Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
A8 |
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. |
B2 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
B7 |
Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias |
B8 |
Traballo colaborativo |
B10 |
Traballo autónomo |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B17 |
Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B18 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece e deseña as principais técnicas de recollida da información nos procesos de intervención socioeducativa.
|
AP5
|
BM3 BM8 BM10 BM12 BM16
|
CM3 CM7
|
Coñece, planifica e pon en marcha as principais técnicas de análise da información de procesos de intervención socioeducativos. |
AP5 AP8
|
BM2 BM7 BM8 BM10 BM13 BM14 BM15 BM17 BM18
|
CM3 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A recollida e a análise da información no proceso de planificación e desenvolvemento da investigación, avaliacións e xestión dos programas e servizos socioeducativos
|
1.1. Proceso de planificación da recollida de información: aspectos clave.
1.2. Responsable/s da recollida e grupo/s destinatario/s.
1.3. Momentos da recollida da información: inicial, procesual e/ou final.
1.4. A análise da información ao longo do proceso: programas informáticos para o tratamento da información. |
Tema 2. Técnicas de recollida e análise da información |
2.1. A selección de técnicas de recollida de información cuantitativa e cualitativa.
2.2. Técnicas de análise de información cuantitativa (estatística descriptiva e inferencial) e cualitativa.
|
Tema 3. Análise e interpretación dos datos |
3.1. Interpretación e valoración dos resultados
3.2. A redacción e presentación dos datos: o informe final.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
B8 C7 |
3 |
0 |
3 |
Obradoiro |
B2 B3 B7 B8 B13 B14 B15 B17 |
4 |
8 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
B3 C3 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A5 A8 B12 B13 B14 C7 |
8.5 |
16 |
24.5 |
Proba mixta |
B3 B10 B12 B14 B15 B16 B17 C7 |
2 |
10 |
12 |
Saídas de campo |
A5 B2 B8 B13 B18 |
2 |
8 |
10 |
Solución de problemas |
B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 B18 |
8 |
21 |
29 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupos pequenos para a resolución dos problemas plantexados na aula |
Obradoiro |
Aplicación de aprendizaxes mediante exposicións, simulacións, debates, resolución de problemas, prácticas guiadas, etc. sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas con programas de ordenador |
Sesión maxistral |
Algúns contidos do programa precisan unha exposición maxistral por parte do profesorado para centrar o proceso de ensino-aprendizaxe.
Por iso, as clases expositivas, céntranse na exposición oral dos ditos contidos, complementada co emprego de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba mixta |
O exame realizarase mediante unha proba mixta. Esta proba, integrará preguntas tipo de probas de ensaio (abertas e de desenvolvemento) e preguntas tipo de probas obxectivas, que poderán combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario relacionadas co ámbito de estudo da materia. Céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas plantexados na aula |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Aprendizaxe colaborativa |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B3 B10 B12 B14 B15 B16 B17 C7 |
O exame realizarase mediante unha proba mixta na que entrarán os contidos teóricos (para alumnado con >80% asistencia) ou toda a materia (clases expositivas + clases interactivas, para o alumnado con <80% asistencia).
O sistema de corrección da dita proba será o seguinte:
- Para preguntas de verdadeiro/falso: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.
- Para preguntas de varias alternativas aplicarase a fórmula de corrección ao azar: acertos - erros/nº alternativas - 1.
Na avaliación individual tamén se terá en conta a participación de cada estudante no traballo en grupo, así como a asistencia ás diferentes sesións, que se puntuará como máximo con 1 punto. |
60 |
Prácticas a través de TIC |
B3 C3 |
Prácticas con programas de ordenador que serán recogidas por escrito y se entregarán al finalizar las clases. Serán evaluadas grupalmente. |
20 |
Solución de problemas |
B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 B18 |
Os problemas plantexados nas actividades prácticas serán expostos oralmente nas sesións interactivas. Serán avaliados grupalmente. |
20 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA: A asistencia ás sesión presenciais é obrigatoria (> 80%). O alumnado con asistencia regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha actividade, terá que facela individualmente e entregala no prazo indicado á clase.
Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para esto, fai falta solicitar unha tutoría, antes ou inmediatamente despis do inicio da materia, co obxecto de establecer as actividade de avaliación e o proceso de supervisión e seguimento.
REQUERIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA:
- Acalificación final será o resultado da puntuación obtida nas actividades realizadas (prácticas a través de TIC, solución de problemas), a asistencia a clase (ata un máximo de 1 punto) e da proba mixta, sendo indispensable obter a metade da cualificación en cada parte para superar a materia. Se un/a alumno/a non obten o mínimo nalgunha das parte da materia, terá unha calificación de 4 (calquera que fora a súa cualificación) na 1ª oportunidade.
- Na oportunidade de xullo realizará un exame teórico sobre os contenidos tratados na aula.
PLAXIO: o plaxio en calquera das actividades realizadas durante a materia, será motivo de suspenso.
FALSIFICACIÓN DUNHA FIRMA: Firmar na folla de asistencia por un/unha compañeiro/a ausente será penalizado coa perda da avaliación continua.
COPIA NOS EXAMES: O uso indebido de información durante os exámenes tamén será motivo de suspenso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rubio, MJ. y Varas, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
Carlberg, C. (2012). Análisis estadístico con excel. Madrid: Anaya
Pulido San Román, A. (1992). Estadística y técnicas de investigación social. Madrid. Pirámide
Amezcua Viedma, C. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Diaz Santos
García Samz, M.P. (2012). Fundamentos teóricos y metodológicos de la evaluación de programas. Murcia: DM
Grima, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA
Anduiza Perea, E. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Rodriguez Osuna, J. (1993). Métodos de muetreo. Casos prácticos. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Martinez Mediano, C. y Galán González, A. (2014). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Madrid: UNED
Gil Pascual, J.A. (2016). Técnicas e instrumentos para la recogida de información . Madrid: UNED |
A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|