Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1. Ser capaz de integrar o fenómeno da discapacidade e a dependencia dentro da construción social do proceso saúde-enfermidade |
A2 |
CE2. Ser capaz de deseñar proxectos de investigación no ámbito da discapacidade e dependencia |
A26 |
CEIP11. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo do envellecemento satisfactorio. |
A27 |
CEIP12. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no ámbito do envellecemento satisfactorio |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
B10 |
CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C4 |
CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento das variables persoais e sociais que favorecen un envellecemento con éxito. |
AR1 AR26 AR27
|
BR1 BR2 BR6 BR9 BR10
|
CR1 CR2 CR4
|
Coñecemento e manexo das pautas que favorecen un envellecemento con éxito. |
AR1
|
BR1 BR2 BR7 BR9 BR10
|
CR1 CR2
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
AR26 AR27
|
BR1 BR2
|
|
Ser capaz de deseñar e avaliar programas de envellecemento satisfactorio a través da investigación.
|
AR2
|
BR1 BR9
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Topic 1.- Satisfactory aging. General features |
1.1. The demographic aging.
1.2. Consequences of demographic aging. |
2.- Cognitive and socio-affective functioning in the elderly.
|
2.1. The explanation of aging: the model of competition vs. the decline model.
2.2. Biological, cognitive and socio-affective changes in the elderly.
2.3. Modulating variables of biological, cognitive and socio-affective development in the elderly. |
Topic 3. Sexuality in old age
|
6.1. Introduction
6.2. Variables that affect sexuality in old age
6.2.1. Sociocultural variables
6.2.2. Sociodemographic variables
6.2.3. Psychological variables
6.2.4. Biological variables
6.3. Interventions to optimize sexual and affective life in old age
6.4. Sexuality as something natural |
Topic 4.- Quality of Life and Psychological Well-being in Old Age. Satisfactory Aging
|
4.1. Introduction
4.2 Quality of Life
4.2.1. The quality of life in the elderly
4.2.2. The measure of the Quality of Life
4.3. Psychological well-being
4.3.1. Subjective well-being
4.3.2. Psychological well-being
4.4. The satisfactory aging. |
Tema 5.- Dimensións do Benestar Psicolóxico na vellez.
|
5.1. A Autoaceptación
5.1.1. O Autoconcepto
5.1.2. As creencias de Autoeficacia
5.1.3. A autoaceptación nas persoas maiores
5.2. As Relacións Positivas cos demais
5.2.1. As Relacións Sociais nas persoas Maiores
5.3. A Autonomía
5.3.1. A Autonomía nas persoas maiores
5.3.2. Discapacidade e Dependencia
5.4. O Dominio do Entorno
5.4.1.Caracterización do control. O control percibido.
5.4.2. Dominio do entorno nas Persoas Maiores
5.5. O Propósito na Vida
5.5.1. As Metas: Aproximación conceptual
5.5.2. As metas personais na Vellez
5.6. O Crecemiento e o Desenrrolo Persoal
5.6.1. O Crecemiento persoal: Orixe do constructo.
5.6.2. O crecemento persoal nas persoas maiores
5.6.3. A XUBILACIÓN |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A1 A14 A18 A24 A26 C2 |
1 |
5 |
6 |
Workbook |
A2 B10 C4 |
2 |
6 |
8 |
Student portfolio |
C1 |
4 |
24 |
28 |
Objective test |
A1 A14 A26 B2 B7 |
2 |
0 |
2 |
Critical bibliographical |
A1 B10 |
1 |
7 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A14 A18 A24 A26 B6 C2 |
60 |
0 |
60 |
Supervised projects |
A27 B1 B9 |
2 |
10 |
12 |
Directed discussion |
B2 |
9 |
9 |
18 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relacionados con envellecemento
Empregarase, sobre todo, como introdución aos temas |
Workbook |
Utilizaranse diversos documentos (libros, artigos, etc...) como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Student portfolio |
o alumno recollerá de forma ordeada todo o traballado na materia |
Objective test |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.
Resposta múltiple para escoller só unha opción como correcta |
Critical bibliographical |
deberán ler un libro, analizar o seu contido e elaborar unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais dos temas que compoñen a materia
|
Supervised projects |
Baixo a tutela do profesor o alumno realizará algún traballo ou actividade relacionada cos contidos da materia |
Directed discussion |
Os alumnos, por grupos, discutirán sobre un tema relacionado coa materia de forma libre, informal e espontánea pero coordinados polo profesor ou un moderador. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
Supervised projects |
Document analysis |
Critical bibliographical |
|
Description |
It will be a question of following up with the student, especially in the methodology of Portfolios, Bibliographic Remarks and Tutored Works.
