Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Elaborar o informe de alta dos coidados de fisioterapia unha vez cubertos os obxectivos propostos. |
A13 |
Saber traballar en equipos profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais. |
A14 |
Incorporar os principios éticos e legais da profesión á práctica profesional así como integrar os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións. |
A17 |
Comprender a importancia de actualizar os coñecementos, habilidades, destrezas e actitudes que integran as competencias profesionais do fisioterapeuta. |
A18 |
Adquirir habilidades de xestión clínica que inclúan o uso eficiente dos recursos sanitarios e desenvolver actividades de planificación, xestión e control nas unidades asistenciais onde se preste atención en fisioterapia e a súa relación con outros servizos sanitarios. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as vías de reclamación formais dos usuarios dos servizos sanitarios |
A14 A19
|
B3 B4
|
C4
|
Coñecer e aplicar as bases jurídico-legais da atención sanitaria en España e en Galicia para o adecuado cumprimento dos deberes profesionais e a garantía dos dereitos dos usuarios e a poboación
|
A14 A18
|
B1 B2
|
C8
|
Identificar e defender os dereitos como fisioterapeuta en relación á atención sanitaria dos usuarios e ao traballo con outros profesionais sanitarios |
A13 A14 A19
|
|
C4 C9
|
Identificar a normativa académica tanto a nivel xeral como específica da Fisioterapia |
A14 A17
|
|
C5 C8
|
Coñecer os niveis de xestión sanitaria e xestionar a atención de fisioterapia desde a procura da calidade total tanto no sistema público de saúde como no exercicio libre da profesión. Identificar os procedementos necesarios para a apertura dun centro de fisioterapia.
|
A14
|
B5
|
C5
|
Coñecer os principios éticos fundamentais como fisioterapeutas na relación cos usuarios e a sociedade para desenvolver correctamente a súa vida profesional |
A10 A13 A14 A17 A18 A19
|
B3 B4
|
C4 C8
|
Identificar a estrutura e funcionamento do sistema sanitario español |
A13 A18 A19
|
B3
|
C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Normativa básica que sustenta o sistema sanitario español. |
A Constitución Española.
Lei Xeral de Sanidade |
TEMA 2. Principios éticos fundamentais e responsabilidade sanitaria
|
Principios éticos fundamentais e responsabilidade sanitaria.
Principios fundamentais na relación co paciente.
Código deontolóxico. Cuestións deontologicas derivadas do exercicio profesional
Segredo profesional
Responsabilidade sanitaria profesional.
Reclamacións xudiciais
|
TEMA 3. Modelos sanitarios. Sistema Sanitario Español |
Características fundamentais do sistema sanitario español.
Atención Primaria.
Atención Especializada. |
TEMA 4. O desenvolvemento normativo a nivel estatal |
Lei 16/2003, de 28 de maio, de Cohesión e Calidade do Sistema Nacional de Saúde.
Real Decreto 1030/2006, de 15 de setembro, polo que se establece a carteira de servizos comúns do Sistema nacional de Saúde e o procedemento para a súa actualización.
Lei 39/2006, de 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia. |
TEMA 5. Normativa en Galicia. O sistema sanitario galego |
Lei Orgánica 1/1981, de 6 de abril, Estatuto de Autonomía.
Ordenación sanitaria de Galicia- Lei 8/2008, de 10 de xullo, de Saúde de Galicia.
O Servizo Galego de Saúde.
|
TEMA 6. Dereitos e deberes dos pacientes. |
Lei 41/2002, de 14 de novembro, básica reguladora da autonomía do paciente de e de dereitos e obrigacións en materia de información e documentación clínica.
Galicia: Lei 3/2001, de 28 de maio, reguladora do consentimento informado e da historia clínica dos pacientes (modificada por Lei 3/2005, de 7 de marzo). Decreto 205/2007, de 27 de setembro, polo que se regula o dereito á segunda opinión médica no sistema sanitario público galego.
