Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A2 |
Coñecer e comprender as ciencias, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve a fisioterapia. |
A3 |
Coñecer e comprender os métodos, procedementos e actuacións fisioterapéuticas, encamiñados tanto á terapéutica propiamente dita a aplicar na clínica para a reeducación ou recuperación funcional, como á realización de actividades dirixidas á promoción e mantemento da saúde. |
A5 |
Valorar o estado funcional do paciente, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais. |
A7 |
Deseñar o plan de intervención de fisioterapia atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A8 |
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de fisioterapia, utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
A9 |
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos marcados. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C9 |
Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as bases do crecemento e diferenciación celular |
A1
|
B1
|
|
Interpretar os conceptos de mutación e clonalidad |
A1
|
B1
|
|
Coñecer e interpretar os distintos axentes etiológicos causantes da enfermidade |
A1
|
|
|
Definir a carcinogénesis e as diferenzas entre tumor benigno e maligno |
A1
|
|
|
Definir os termos invasión e metástasis e comprender os seus mecanismos de actuación |
A1 A2
|
|
|
Identificar a presentación clínica das enfermidades oncolóxicas |
A1 A2
|
B2 B3
|
|
Realizar o diagnóstico diferencial dos procesos oncolóxicos en relación a patoloxías susceptibles de tratamento fisioterápico |
A3
|
B3 B5
|
|
Deseñar unha Historia Clínica de fisioterapia enfocada ao paciente con cancer |
A7 A8 A19
|
B3 B4
|
|
Analizar e adaptar a utilización dos diferentes axentes físicos en relación aos pacientes oncolóxicos |
A3
|
|
C6
|
Coñecer os diferentes métodos de estadificación da patoloxía oncolóxica, prestando especial atención ao TNM |
A2
|
|
|
Coñecer, interpretar e deseñar a pauta de tratamento das complicacións relacionadas co tratamento cirúrxico do proceso oncolóxico. |
A8
|
|
|
Coñecer, interpretar e deseñar a pauta de tratamento das complicacións relacionadas co tratamento radioterápico do proceso oncolóxico. |
A8
|
|
|
Coñecer, interpretar e deseñar a pauta de tratamento das complicacións relacionadas co tratamento quimioterápico do proceso oncolóxico. |
A8
|
|
|
Coñecer, interpretar e deseñar a pauta de tratamento de pacientes oncolóxicos paliativos ou terminais. |
A8
|
|
|
Elaborar a valoración, diagnóstico de fisioterapia, formulación terapéutica e historia clínica dos pacientes afectados de cancro de mama, pulmón, orofaríngeo, sistema cutáneo, sistema osteomuscular, sistema hemolinfático, sistema uroginecológico, e SNC |
A5 A9
|
|
C1 C3 C9
|
Coñecer as bases dos sistemas endocrino e tegumentario |
A1
|
|
|
Identificar a presentación clínica das alteracións bioquímicas e tegumentarias |
A1 A2
|
|
|
Realizar o diagnóstico diferencial das alteracións bioquímicas e tegumentarias en relación a patoloxías susceptibles de tratamento fisioterápico |
A1 A2 A3
|
|
|
Analizar e adaptar a utilización dos diferentes axentes físicos en relación aos pacientes que padecen alteracións bioquímicas e tegumentarias |
A3
|
|
|
Coñecer, interpretar e deseñar a pauta de tratamento de pacientes con alteracións bioquímicas ou tegumentarias |
A1 A2
|
|
|
Elaborar a valoración, diagnóstico de fisioterapia, formulación terapéutica e historia clínica dos pacientes con alteracións bioquímicas e tegumentarias |
A5 A7 A8 A9
|
|
C1 C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE I. BASES DA FISIOTERAPIA ONCOLÓXICA |
TEMA 1. Principios clínicos do cancro
TEMA 2. Etiología do cancro
TEMA 3. Carcinogénesis
TEMA 4. Invasión e Metástasis
|
UNIDADE II. FISIOTERAPIA E CANCRO |
TEMA 1. Exploración física
TEMA 2. As técnicas de fisioterapia no paciente oncolóxico
TEMA 3. Secuelas relacionadas co proceso
TEMA 4. Secuelas relacionadas coa cirurxía
TEMA 5. Secuelas relacionadas coa radioterapia
TEMA 6. Secuelas relacionadas coa quimioterapia
TEMA 7. Fisioterapia en pacientes encamados paliativos ou terminais
|
UNIDADE III. FISIOTERAPIA NOS PACIENTES CON CANCER.
