Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os principais conceptos e relacions económicas necesarios para analizar a economía mundial e española.
|
A2 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A19 A21
|
|
|
Aprender a pensar en términos económicos |
|
B1 B2 B3 B7 B11
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido |
A1
|
B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidad para reflexionar sobre os problemas económicos mais relevantes |
A3 A5 A14 A15 A16 A17 A18 A22
|
B1 B2 B3
|
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
B4 B5 B6 B7 B8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Measuring the Economy: some techniques of structural analysis
|
1. The National Accounts. Macrognitudes.
2. Input-Output Analysis. Balance of Payments.
3. Socioeconomic indicators. |
2. A panoramic view of the world economy
|
4. Capitalism as an economic system.
5. The major stages in the evolution of the world economy of the twentieth century.
6. Globalization, integration, trade and finance.
|
4. A panoramic view of the Spanish economy.
|
10. The main stages in the evolution of the Spanish economy in the twentieth century.
11. Population, human capital and labor market.
12. Physical capital, technology and innovation. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A7 A13 A14 A15 |
15 |
30 |
45 |
Oral presentation |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
8 |
10 |
18 |
Workshop |
A5 A9 A10 A21 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
28 |
50 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 C1 C2 |
2 |
28 |
30 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Introduction to the subject where the lecturer explains to the students the development of the program, the basic tools for measuring the economic activities, statistics sources to be used during the course and recommended readings and requirements for continuous assessment. |
Guest lecture / keynote speech |
An expository method will be used in order to facilitate the students suitable information on the fundamental knowledge related to different topics |
Oral presentation |
The student must orally present current news about the world and Spanish economies.
|
Workshop |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación en clase . Exercicios prácticos dirixidos a aplicar las técnicas básicas da análise da estrutura económica. Uso das fontes económicas internacionales dos organismos económicos internacionais. |
Mixed objective/subjective test |
Written test about theoretical and practical knowledge and skills acquired on the world and Spanish economies.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
|
Description |
Two subgroups of 15 students will be formed. The tutorials will last up to 4 hours for each of these subgroups. There will be a planning throughout the course. Students will be notified in advance.
Designed to enhance self-learning of students by both monitoring and supervising several programmed activities, such as searching for economic data, bibliographic resources, problems solving or presentation of works.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A5 A9 A10 A21 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Classroom activities, problem solving, reading, class participation. |
10 |
Oral presentation |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
The student must complete one or two throughout the year. To asses the suitability of the issue raised the subject, its degree of difficulty, mastery of the issues and ability in oral comunición. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 C1 C2 |
Written test about the knowledge and skills acquired on the world economy and Spanish. Held in exam period. Require a qualification at or above 3.10 it to pass the subject. |
60 |
|
Assessment comments |
<p class="MsoNormal"><span title="Cada actividade de lectura+resumen+seminario ha ter unha avaliación única para cada estudante que a realice.">Each activity of reading + summary + seminar has had a unique evaluation for each student to perform. </span><span title="O conxunto deste tipo de actividades pondera o 20% na cualificación final. ">The set of such activities weighted 20% towards the final.<br /><br /></span><span title="Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. ">Qualification not presented: Corresponds to students, when only participate in assessment activities which have a weighting less than 20% of the final grade, regardless of qualification achieved.<br /><br /></span><span title="Mínimos das partes da materia: Para superar a materia, é necesaria unha cualificación igual ou superior a 3 sobre 10 na proba mixta ">Minimum party of the subject: To pass the course, you need a minimum mark of 10 to 3 in the test mixed<br /><br /></span><span title="Condicións de realización da avaliación final.">Conditions of conducting the final assessment. </span><span title="Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. ">It is prohibited to access the classroom exam with any device which allows communication with external and / or storage of information.<br /><br /></span><span title="1. “Para garantir a posibilidade de que se poida superar a materia na segunda oportunidade (art. 18.7), o peso da avaliación continua na cualificación deberá fixarse entre o 30% eo 50%. ">1. "In order to guarantee the possibility that it can pass the course in the second opportunity (art. 18.7), the weight of the continuous assessment in qualifying should be set between 30% and 50%.<br /><br /></span><span title="2.”Recoméndase que o criterio de avaliación para a segunda oportunidade sexa o que opere na oportunidade adiantada de avaliación”.">2. "It is recommended that the evaluation criterion for the second opportunity is the chance to operate in the early assessment."</span></p>
|
Sources of information |
Basic
|
|
Alonso, J.A. (dir.) Lecciones sobre economía mundial, Ed. Thomson;Civitas, Madrid, 2011.
Galbraith, J.K. Introducción a la economía. Una guía para todos (o casi), Ed. Crítica, Barcelona, 2001.
Garicano, L. El dilema de España, Ediciones Península, Barcelona, 2014
García Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) Lecciones de economía española, Ed. Thomson;Civitas, Madrid, 2013.
Krugman, P.; !Acabad ya con esta crisis!, Crítica, Barcelona 2012.
Requeijo, J. et alii Técnicas básicas de Estructura Económica, Delta Publicaciones, Madrid, 2007.
Sachs, J. Economía para un planeta abarrotado, Debate, Barcelona, 2008
Sampedro, J.L. El mercado y la globalización, Ediciones Destino, Madrid, 2002
Websites of the main Spanish economic organizations(Banco de España, BBVA, INE, Ministerio de Economía y Hacienda, Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, etc.)
Websites of the main international economic organizations(EUROSTAT, World Bank, IMF, WTO, OECE, PNUD, UNCTAD, etc.). |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Principles of Microeconomics/650G01002 | History of Companies/650G01005 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
É importante a lectura da prensa e mais de revistas económicas. Hanse poñer a disposición do estudante diversos materiais tanto na fotocopiadora como no Moodle da materia. |
|