Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A31 |
CE43 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A47 |
CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación. |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A68 |
CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os conceptos físicos fundamentais ligados aos sistemas de control da sala de máquinas dun buque: circuítos eléctricos e electrónicos |
A7 A14 A17 A18 A30 A47
|
B2 B4 B5 B9
|
C3 C6 C9 C13
|
Coñecementos de características de dispositivos semicondutores básicos. |
A14 A17 A18 A47
|
B2 B4 B5 B9
|
C3 C6 C9 C13
|
Aplicacións prácticas de dispositivos de estado sólido, e de circuítos integrados analóxicos e dixitais. |
A14 A17 A18 A30 A31 A47 A63 A68
|
B2 B4 B5 B8 B9
|
C3 C6 C9 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. SEMICONDUTORES |
1.1. Semicondutor intrínseco
1.2. Semicondutor extrínseco
1.3. Correntes nun semicondutor
|
TEMA 2. O DÍODO. CIRCUÍTOS CON DÍODOS. |
2.1. Unión PN
2.2. Característica V-I dun díodo
2.3. Díodos zéner
2.4. Díodos LED
2.5. Modelo lineal do díodo
2.6. Análise de circuítos |
TEMA 3. CIRCUÍTOS CON DÍODOS: RECTIFICADORES. |
3.1. Rectificador de media onda.
3.2. Rectificador de onda completa.
3.3. Ponte rectificadora. |
TEMA 4. O TRANSISTOR BIPOLAR. CIRCUÍTOS CON TRANSISTORES BJT. |
4.1. Compoñentes da corrente dun transistor.
4.2. Características V-I en emisor común.
4.3. Rexións de funcionamento e valores límite.
4.4. Análise de circuítos. |
TEMA 5. O TRANSISTOR UNIPOLAR. CIRCUÍTOS CON TRANSISTORES UNIPOLARES. |
5.1. Transistores de efecto de campo: JFET, MOSFET.
5.2. Características V-I dos transistores de efecto de campo.
5.3. Análise de circuítos con transistores de efecto de campo.
|
TEMA 6. DISPOSITIVOS DE POTENCIA. |
6.1. Dispositivos de potencia.
6.2. Tiristores.
6.3. Triac.
6.4. Regulación de potencia.
6.5. Análise de circuítos. |
TEMA 7. O AMPLIFICADOR OPERACIONAL. APLICACIÓNS LINEAIS E NON LINEAIS. |
7.1. Conceptos básicos de amplificación.
7.2. O amplificador operacional.
7.3. Aplicacións lineais.
7.4. Aplicacións non lineais.
7.5. Análise de circuítos.
|
TEMA 8. PORTAS LÓXICAS. FAMILIAS LÓXICAS. |
8.1. Circuítos dixitais.
8.2. Portas lóxicas.
8.3. Familias lóxicas: DTL, TTL e CMOS.
8.4. Análise de circuítos. |
TEMA 9. LÓXICA SECUENCIAL. LÓXICA COMBINACIONAL. |
9.1. Sistemas secuenciais.
9.2. Biestables S-R, J-K, D e T.
9.3. Rexistros.
9.4. Contadores.
9.5. Circuítos combinacionales.
|
SESIONES DE RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS E TUTORÍAS EN GRUPO |
SESIÓN 1: Análise de circuítos con díodos: Modelo lineal do díodo.
SESIÓN 2: Análise de circuítos con díodos: Rectificadores.
SESIÓN 3: Análise de circuítos con transistores bipolares.
SESIÓN 4: Análise de circuítos con transistores bipolares.
SESIÓN 5: Análise de circuítos con transistores unipolares.
SESIÓN 6: Análise de circuítos con dispositivos de potencia.
SESIÓN 7: Análise de circuítos con dispositivos de potencia.
SESIÓN 8: Análise de circuítos con amplificadores operacionais.
SESIÓN 9: Análise de circuítos con amplificadores operacionais. |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
PRÁCTICA 1: Manexo de equipos de medida en corrente continua.
PRÁCTICA 2: Manexo de equipos de medida en corrente alterna.
PRÁCTICA 3: Característica V-I dun díodo. Díodos LED.
PRÁCTICA 4: Circuítos rectificadores.