|
TEMA 1. Fisioterapia no cancro de mama
TEMA 2. Fisioterapia no cancro de pulmón
TEMA 3. Fisioterapia no cancro cabeza e pescozo
TEMA 4. Fisioterapia no cancro cutáneo
TEMA 5. Fisioterapia nos sarcomas
TEMA 6. Fisioterapia nos cancros hemolinfáticos
TEMA 7. Fisioterapia no cancro de próstata
TEMA 8. Fisioterapia no tumor cerebral
TEMA 9. Fisioterapia no cancro uroginecológico |
UNIDADE IV. FISIOTERAPIA EN DISFUNCIÓNS BIOQUÍMICAS
|
TEMA 1. Principios xerais de endocrinoloxía
TEMA 2. Fisioterapia nos trastornos do eixo hipotálamo-hipofisario
TEMA 3. Fisioterapia nos trastornos do eixo hipotalamo-hipofiso-tiroideo
TEMA 4. Fisioterapia nos trastornos do eixo hipotalamo-hipofiso-suprarrenal
TEMA 5. Fisioterapia nas alteracións de purinas e pirimidinas
TEMA 6. Fisioterapia nas alteracións do páncreas endocrino
TEMA 7. Fisioterapia nas alteracións nutricionais
TEMA 8. Fisioterapia nas alteracións da hemostasia e dos mecanismos da inmunidade |
UNIDADE V. FISIOTERAPIA EN DISFUNCIÓNS TEGUMENTARIAS |
TEMA 1. Principios xerais do sistema tegumentario
TEMA 2. Fisioterapia nas patoloxías dermatológicas
TEMA 3. Fisioterapia en cirurxía plástica e reparadora
TEMA 4. Fisioterapia nos pacientes queimados |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Long answer / essay questions |
A1 A2 A3 A7 A19 C1 |
2 |
0 |
2 |
Practical test: |
A5 A7 A8 A19 |
1 |
0 |
1 |
Laboratory practice |
A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 |
11.5 |
16 |
27.5 |
Case study |
A5 A7 A8 A9 A19 C6 C9 |
11.5 |
20 |
31.5 |
Document analysis |
A5 A7 A8 A9 C3 |
4 |
20 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 |
30 |
30 |
60 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Long answer / essay questions |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Practical test: |
Proba na que o alumno desenrolará unha actividade clínica nun paciente simulado |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
|
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
|
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
|
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Case study |
|
Description |
O estudante reunirase co profesor para analizar as posibles dificultades surxidas o longo da docencia da asignatura |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A1 A2 A3 A7 A19 C1 |
Mediante esta proba mediranse os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e a discusión dirixida |
45 |
Practical test: |
A5 A7 A8 A19 |
Mediante esta proba analizaranse os coñecementos e habilidades adquiridos durante as prácticas de laboratorio |
35 |
Document analysis |
A5 A7 A8 A9 C3 |
Metodoloxía onde o alumno deberá traballar diversas fontes documentais o longo da asignatura, debatilas en clase e responder as preguntas formuladas polo profesor, corresponde a evaluación continuada do alumno |
20 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia será necesario obter un aprobado na proba práctica e na proba de ensaio. Para realizar media, é necesario alcanzar un mínimo de 4,5 puntos en cada unha das partes da materia, é dicir, en cada unha das probas obxectivas realizadas é necesario alcanzar o 4,5 para poder facer media. Para poder presentarse á proba práctica da materia, é necesario a asistencia do estudante á proba de ensaio. Os alumnos que non superen na oportunidade de xuño una das dúas partes teóricas ou prácticas poderase presentar á oportunidade de xullo e defender exclusivamente a/s parte/s non superada/s. A avaliación contínua desta materia non terá un valor maior que o 20% da nota, mentres que a relación entre teoría e práctica nunca terá unha diferenza maior do 20% entre elas.