Outras normas. |
TEMA 7. Dereitos e deberes dos profesionais de saúde.
|
Estatuto dos traballadores. Convenios colectivos.
Dereitos e deberes do fisioterapeuta no seu labor asistencial.
Lei 44/2003, de 21 de novembro, de Ordenación das Profesións Sanitarias.
Lei 55/2003, de 16 de decembro, do Estatuto Marco do Persoal Estatutario dos Servizos de Saúde.
Lei 7/2007, de 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público.
O persoal estatutario do Servizo Galego de Saúde.
|
Tema 8.- Regulación legal da Fisioterapia |
Orde Ministerial de 26 de abril de 1973, modificada por Orde Ministerio de Sanidade e Consumo de 26 de decembro de 1986: Competencias e funcións do fisioterapeuta (Art. 70 e 71).
Circular nº 4/91 de Atención Primaria de 25 de febreiro: Competencias e funcións do fisioterapeuta.
Resolución de 18 de xuño de 1980 da Dirección Xeral de Traballo: Competencias e responsabilidade do fisioterapeuta ao establecer e aplicar tratamentos correspondentes á súa especialidade.
BOE nº 254. Real Decreto 1277/2003 de 23/10/2003
Estatutos xerais do Consello Xeral de Colexios de Fisioterapeutas.
Estatutos Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia
LEI 44/2003, de 21 de novembro, de ordenación das profesións sanitarias.
Orde Cin2135/2008
|
TEMA 9.Desenvolvemento da Fisioterapia como profesión liberal |
Creación de empresas.
Plan de empresa para un centro de fisioterapia.
Normativa do exercicio libre para un centro de fisioterapia.
DECRETO 97/1998, do 20 de marzo de 1998, polo que regula a publicidade sanitaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Decreto 12/2009, do 8 de xaneiro, polo que se regula a autorización de centros, servizos e establecemientos sanitarios. Xunta de Galicia
Campos de acción. Lei 39/2006, de 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia
|
TEMA 10. Xestión sanitaria en fisioterapia. |
Niveis de xestión.
Xestión dunha unidade de fisioterapia.
Introdución á Xestión da Calidade.
|
TEMA 11. Evolución académica da fisioterapia en España |
Lexislación académica xeral.
Lexislación académica específica.
|
TEMARIO PRÁCTICO
TEMA 1. Análise de normativas |
- Exposición da actividade e obxectivos
- Traballo sobre os materiais e consulta de dúbidas
- Aclaracións finais |
TEMARIO PRÁCTICO
TEMA 2. Estatuto dos traballadores e convenios colectivos do sector. |
- Exposición da actividade e obxectivos
- Traballo sobre os materiais e consulta de dúbidas
- Aclaracións finais |
TEMARIO PRÁCTICO
TEMA 3. Inicio da actividade emprendedora. Plan de empresa |
- Exposición da actividade e obxectivos
- Traballo sobre os materiais e consulta de dúbidas
- Aclaracións finais |
TEMARIO PRÁCTICO
TEMA 4. Xestión dun centro/unidade de fisioterapia |
- Exposición da actividade e obxectivos
- Traballo sobre os materiais e consulta de dúbidas
- Aclaracións finais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 A14 A17 B2 B3 C5 C8 |
36 |
50 |
86 |
Prácticas de laboratorio |
A10 A13 A17 A18 A19 B1 B3 B5 C4 |
22 |
32 |
54 |
Traballos tutelados |
A13 A14 A17 A19 B1 B2 B4 C5 C9 |
0 |
5 |
5 |
Proba obxectiva |
A14 A18 B1 B5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade reservarase a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas de laboratorio |
Análise da normativa sanitaria e elaboración distintos procedementos, documentos ou tarefas administrativas ou de carácter normativo-legal.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como resolución de supostos nos que deban tomar decisións de tipo legal, ético ou deontolóxico baseado nas diferentes fontes normativas. Incluése tamén a elaboración de proxectos como plan de empresa para a apertura dun centro sanitario, etc. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Realizaráse atención personalizada a demanda en forma de tutorías, en relación coa temática das sesións maxistrais e coa realización dos traballos tanto en grupo como individuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A14 A18 B1 B5 |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Avaliarase o coñecemento acadado polo estudiantes ao finalizar as actividades formativas propostas. A puntuación será proporcional ao número de respostas correctas e ao número de erros cometidos.
