Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas. |
A10 |
Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
B1 |
Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
C8 |
Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
AO FINALIZAR A MATERIA, O ALUMNADO:
Pode reflexionar por escrito acerca dos fundamentos metodolóxicos da investigación sobre a linguaxe e a comunicación.
Pode describir os métodos e técnicas de recollida e análise de información, fundamentalmente cuantitativos.
É capaz de deseñar instrumentos de recollida de información para programas de intervención en linguaxe e comunicación.
É capaz de buscar e seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación.
É capaz de analizar criticamente as publicacións científicas.
Pode comunicar axeitadamente os resultados dunha investigación.
É capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
|
AP9 AP10
|
BP1
|
CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Métodología experimental e cuasiexperimental, observacional e de enquisas na investigación da linguaxe. |
1. Metodoloxía experimental e cuasi-experimental
2. A observación como metodoloxía e como técnica
3. Enquisas e entrevistas
|
2. Deseño, construción, avaliación e aplicación de instrumentos de recollida da información. |
1. Deseño
2. Construción
3. Avaliación
4. Aplicación
5. Asignación e interpretación de puntuacións
|
3. Aplicación das novas tecnoloxías á recollida de información. |
1. A recollida de datos a través de internet: características, consideracións, vantaxes e inconvenientes
2. Programas informáticos e software de apoio
3. Aplicacións prácticas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A9 A10 |
5 |
15 |
20 |
Obradoiro |
A9 A10 B1 C8 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A9 A10 B1 C8 |
6 |
12 |
18 |
Presentación oral |
A9 B1 C8 |
1 |
6 |
7 |
Proba obxectiva |
A9 A10 B1 C8 |
1 |
8 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Selección de lecturas que se comentan posteriormente en clase e que serven para os traballos tutelados. Responderase a un cuestionario online sobre elas, como control de lectura. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Análise metodolóxica de investigacións relevantes dentro do ámbito da investigación da linguaxe, seguindo as directrices da Guía de Análise que se ofrece no curso. |
Presentación oral |
Exposición dun dos traballos tutelados realizados. |
Proba obxectiva |
Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os traballos requiren dun seguimento individual, ou en grupo pequeno, do profesorado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A9 B1 C8 |
Exposición, grabada en vídeo, dun dos traballos tutelados realizados. (Actividade de equipo). |
12 |
Traballos tutelados |
A9 A10 B1 C8 |
Realización de análises metodolóxicas de publicacións relevantes no campo da investigación da linguaxe, de acordo coa "Guía de análise" que ofrece a materia. (Actividade de equipo). |
18 |
Lecturas |
A9 A10 |
Avaliaranse cos traballos tutelados e na proba obxectiva final. |
0 |
Obradoiro |
A9 A10 B1 C8 |
Resolución das prácticas iniciadas en clase e rematadas de forma non-presencial. (Actividade de equipo).
Sumarase individualmente a asistencia, a condición de que estea por encima do 80 %. |
20 |
Proba obxectiva |
A9 A10 B1 C8 |
Exame final. Proba obxectiva con catro opcións de resposta por cuestión, das que só unha será correcta. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Importante: Para aprobar será necesario obter, como mínimo, a metade da puntuación
total posible en cada unha das metodoloxías de avaliación. Opción A: As prácticas e os traballos tutelados, así como a exposición oral, realizaranse en equipo. Opción B: O alumnado a tempo completo que non alcance o 80 % de asistencia presencial realizará as prácticas e os traballos tutelados de forma individual. A presentación oral poderá facerse con algún dos equipos existentes. Opción C: O alumnado a tempo parcial con dispensa de asistencia concedida realizará de forma individual (ou nun equipo con outros/as estudantes na mesma situación) as prácticas e os traballos tutelados. De non existir equipo de estudantes con dispensa, a presentación oral poderá facerse con algún dos equipos existentes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MANUAL DE APOIO: NAVAS ARA, M. J. (coord.)(2002). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica. Madrid: UNED. Libro pensado para o ensino non-presencial, que abrangue practicamente todos os temas relacionados coa metodoloxía de investigación, dende unha introdución sobre o método científico ás distintas metodoloxías e o seu emprego, pasando pola construción de instrumentos de medida.
OUTROS TEXTOS RECOMENDADOS: LEÓN, O. y MONTERO, I. (2000). Diseño de investigaciones. Madrid: McGraw-Hill. Libro de lectura doada e amena, con múltiples exemplos. Moi recomendable.
DELGADO, A. R. y PRIETO, G. (1997): Introducción a los métodos de investigación de la Psicología. Madrid: Pirámide. Libro breve y sencillo que aborda una buena parte de los contenidos incluidos en el programa. FONTES, S.; GARCÍA, C.; GARRIGA, A. J.; PÉREZ-LLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2001): Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED. Libro breve e sinxelo que aborda unha boa parte dos contidos incluídos no programa..
GARCÍA, C.; QUINTANILLA, L.; GARRIGA, A. J.; FONTES, S.; PÉREZLLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2003): Diseños de investigación en Psicología. Cuaderno de Prácticas. Madrid: UNED. Trátase dun Caderno de Prácticas elaborado para esa materia da titulación de Psicoloxía que acompaña á obra do mesmo título realizada por Fontes e col. (2001). Nel ofrécense numerosos extractos de investigacións sobre as que se propoñen distintas actividades aos lectores.
GARCÍA, M.; IBÁÑEZ, J. y ALVIRA, F. (comp.) (1994): El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación (2.a ed.). Madrid: Alianza. Manual cunha perspectiva sociolóxica no que se aborda a análise da realidade social considerando os deseños e a forma de recoller e analizar posteriormente os datos. Examínanse as metodoloxías incluídas n programa, cun peso maior á cualitativa e á de enquisas, un capítulo para a metodoloxía observacional e algunha referencia á metodoloxía experimental, pouco utilizada no ámbito do que trata o libro.
MELTZOFF, J. (2000): Crítica a la investigación. Psicología y campos afines. Madrid: Alianza. Libro claro e didáctico organizado en dúas partes. Na primeira revísanse todas as fases implicadas na realización dunha investigación. Na segunda proponse un conxunto de 16 artigos ficticios creados polo autor e con erros que o lector debe detectar, se ben cada artigo vai seguido dun comentario do autor onde se sinalan unha boa parte deles.
MERINO, J. M.; MORENO, E.; PADILLA, M.; RODRIGUEZ-MIÑÓN, P. y VILLARINO, A. (2001): Análisis de datos en Psicología I. Madrid: UNED. Libro concibido expresamente para o estudo a distancia da estatística descritiva, moi claro e didáctico, cheo de exemplos sinxelos e aclaracións, que resultará de grande utilidade para o alumnado que se achega por vez primeira a eses conceptos estatísticos. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|