Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1. Ser capaz de integrar o fenómeno da discapacidade e a dependencia dentro da construción social do proceso saúde-enfermidade |
A3 |
CE3. Ser capaz de integrar e actuar respecto aos conceptos e principios éticos e xurídicos básicos referidos á discapacidade e a dependencia |
A4 |
CE4. Capacidade para a análise da influencia das achegas sociais e científicas das ciencias socio-sanitarios sobre a discapacidade e a dependencia no sistema xurídico |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B8 |
CG3 Capacidade para a toma de decisións na resolución de problemas. |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C4 |
CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer un panorama de respostas ético-xurídicas á situación das persoas con discapacidade e en situación de dependencia. |
AR3
|
BR1 BR2 BR7 BR9
|
CR4
|
Coñecer, comprender e utilizar os conceptos, normas e principios xurídicos básicos referidos á discapacidade e a dependencia. |
AR3
|
BR2
|
CR2
|
Identificar as categorías e os conceptos xurídicos básicos á luz das novas achegas científicas no ámbito da discapacidade e a dependencia. |
AR4
|
BR1 BR2
|
CR2
|
Procurar novas vías de reflexión e tratamento da discapacidade e a dependencia desde o Dereito. |
AR3
|
BR2 BR7 BR8
|
CR1
|
Adquirir a capacidade de argumentación con dereitos nos procesos de toma de decisións en materia de discapacidade e dependencia. |
AR1 AR3 AR4
|
BR1 BR2
|
CR4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Lesson 1. Ethics and Law |
1. Ethics.
2. Law.
3. Ethics, Law, and other normative systems. Deontology.
4. Bioethics. |
Lesson 2. Ethical and legal meaning of disability and dependence |
1. Person with disability.
2. The ethical meaning fo disability. Models.
3. The legal meaning of disability and dependence:non-imputability, handicap, disability, incompetence, dependence. |
Lesson 3. Intervention on disability and dependence |
1. Models of professional relationship. Paternalism. Autonomy. Basic rights-based model.
2. Responsible professional.
3. Decision-making methods. Deliberation. |
Lesson 4. Decision-making process |
1. Requirements. Competence. Information. Voluntariness.
2. Subjects and settings. Informed consent. Advance care planning. Proxy decisions.
3. Privacy. Confidentiality.
4. Context. Justice. |
Lesson 5. Caring disability and dependence |
1. Disability care. Basic norms. Ethical and legal principles.
2. Autonomy promotion and dependence care. Basic norms. Ethical and legal principles. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 B1 B7 C2 |
15 |
30 |
45 |
Supervised projects |
A1 A3 B2 B8 B9 C1 C4 |
14.5 |
44 |
58.5 |
Objective test |
A3 B1 |
2 |
3 |
5 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Mediante unha exposición oral o profesor trata de transmitir os conceptos e coñecementos básicos da materia para facilitar ao estudante a súa adecuada comprensión. |
Supervised projects |
Coa guía do profesor, o estudante mellora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos sobre aspectos concretos do tratamento ético e xurídico da discapacidade e a dependencia. Desta maneira desenvolve habilidades de argumentación, destrezas metodolóxicas e reflicte os seus coñecementos. |
Objective test |
Proba escrita ou oral para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
The personalised attention pretends to help in ordering, understanding and evaluating the materials of work, first of all the juridical norms. It also pretends to guide the deliberation and argumentation to guarantee his rigour, due to the scarce knowledge of the legal language and concepts.
For students with recognition of part time dedication or dispense of assistance an alternative and adjusted to his circumstances way of evaluation will be settled. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A3 B2 B8 B9 C1 C4 |
Avaliación dos coñecementos e, sobre todo, das habilidades argumentativas orais e escritas. |
50 |
Objective test |
A3 B1 |
Principal avaliación dos coñecementos relativos aos fundamentos éticos e xurídicos da discapacidade e a dependencia. Pode ser escrita, de tipo test ou oral. |
50 |
|
Assessment comments |
O método de avaliación para os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial consistirá nunha proba obxectiva (50%) e dous traballos tutelados (25% e 25%). Os profesores estarán o seu dispor para consultas, tutorías, dudas, etc. T
|
Sources of information |
Basic
|
|
Bibliografía básica: De Lorenzo, R. y Pérez Bueno, L.C. (dir.) (2007): Tratado sobre discapacidad, Cizur Menor, Thomson, Aranzadi. Oliver, M. (2009): Understanding disability: from theory to practice, 2ª ed. revisada, London, Palgrave-Macmillan. Seoane, J. A. (2011): “¿Qué es una persona con discapacidad?”, Ágora, v. 30, nº 1, pp. 143-161. Shakespeare, T. (2014): Disability rights and wrongs revisited, 2º ed., London, Routledge.
Normativa básica: Constitución española de 1978. Código civil. Código penal. Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en situación de dependencia. Real Decreto legislativo 1/2013, de 29 de noviembre, que aprueba el texto refundido de la Ley General de Derechos de las personas con discapacidad y su inclusión social. Resolución 61/106, de la Asamblea General de las Naciones Unidas, sobre la Convención internacional sobre los derechos de las personas con discapacidad (Nueva York, 13.12.2006; BOE 21.4.2008). |
Complementary
|
|
Álvarez
Lata, N. y Seoane, J. A. (2010): “El proceso de toma de decisiones de
la persona con discapacidad. Una revisión de los modelos de
representación y guarda a la luz de la Convención sobre los derechos de
las personas con discapacidad”, Derecho privado y Constitución, 24, pp. 11-66. Asís
Roig, R. de (2007): "Reflexiones en torno a la ley de promoción de la
autonomía personal y atención a las personas en situación de
dependencia", Universitas. Revista de Filosofía, Derecho y Política 5, pp. 3-21.
Etxebarría, X. (2011): “La Convención de la ONU sobre los derechos de las personas con discapacidad: perspectiva ética”, Siglo Cero, v. 42 (1), nº 237, pp. 33-46. García Garnica, M. C., Rojo Álvarez-Manzaneda, R. (2014): Nuevas perspectivas del tratamiento jurídico de la discapacidad y la dependencia, Madrid, Dykinson.
Montoya, A. (dir.) (2007): La
protección de las personas dependientes. Comentario a la Ley 39/2006,
de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en
situación de dependencia, Cizur Menor, Thomson, Civitas. Palacios, A. (2008): El modelo social de la discapacidad: orígenes, caracterización y plasmación en la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad, Madrid, Cermi, Cinca. Palacios, A. y Bariffi, F. (dir.) (2007): La
discapacidad como una cuestión de derechos humanos. Una aproximación a
la Convención internacional sobre los derechos de las personas con
discapacidad, Madrid, Cinca. Quinn, G. y Degener, T. (2002): Uso
actual y posibilidades futuras de los instrumentos de derecho humanos
de las Naciones Unidas en el contexto de la discapacidad, Nueva York y Ginebra, Naciones Unidas. Seoane, J. A. (2011): “La Convención de la ONU sobre los derechos de las personas con discapacidad: perspectiva jurídica”, Siglo Cero, v. 42 (1), nº 237, pp. 21-32. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
To help achieve an immediate sustainable environment and meet the strategic objectives of the Green Campus Plan of the Faculty of Physiotherapy, documentary work in this area may be requested in paper, virtual or computer support. If on paper, the following general recommendations will be followed as far as possible:
- Non se utilizarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores. |
|