|
70 |
Traballos tutelados |
A13 A14 A17 A19 B1 B2 B4 C5 C9 |
Valoraránse os contidos dos traballos tutelados realizados polos estudantes. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A10 A13 A17 A18 A19 B1 B3 B5 C4 |
Valorarase cun 10% a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada e axuda e colaboración cos compañeiros durante estas sesións. |
10 |
Sesión maxistral |
A13 A14 A17 B2 B3 C5 C8 |
Os contidos tratados nestas sesións serán obxecto de avaliación mediante o exame final e por tanto aparecen computados nesta guía dentro da proba obxectiva.
Con todo, valorarase tamén cun 10% a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada e axuda aos compañeiros durante estas sesións. |
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>Será preciso para poder superar a materia, que o estudante faga entrega dos traballos tutelados programados polo profesor. Para superar a materia e promediar a puntuación obtida na avaliación continuada, será necesario acadar polo menos unha puntuación de 5 sobre 10 puntos na proba obxectiva.</p><p>As porcentaxes asignadas a cada metodoloxía poden sufrir pequenas modificacións dun curso a outro en función das necesidades da materia; non obstante o valor do exame nunca será inferior ao 70% da nota final e o valor da avaliación continuada nunca será superior ao 30%.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martinez Serrano,A. (1991). El derecho de los profesionales sanitarios . DIAZ DE SANTOS.Madrid
Medina Castellano, C.D. (2002). Etica y Legislacion. DAE. Madrid
Magro Servet, Vicente (2007). Guia práctica de responsabildad sanitaria. LA LEY..Madrid
Rodriguez Rivera,F.E. (2012). Legislacion sanitaria española. MAD.Alcalá de Guadaira (Sevilla)
Martinez Ferrer, ...ett al. (2011). Legislacion sanitaria y deontologia para fisioterapeutas. ICOPV. Comunitat valenciana
Jiménez Orantes, Montse (1993). Legislacion/derecho sanitario. JIMS.Barcelona
Brnndariz Garcia,J.A., Faraldo Cabana,P. (2002). Responsabilidad penal de personal sanitario. UDC. La Coruña
Acosta Gallo,Pablo (2002). Salud.profesiones sanitarias y Constitucion española. MAPFRE.Madrid
Cortina, Adela (2013). ¿Para qué sirve realmente...? La Ëtica. PAIDOS. Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://www.boe.es/legislacion/.
(). http://www.noticias.juridicas.com.
(). http://www.xunta.gal/diario-oficial-galicia/portalPublicoHome.do?fecha=20170713&ruta=%2Fsrv%2Fwww%2Fdoga%2FPublicados%2F2017%2F20170713%2FIndice133_gl.html.
Carlos Kasuga (2012). https://www.youtube.com/watch?v=-NH_HJzad-8.
Cortina, Adela (2014). https://www.youtube.com/watch?v=F3LXHC6CMyc&list=PLlgDng5XZKF6b-Z_ytLGpozhCOGKU3n02. 1ª , 2ª, 3ª y 4ª parte
Yokoi Kenji (2017). https://www.youtube.com/watch?v=XPDGZdEMpF4&list=PLw6Ge3_2oQeTFm02xc-QcNhYZIzIxUNI9. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
VALORACIÓN FUNCIONAL E PSICOSOCIAL/651G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
DOCUMENTACIÓN E ESTADÍSTICA SANITARIA/651G01028 | FISIOTERAPIA COMUNITARIA E SAÚDE PÚBLICA/651G01030 |
|
Materias que continúan o temario |
TRABALLO FIN DE GRAO/651G01034 | ESTANCIAS CLÍNICAS II/651G01036 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:
- Non se utilizarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores. |
|