The student who has recognized the condition of a part-time student and applied for the Academic Dispensation in the Dean's Office, will have the evaluation of the subject as follows: The final global mark of the subject will be the one obtained in the exam test. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A27 B1 B9 |
Actividades sobre a temática da materia |
30 |
Objective test |
A1 A14 A26 B2 B7 |
O alumno realizará un exame onde se evaluará a adquisición dos contidos básicos da materia |
50 |
Critical bibliographical |
A1 B10 |
Farase una recensión bibliográfica das fontes sinaladas pola profesora en cada caso concreto |
20 |
|
Assessment comments |
a) FOR THE FIRST OPPORTUNITY:
The evaluation of the subject will be the result of the following components:
- Attendance / participation in classes: up to 10%.
- Realization of practical activities: up to a maximum of 40%. In the practical activities, it is included the Recension * of the book "The Hour of the truth" of Rosa regás.
(75% of the activities carried out will have to be delivered).
- Test type test of the theoretical contents: up to a maximum of 50%.
Observations:
To pass the subject it will be necessary to obtain a minimum average mark of 5, as long as the mark in the exam is equal to or greater than 2 points.
B) FOR THE SECOND OPPORTUNITY:
The evaluation of the subject will be the result of the following components:
- Attendance / participation in classes: up to 10%.
- Realization of practical activities: up to a maximum of 40%. In the practical activities, it is included the Recension * of the book "The Hour of the truth" of Rosa regás.
(75% of the activities carried out will have to be delivered).
- Test type test of the theoretical contents: up to a maximum of 50%.
Observations:
To pass the subject it will be necessary to obtain a minimum average mark of 5, as long as the mark in the exam is equal to or greater than 2 points.
|
Sources of information |
Basic
|
Pardo, A. (2005). La cultura de la sobreprotección. . Revista Multidisciplinar de Gerontología, 15 (3), 166-170.
Díaz, D.; Rodríguez-Carvajal, R.; Blanco, A., Moreno-Jiménez, B.; Gallardo, I.; Valle, C., y van Die (2006). Adaptación española de las escalas de bienestar psicológico de Ryff. Psicothema, 18, 572-577
Casas, F. y Aymerich, M. (2005). Calidad de vida en las personas mayores. En S. Pinazo y M. Sánchez (Dirs.) Gerontología . Madrid: Pearson
Freire, C. y Ferradás, M. (2016). Calidad de vida y bienestar en la vejez. Madrid: Editorial Pirámide
Lehr, U. (2004). Calidad de vida, satisfacción con la vida, envejecimiento satisfactorio y bienestar subjetivo. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 39, 3, 2-7
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2002). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza
Vega, J.L. y Bueno, B. (1995). Desarrollo adulto y envejecimiento.. Madrid: Síntesis
Blanco, A. y Díaz, D. (2005). El bienestar social: su concepto y medición. Psicothema, 17, 4, 582-589
Ruíz-Vargas, J.M. (2008). Envejecimiento y memoria ¿cómo y por qué se deteriora la memoria con la edad? . Revista española de geriatría y gerontología, 43 (5), 268-270.
Sánchez, Trianes y Blanca (2009). Estereotipos negativos hacia la vejez y su relación con variables sociodemográficas en personas mayores de 65 años. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 44(3).
Li, F., Fisher, K. J., Harmer, P., McAuley, E. y Wilson, N. L. (2003). Fear of falling in elderly persons: association with falls, functional ability and quality of life.. Journal of Gerontology: Psychological Sciences, 58 B(5), 283-290.
Ryff, C. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081
Argyle, M. (1997). Is happiness a cause of health?. Psychological Health, 12, 769-781
Regás, R. (2010). La hora de la verdad. Una Mirada a la vejez.. Badalona: Ara Llibres.
Triadó, C., Villar, F., Solé, C. y Osuna, M. J. (2005). La medida del bienestar en personas mayores: adaptación de la escala de Ryff. . Revista de Psicología General y Aplicada, 58 (3), 347-363.
Argyle, M. (1992). La psicología de la felicidad. Madrid: alianza
Rippon, I., Kneale, D., de Oliveira, C., Demakakos, P. y Steptoe, A. (2013). Perceived age discrimination in older adults. . Age and ageing.
Bermejo, L. (2006). Promoción del envejecimiento activo. Programas de preparación a la jubilación.. http://dialnet.unirioja. es/servlet/extart?codigo=2756877
López, F. (2012). Sexualidad y afectos en la vejez. Psicología Pirámide
Fernández-Ballesteros, R., Moya, R., Íñiguez, J. y Dolores, M. (1999). ¿Qué es la psicología de la vejez? . Madrid: Biblioteca Nueva. |
|
Complementary
|
(). . |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
To help achieve an immediate sustainable environment and meet the strategic objectives of the Green Campus Plan of the Faculty of Physiotherapy, the documentary work carried out in this area may be requested in paper or virtual format or computer support.
If done on paper, the following general recommendations will be followed as far as possible:
- Plastics will not be used
- Double-sided prints will be made.
- Recycled paper will be used.
- Drafts will be avoided |
|