|
Sources of information |
Basic
|
ACHAUER B (1988). Atención del paciente quemado. México D. F.: Manual Moderno
MURRAY RK; MAYES PA (2005). Bioquímica de Harper. México: Manual Moderno
FERRÁNDIZ C. (2009). Dermatología clínica. Barcelona: Elsevier
MULDER K (2006). Ejercicios para personas con hemofilia. Montreal: World Federation of Hemophilia
GONCALVES G.; PARIZOTTO N. A ( 1998). Fisiopatología da Reparacao Cutánea: Actuacao da Fisioterapia.. Revista Brasileira de Fisioterapia; 3 (1):
CHOUZA M et al (2004). Fisioterapia en lospacientes quemados. Quemaduras, tratamiento fisioteràpico y aspectos relacionados.. Rev Iberoam Fisioter Kinesiol. 2004;7:107-13. - vol.7 núm 2
BENYON S (1998). Lo esencial en metabolismo y nutrición. Madrid: Harcourt Brace
VERA M. N.; FERNÁNDEZ M. C (1989). Prevención y tratamiento de la obesidad. Barcelona: Ed. Martínez Roca |
1. Abadía Cubillo K. Ejercicio físico como parte de la atención de los pacientes oncológicos paliativos. 2010. 2. Delbr¸ck H. Rehabilitation and palliation of cancer patients: patient care: Springer France Editions; 2007. 3. Lanza EG, Contijoch MG, Miranda JEB. Fisioterapia y manejo paliativo en la incontinencia urinaria en el cáncer de próstata: principio y fin de un camino. . Arch Esp Urol. 2009;62(10):889-95. 4. Leal NFBS, Carrara HHA, Vieira KF, Ferreira CHJ. Physiotherapy treatments for breast cancer-related lymphedema: a literature review. Revista Latino-Americana de Enfermagem. 2009;17(5):730-6. 5. Nieto M. Eficacia de la fisioterapia en la mejora de la capacidad funcional en pacientes terminales: ensayo clÌnico aleatorizado. REDUCA (EnfermerÌa, Fisioterapia y PodologÌa). 2008;2(1). 6. Ojeda JA, Penarrochab GAM, Lorenzoc CM, Labracad NS, Mart neze IM, Mart nezf AM. Fisioterapia en el linfedema tras cancer de mama y reconstrucción mamaria. Fisioterapia. 2009;31(2):65-71. 7. Stubblefield MD. Cancer rehabilitation principles and practice: Demos Medical Publishing; 2009. 8. Tome Boisán N, Diez Leal S, GarcÌa-López J. Influencia de la práctica de actividad fÌsica en la calidad de vida y la movilidad de hombro de mujeres operadas de cáncer de mama. Fisioterapia. 2009;32(5):200-7. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMY I AND HISTOLOGY/651G01001 | ANATOMY II/651G01002 | PHISIOLOGY/651G01003 | BIOPHYSICS AND BIOCHEMISTRY/651G01004 | GENERAL KINESIOTHERAPY/651G01005 | BIOMECHANICS/651G01009 | KINESIOTHERAPY: BASES OF THERAPEUTIC EXERCISE BASES/651G01013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
CLINICAL TRAINING I/651G01035 |
|
Subjects that continue the syllabus |
FINAL DISSERTATION/651G01034 | CLINICAL TRAINING II/651G01036 |
|
Other comments |
To help achieve an immediate sustainable environment and meet the strategic objectives of the Green Campus Plan of the Faculty of Physiotherapy, the documentary work carried out in this area may be requested in paper or virtual format or computer support. If done on paper, the following general recommendations will be followed as far as possible:
- Plastics will not be used.
- Double-sided prints will be made.
- Recycled paper will be used.
- Drafting will be avoided. |
|