PRÁCTICA 5: Transistores bipolares. |
PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC |
PRÁCTICA 6: Transistores unipolares.
PRÁCTICA 7: Tiristores.
PRÁCTICA 8: Amplificadores operacionais.
PRÁCTICA 9: Inversor CMOS. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de Máquinas y Primeros Oficiales de Máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 A17 A18 B2 B9 C6 C13 |
27 |
54 |
81 |
Solución de problemas |
A14 A17 A18 B2 B4 B8 C6 C9 |
9 |
18 |
27 |
Proba mixta |
A7 A14 A17 A18 A30 A31 B2 C6 C9 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
A14 A18 A47 A63 A68 B5 B9 C6 |
10 |
10 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A14 A17 A18 B2 B4 B8 B9 C3 C6 |
8 |
8 |
16 |
Proba de resposta breve |
A14 A17 A47 B2 C3 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición didáctica, usando diapositivas e pizarra, dos contidos teóricos da materia. |
Solución de problemas |
Formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos da materia. |
Proba mixta |
Proba escrita de teoría e resolución de problemas sobre os contidos expostos nas clases expositivas e resolución de problemas de todo o curso, que valorará tanto a comprensión destes contidos como a súa aplicación á resolución de problemas. |
Prácticas de laboratorio |
O alumnado realizará unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando cunha placa de demostración. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado realizará unha serie de prácticas en PC utilizando o software de simulación de circuítos electrónicos LTspice. |
Proba de resposta breve |
Proba obxectiva de resposta curta para a avaliación dos contidos desenvolvidos nas sesións prácticas de laboratorio e das habilidades adquiridas polo alumnado no manexo da instrumentación electrónica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas sesións maxistrais.
Solución de problemas: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos problemas resoltos ou formulados polo profesor nas clases de resolución de exercicios.
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.
Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.
Atención personalizada: En relación ás clases de teoría e de resolución de problemas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada.
En relación ás clases prácticas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, sendo tamén posible o uso do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A7 A14 A17 A18 A30 A31 B2 C6 C9 |
Consistirá nunha proba escrita de teoría e resolución de problemas sobre os contidos da materia e na que se valora a comprensión destes e a súa aplicación á resolución de problemas.
Para os alumnos (inscritos a tempo completo ou a tempo parcial) que asistan regularmente a clase (mínimo 80% de asistencias), poderían facerse exames parciais que poderían eximir de parte ou de toda a materia na proba mixta final.
Poderase valorar positivamente a participación do alumno nos exercicios e os traballos propostos polo profesor ao longo do curso nas sesións maxistrais, de resolución de problemas e tutoriais.
Opcionalmente pódense entregar traballos realizados de forma autónoma polo alumno e propostos polo profesor de teoría.
Para aprobar a materia deberá chegarse ao 4 sobre 8 na nota final correspondente ás partes de teoría e problemas da materia.
Se nas partes de teoría e problemas non se obtivo como mínimo un 4, para calcular a nota final a nota de prácticas dividirase por dous.
Os estudantes que non realicen a proba mixta de teoría e resolución de problemas consideraranse "non presentados". |
80 |
Proba de resposta breve |
A14 A17 A47 B2 C3 C6 |
Consistirá nunha proba escrita de resposta breve sobre os contidos das sesións prácticas. Nela valorarase non só a comprensión destes, senón tamén a capacidade do alumno para establecer xuízos críticos e a súa habilidade para o manexo da instrumentación de laboratorio.
Para os alumnos (inscritos a tempo completo ou a tempo parcial) que asistan regularmente a clase (mínimo 80% de asistencias), podería facerse unha avaliación continuada ao longo do curso que podería eximir de parte ou de toda a materia na proba de resposta breve final.
