. (2006). Fundamentos de Sistemas Digitales. Madrid
Rodríguez, J. (2001). Microsoft Excel 2002. Iniciación y referencia. Madrid
Delgado J.M., Paz F. (2009). OpenOffice.org 3.0. Madrid
Bucki, L.A. (2009). OpenProj: the open source solution for managing your projects. Australia
Pablo Lopez Varela; Santiago Iglesias Baniela (2007). Planificacion, Programacion y Control de Proyectos mediante técnicas de camino critico. Santiago. Ed. Tórculo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas 1/631G02151 | Física I/631G02153 | Inglés/631G02155 |
|
Materias que continúan o temario |
Física II/631G02158 | Matemáticas III/631G02260 | Electrónica e Sist. Electrónicos do Buque/631G02356 | Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 | Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253 | Automatización de Instalacións Marítimas/631G02357 | Sistemas Xestión e Mantemento do Buque/631G02360 | Fundamentos de Programación/631G02511 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02512 | Automatización e Control de Procesos/631G02314 | Xestión Integral do Mantenemento/631G02316 | / | Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 |
|
|