Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Reformas e innovacións educativas: entre a política educativa e a práctica escolar Código 652439029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ser capaz de aplicar os coñecimientos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa la Innovación orientación educativa. AI8
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta o limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios. AI2
Ser capaz de realizar unha analise crítica, evaluación e síntese de ideas novas e complexas. AI6
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade basada no coñecemento AI7
Capacidade de análise e síntese BI1
Traballar de forma colaborativa BI4
Comportarse con ética de responsabilidade social como cidadán e como investigador. BI7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8

Contidos
Temas Subtemas
Axentes, factores, postulados e contidos das políticas educativas. Descentralización, participación e autonomía.
A transmisión ideolóxica dos fines da institución escolar Elementos básicos no proceso de configuración das políticas educativas.
Culturas escolares e reformas educativas Xénesis e usos da expresión cultura escolar no ámbito historico-educativo.
O éxito ou fracaso das reformas educativas: Condicionantes, limitacións e posibilidades. Análise histórico-comparativo dos procesos de innovación.
A ordenación da lexislación do sistema educativo: perspectiva histórica.
Reformas educativas e etapaas políticas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 4 0 4
Lecturas 5 0 5
Actividades iniciais 4 0 4
Traballos tutelados 0 52 52
Análise de fontes documentais 4 0 4
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Lecturas Propoñeranse unha serie de lecturas obrigatorias dun conxunto de textos e documentación de caracter historiográfico que o alumnado terá que ler e recensionar
Actividades iniciais Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia.
Traballos tutelados Está referida a cómo facer un traballo de iniciación á investigación histórica. Os estudiantes se responsabilizan do seu propio traballo pero seguindo as pautas que a profesora lles irá marcando a través dun seguimento tutorial individualizado
Análise de fontes documentais Supón a utilización de distintos documentos e fontes históricas relevantes da materia para a súa análise e posterior utilización na explicación de procesos históricos que non se poden observar directamente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
Tanto os traballos tutelados como a análise de fontes documentais terán unha atención personalizada ao alumnado coa finalidade de facer un seguimento con cada alumno ou alumna das súas actividades de aprendizaxe.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe 5
Lecturas Lecturas obrigatorias e optativas. Comentario de textos 20
Actividades iniciais Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. 5
Traballos tutelados O traballo tutelado consistirá na realización dun informe de investigación sobre un tema do programa 50
Análise de fontes documentais O traballo coas fontes históricas consistirá o ponto de partida nun traballo máis amplo de investigación histórico-comparativo 20
 
Observacións avaliación
Teráse en conta a asistencia ás clases presenciais.

Fontes de información
Bibliografía básica Apple, M. W. (1996). Política cultural y educación. Madrid, Morata
Viñao, Antonio (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid, Morata
Popkewitz,Th.S. (1994). Sociología política de las reformas educativas. Madrid, Morata

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías