Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Procesos e estratexias sensibles en fotografía e arte contemporánea Código 652513218
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Experimentar y vivenciar procesos de aprendizaje artístico vinculados a la fotografía y al arte contemporáneo en diferentes contextos. - Aprender estrategias de enseñanza basadas en la sensibilidad estética y aplicarlas a proyectos didácticos en artes visuales. - Contextualizar, analizar y observar diferentes ejemplos de procesos y estrategias artísticas vinculados a la enseñanza-aprendizaje de la fotografía y de las artes visuales en la contemporaneidad. AP8
AP12
AP13
AP17
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP8
BP11
BP14
BP15
CP3
CP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
- Procesos de aprendizaje artístico vinculados a la fotografía y al arte contemporáneo en contextos educativos formales y no-formales.
- Sensibilidad, estética y prácticas actuales en la didáctica de las artes visuales en la contemporaneidad.
- Estrategias de enseñanza-aprendizaje para el desarrollo de procesos artísticos vinculados a proyectos artísticos y culturales.
Estrategias sensibles y relacionales en proyectos de investigación educativa basados en las artes visuales.

La construcción fotográfica como forma de pensamiento, documentación y método de investigación en Educación artística.

Estructuras visuales en investigaciones educativas basadas en las artes visuales.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Investigación (Proxecto de investigación) A8 A12 A17 B2 B3 B4 B8 B11 B14 B15 C3 C4 C6 20 40 60
Lecturas A13 B1 B5 C8 1 4 5
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Investigación (Proxecto de investigación) Desenvolvemento dun proxecto artístico personalizado
Lecturas Realización de lecturas obrigatorias para o desenvolvemento da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
Son proxectos individuais que contan coa supervisión persoal do profesor

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) A8 A12 A17 B2 B3 B4 B8 B11 B14 B15 C3 C4 C6 innovación e aplicación real do proxecto proposto 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

AGRA PARDIÑAS, María Jesús; MESÍAS LEMA, José María (2007) Espacio Educativo: Espacio Estimulante. Santiago de Compostela: Centro Galego de Arte Contemporánea y Universidade de Santiago.

BANKS, Marcus (2001) Visual methods in social research. London: Sage.

BANKS, Marcus; MORPHY H. (Eds.) (1999) Rethinking Visual Anthropology. New Haven, Connecticut: Yale University Press.

BARONE, Tom (2006) Arts-based educational research then, now, and later. Studies in Art Education, 48(1),4-8.

- (2008)How arts-based research can change minds. En M. Cahnmann-Taylor y R. Siegesmund (eds.) Arts-based research in education: Foundations for practice. New York: Routledge. 28-49.

BARONE, Tom; EISNER, Elliot (1997). Arts-Based educational research. En Richard M. Jaeger (ed.) Complementary Methods for Research in Education. Second Edition. Washington, D.C.: American Educational Research Association. 75–116.

BARONE, Tom; EISNER, Elliot (2006) Arts-based Educational Research. En Judith L. Green, Gregory Camilli y Patricia B. Elmore (eds.) Handbook of Complementary Methods in Education Research. New York: Laurence Elbraun Associates. 95-109.

BATESON, Gregory; MEAD, Margaret (1942) Balinese Character: A Photographic Analysis. New York: New York Sciences Academy.

BAUDELAIRE, Ch. (1859, 10 de junio) Sur la photographie. Salon de 1859. Révue Française. Paris.

- (1956) The Modern Public and Photography. En B. Newhall (ed.) The art and Science of photography. Century House: New York. 104-107.

BERGER, John; MOHR, Jean (2007) Otra manera de contar. Barcelona: Gustavo Gili.

BIGGS, Michael (2000) Editorial: the foundations of practice-based research. Working Papers in Art and Design, 1.

http://sitem.herts.ac.uk/artdes_research/papers/wpades/vol1/vol1intro.html [05/09/2006].

-(2003) The Role of ‘the Work’ in Research. PARIP, University of Bristol, UK.

http://www.bris.ac.uk/parip/biggs.htm [05/09/2006].

CAHNMANN-TAYLOR, Melisa; SIEGESMUND, Richard (eds.) (2008) Arts-Based Research in Education. Foundations for Practice. New York: Routledge.

COLE, Ardra L.; KNOWLES, J. Gary (2000) Researching Teaching: Exploring professional development through reflexive inquiry. New York: Allyn & Bacon.

COLE, Ardra L.; KNOWLES, J. Gary; GLENN, Lorri Neilsen; LUCIANI, Teresa C. (c. 2007) The Art of Visual Inquiry. Halifax, N.S.: Backalong Books and The Centre for Arts-informed Research.

COLE, Ardra L.; KNOWLES, J. Gary; LUCIANI, Teresa C. (c. 2004) Provoked by Art: Theorizing Arts-informed Research. Halifax, N.S.: Backalong Books and The Centre for Arts-informed Research.

COLE, Ardra L.; KNOWLES, J. Gary; PROMISLOW, Sara (c. 2008) Creating scholartistry: imagining the arts-informed theses or dissertation. Halifax: Backalong Books y Centre for Arts-informed Research.

COLLIER, John Jr.; COLLIER, Malcolm (1967) Visual anthropology: Photography as a research method. New York: Holt, Rinehart and Winston.

CRUICKSHANK, I.; MASON, Rachel (2003) Using photography in art education research: A reflexive inquiry. Journal of Art and Design Education, 22 (1) 5–22.

DE LANGE, N.; MITCHELL, C.; STUART, J. (eds.) (2007) Putting People in the Picture: Visual Methodologies for Social Change. Amsterdam: Sense.

DEMOS, T. J. (ed.) (2006) Vitamin Ph. New perspectives in photography. New York: Phaidon.