Poderase valorar positivamente a participación do alumnado nas sesións prácticas e o seu razoamento ante preguntas realizadas polo profesorado durante as mesmas. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación dos contidos impartidos nas clases maxistrais e de resolución de problemas da materia representa un 80% da nota global. A avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC por medio da proba de resposta breve é o 20% restante. Para aprobar a materia esixirase: 1) Proba mixta: Proba escrita sobre os contidos impartidos nas clases maxistrais e de resolución de problemas: ter un mínimo de 3,8 puntos sobre 8. O alumno debe demostrar nesta proba un coñecemento básico de todo o contenio da materia. Para aprobar a asignatura ningunha das preguntas pode deixarse en branco. Para os alumnos (inscritos a tempo completo ou a tempo parcial) que asistan regularmente a clase (mínimo 80% de asistencias), poderían facerse exames parciais que podería eximir de parte ou de toda a materia na proba mixta final. Opcionalmente pódense entregar traballos realizados de forma autónoma polo alumno e propostos polo profesor de teoría. Poderase valorar positivamente a participación do alumno nos exercicios e os traballos propostos polo profesor ao longo do curso nas sesións maxistrais, de resolución de problemas e tutoriais. Para aprobar a materia deberá chegarse ao 4 sobre 8 na nota final correspondente ás partes de teoría e problemas da materia. Os estudantes que non realicen a proba mixta de teoría e resolución de problemas consideraranse "non presentados". 2) Ter un mínimo de 1 punto na proba de resposta breve. Consistirá nunha proba escrita de resposta breve sobre os contidos das sesións prácticas. Nela valorarase non só a comprensión destes, senón tamén a capacidade do alumno para establecer xuízos críticos e a súa habilidade para o manexo da instrumentación de laboratorio. Para os alumnos (inscritos a tempo completo ou a tempo parcial) que asistan regularmente a clase (mínimo 80% de asistencias), podería facerse unha avaliación continuada ao longo do curso que podería eximir de parte ou de toda a materia na proba de resposta breve final. Poderase valorar positivamente a participación do alumnado nas sesións prácticas e o seu razoamento ante preguntas realizadas polo profesorado durante as mesmas. Se na parte de teoría e problemas non se obtivo o 4 mínimo, para calcular a nota final a nota de prácticas dividirase por dous. Se en prácticas non se obtivo o 1 mínimo, para calcular a nota final farase a media xeométrica ponderada. Para poder superar a materia, o alumnado matriculado a tempo completo ou a tempo parcial deberá asistir como mínimo ao 80 % das horas presenciais de "Prácticas de Laboratorio" e "Prácticas a través das TIC" (a non ser que xa asistira a dita porcentaxe en cursos anteriores). O alumnado que teña concedida a dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017), substituirá este requisito por un exame de aptitude sobre o uso da instrumentación de laboratorio. Os criterios de avaliación
contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos no
Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar
a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Mª Elena Novo Vidal (2019). Copia de las diapositivas de la asignatura con problemas resueltos. Reprografía
José Luis Calvo Rolle (2003). Edición y simulación de circuitos con Orcad. Ed. Ra-Ma
Jacob Millman y Christos C.Halkias (1984 ). Electrónica Integrada:Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Ed. Hispano Europea. 4ª Edición.
Robert L. Boylestad y Louis Nashelsky (2009). Electrónica: Teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. . Ed. Prentice Hall. 10ª Edición
Roy W. Goody (2002). Orcad PSpice para Windows, Vol. II: Dispositivos, circuitos y amplificadores operacionales. Ed. Prentice Hall
José Manuel Andión Fernández (2018). Prácticas de laboratorio y simulador. Moodle: https://moodle.udc.es/
Albert Malvino y David J. Bates (2010). Principios de Electrónica.. Ed. McGraw Hill. 7ª Edición. |
|
Bibliografía complementaria
|
Jacob Millman y Christos C.Halkias (1982). Dispositivos y circuitos electrónicos. Ed. Pirámide. 10ª Edición.
F. Aldana Mayor y otros (1976). Electróncia I. Publicaciones E.T.S.I. Industriales Madrid
Jacob Millman y Arvin Grabel (1995). Microelectrónica . Ed. Hispano Europea. 6ª Edición.
Jacob Millman (1986). Microelectrónica. Circuitos y sistemas analógicos y digitales. Ed. Hispano Europea. 3ª Edición.
Albert Paul Malvino (2000). Principios de electrónica. Ed. McGraw Hill. 6ª Edición. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/631G02151 | Electricidade e Electrónica/631G01206 | Física I/631G02153 | Informática/631G02154 | Matemáticas II/631G02156 | Física II/631G02158 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas III/631G02260 | Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02512 | Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G02457 | Electrónica Dixital/631G02364 | Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363 | Redes e Comunicacións/631G02366 |
|
|