Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos principais conceptos, cuestións e problemática específica das empresas familiares, así como dos principais modelos de análise. |
A1 A2 A3 A7 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
B1 B3 B4 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de aplicación dos modelos de anáise a un amplo rango de problemas, conflitos e situacións en xeral que son típicas nalgúns casos específicos das empresas familiares. |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A22 A23
|
B2 B5 B6 B7 B8 B14
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Concepto de empresa familiar |
Características das empresas familiares |
Introdución: Principais características e problemas
O sistema da empresa familiar
Conflitos: orixe e posibles solucións
Relacións, cultura e valores |
Goberno da empresa familiar |
Órganos de goberno da familia e da empresa
O protocolo familiar
|
Evolución e crecimento |
Evolución e crecemiento
Sucesión e continuidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A24 B4 B11 B12 B13 C1 C3 C6 |
15 |
27 |
42 |
Proba obxectiva |
A24 B3 B11 |
2 |
16 |
18 |
Discusión dirixida |
A11 A22 B1 B2 B3 B5 C2 |
10 |
17 |
27 |
Seminario |
B6 B9 B14 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 A8 A9 A16 A17 A18 A19 A23 B7 B8 B10 C4 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Estudo de situacións concretas ou casos que describan situacións reais ou supostas. O alumno deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucions ou decisiones. |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desarrollo e exercicios |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para comentar e discutir en sesións interactivas. |
Seminario |
Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para análise detallado de problemas concretos do temario e de traballo do alumno |
Sesión maxistral |
Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuais e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Seminario |
|
Descrición |
Durante o desenrrolo das sesions interactivas atenderase de forma individualizada aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestions propostas.
Alunos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A24 B4 B11 B12 B13 C1 C3 C6 |
Valoraránse as respostas propostas e a análise desenvolvido polos alumnos para a resolución dos casos plantexados. |
40 |
Proba obxectiva |
A24 B3 B11 |
Realizarase unha proba escrita. Para superar a materia o alumno deberá alcanzar nesta proba escrita unha cualificación mínima de 2,5 sobre 5. |
50 |
Discusión dirixida |
A11 A22 B1 B2 B3 B5 C2 |
Valoraranse as respostas e solucions ofrecidas polos alumnos as cuestions prácticas plantexadas na clase. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumno deberá obter un mínimo de 5 puntos sobre 10. O desglose dese total de dez é o seguinte: o 50% corresponden á proba obxectiva, na que terá que obter un mínimo de 2,5 puntos. O 40% corresponden ó estudo de casos (4 puntos) e o 10% á discusión dirixida (1 punto).
Calficación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de evaluación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final con independencia da calificación alcanzada.
Na segunda oportunidade a avaliación realizarase da mesma forma que na oportunidade anterior.
A avaliación na convocatoria adiantada realizarase en base a unha proba obxetiva que suporá o 100% da calificación. Para superar a proba será necesario obter un mínimo de 5 puntos.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Corona, J. (Ed.) (2011). Empresa familiar: aspecto jurídicos y económicos. Deusto
Galve, C. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
A maiores da Bibliografía relacionada, dado que o análise e búsqueda de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvoltas durante o curso, será o propio alumno (orientado polo profesor) quén en función dos problemas que teña que abordar buscarálas referencias documentales mais apropiadas. A lo longo do curso, recomendarase material adicional correspondente aos contidos impartidos. |
Bibliografía complementaria
|
Pérez, M.J. (coord.) (2007). Fundamentos en la dirección de la empresa familiar. Thompson
Miller, D. y Le Bretton-Miller, I. (2006). Gestionar a largo plazo. Deusto
Monreal, J. y otros (2009). La gestión de las empresas familiares: Un análisis integral. Civitas
Gimeno, A. y otros (2009). Modelos de empresa familiar. Deusto |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|