DENZIN, N. K.; LINCOLN, Y. S. (Eds.) (2000) Handbook of qualitative research. Thousand Oaks, California: Sage.

DEVEREAUX, Leslie; HILLMAN, Roger (1995) Fields of Vision: Essays in Film Studies, Visual Anthropology, and Photography. Berkeley, CA: University of California Press.

DIAMOND, C.; MULLEN, C (eds), (1999): The Postmodern Educator: Arts-based Inquiries and Teacher Development. Toronto: Peter Lang.

EISNER, Elliot W. (1981) On the differences between Scientific and Artistic Approaches to Qualitative Research. Review of Research in Visual Arts Education, 13, 1-9. [Reimpreso en 2003 en Visual Arts Research 29(57) 5-11]

- (1997 a) The promise and perils of alternative forms of data representation. Educational Researcher, 26(6) 4-9.

-- (2001) Concerns and aspirations for qualitative research in the new millennium. Qualitative research, 1(2) 135-145.

- (2006) Does Arts-Based Research Have a Future? Studies in Art Education: A Journal of Issues and Research in Art Education, 48(1) 9-18.

- (2008 a) Art and knowledge. En J. Gary Knowles y Ardra L. Cole Handbook of the Arts in qualitative research. Londres: Sage. 3-12.

- (2008 b) Persistent tensions in arts-based research. En M. Cahnmann-Taylor y R. Siegesmund (eds.) Arts-Based Research in Education: Foundations for practice. Routledge: New York.

http://www.coe.uga.edu/quig/pdf/Eisner.pdf [15/05/2009].

EISNER, Elliot W.; DAY, M. D. (eds.) (2004) Handbook of Research and Policy in Art Education. Nahwah, New Jersey: National Art Education Association y Lawrence Erlbaun.

FOUCAULT, Michael (2009) Las palabras y las cosas: una arqueología de las ciencias humanas. Madrid: Siglo XXI.

GRADY, J. (2008) Visual research at the crossroads. FQS Forum: Qualitative Social Research, 9: 3, art. 38.

http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1173/2619 [05/05/2009].

GRAY, C.; MALINS, J. (2004) Visualizing Research: A Guide to the Research Process in Art and Design. Ashgate: Aldershot.

HAMILTON, Peter (ed.) (2006) Visual Research Methods. London: Sage.

HANNULA, Mika; SUORANTA Juha; VADÉN, Tere (2005) Artistic Research. Theories, Methods, and Practices. Göteborg: Finland och Göteborgs universitet.

HARPER, Douglas (2002) Talking about pictures: a case for photo elicitation. Visual Studies, 17 (1) 13-26. DOI: 10.1080/1472586022013734.

http://www.nyu.edu/classes/bkg/methods/harper.pdf [15/12/2008].

HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Fernando (2008) La investigación basada en las artes. Propuestas para repensar la investigación en educación. Educatio Siglo XXI, 26, 85-118.

HICKMAN, Richard (ed.) (2008) Research in Art & Design Education. Issues and exemplars. Bristol, UK: Intellect.

IRWIN, Rita L. (2004) A/r/tography. A Metonymic Métisaage. En Rita L. Irwin y Alex De Cosson (eds.) A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. Vancouver: Pacific Educational. 27-38.

IRWIN, Rita L.; COSSON, A. De (eds.) (2004) A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. Vancouver: Pacific Educational.

IRWIN, Rita L.; SPRINGGAY, Stephanie (2008) A/r/tography as practice-based research. En M. Cahnmann-Taylor y R. Siegesmund (eds.) Arts-based research in education: Foundations for practice, New York: Routledge. 103-124.

KOBRÉ, Keneth (2000) Photojournalism. The professionals’ approach. Boston: Focal.

LANGER, Susanne (1966) Los problemas del arte : diez conferencias filosóficas. Buenos Aires: Infinito.

MARSHALL, J. (2007) Image as insight: Visual images in practice-based research. Studies in Art Education, 49 (1) 23–41.

McNIFF, Shaun (1998) Art-based Research. London: Jessica Kingsley.

- (2008) Arts-based research. En J. Gary Knowles y Ardra L. Cole Handbook of the Arts in qualitative research. Londres: Sage. 29-40.

MILLS, G. (2002) Action research: A guide for the teacher researcher. Upper Saddle River, N.J.: Merrill Prentice Hall.

MITCHELL, Claudia; ALLNUTT, Susan (2008) Photographs and/as Social Documentary. En J. Gary Knowles y Ardra L. Cole Handbook of the Arts in Qualitative Research. Thousand Oaks, California: Sage. 251-263.

MITCHELL, W. J. Thomas (1994) Picture Theory. Chicago: University of Chicago.

MORAN, T. (1974) The Photo Essay, Paul Fusco & Will McBride, New York: T.Y. Crowell.

NEILSEN, Lorry.; COLE, Ardra; KONWLES, J. Gary; LUCIANI, T. (Eds.) (2003) Provoked by Art: Theorizing Arts-informed Research. Toronto: Backalong.

PINK, Sarah (2005) The future of Visual Anthropology: Engaging the Senses. London: Routledge.

- (2007) Doing visual ethnography: Images, media, and representation in research. London: Sage.

PRENDERGAST, Monica (2004) Ekphrasis and inquiry: artful writing on arts-based topics in educational research. Universidad de Victoria. USA.

http://64.233.161.104/search?q=cache:XgYfYXNBufkJ:www3.educ.sfu.ca/conferences/ierg2004/uploads/33.doc+%22monica+prendergast%22+ekphrasis&hl=es [03/02/2008].

PROSSER, John (2003): Image-Based Research. A Sourcebook for Qualitative Researchers. London & New York: Routledge y Falmer.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías