Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
E1 - Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
E2 - Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A7 |
E7 - Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. |
A9 |
E9 - Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A10 |
E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B9 |
G4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
B12 |
G7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C2 |
T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C5 |
T5 - Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
C6 |
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
C7 |
T7 - Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. |
C8 |
T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C11 |
T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C13 |
T13 - Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do entorno social. |
AC2
|
BC5 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC5
|
Relacionar teoría e práctica en contextos educativos reais, tanto no ámbito docente como investigador, aplicando un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
AC7 AC15
|
BC2
|
CC3 CC6 CC7
|
Coñecer e analizar propostas educativas innovadoras, que polas súas características particulares, teñan un valor exemplarizante. |
AC9
|
BC2 BC5
|
CC8 CC11 CC13
|
Ser capaz de recabar información en contextos de Educación Infantil e/ou Primaria para o seu posterior análise e aplicación a proxectos de investigación e/ou innovación educativa. |
AC1 AC2 AC10
|
BC5 BC9
|
CC1 CC5 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Proxectos de innovación aplicados en contextos escolares e non escolares. |
Desenvolver, na medida do posible, un proxecto aplicado ao contexto no que señalicen as prácticas. |
Recursos para a investigación e a innovación en contexto: aplicación de métodos de recollida de información en situacións reais. |
Estudos de caso, método etnográfico, metodoloxía de proxectos, etc. |
Reflexión sobre a práctica observada como recurso para a investigación e a Innovación en Educación Infantil e/ou Primaria |
Análise crítico sobre a práctica observada. |
Avances recentes en investigación e innovación no contexto das Didácticas Específicas. |
Revisión bibliográfica sobre as últimas investigacións e innovacións en Didácticas específicas e a súa comparación coa realidade. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Events academic / information |
A1 A2 A10 B9 C2 C7 |
5 |
10 |
15 |
Field trip |
A7 A15 B2 B12 C1 C3 C5 |
75 |
0 |
75 |
Supervised projects |
A9 B5 C6 C11 |
0 |
45 |
45 |
Case study |
A2 A15 C3 C5 C8 C13 |
4 |
10 |
14 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Events academic / information |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Field trip |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Supervised projects |
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Events academic / information |
A1 A2 A10 B9 C2 C7 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
10 |
Field trip |
A7 A15 B2 B12 C1 C3 C5 |
Refírese ao período de asistencia ao centro onde se realizarán as prácticas. Precísase a avaliación positiva do titor/a do centro para poder pasar á segunda fase da avaliación. |
45 |
Supervised projects |
A9 B5 C6 C11 |
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
45 |
|
Assessment comments |
O proceso de avaliación consta de dúas fases. En primeiro lugar, o/a titor/a do centro deberá emitir un informe sobre o desenvolvemento das prácticas que suporá un 45% da nota final.
Se a valoración do titor/a do centro do practicum é favorable, a persoa titora da universidade valorará a memoria -45%- e a participación a en xornadas/reunión -10%-. Se a valoración non é favorable (menor que 5) a cualificación da materia será suspenso e a cualificación será como máximo un 4.
Para aprobar a materia será necesario que o alumnado supere cada un dos apartados
Para a cualificación da memoria teranse en conta os seguintes aspectos:
- Cuestións formais (10%)
- Proposta de acción (60%)
- Reflexión do proceso e implicacións educativas (30%)
|
Sources of information |
Basic
|
Bernstein, B. (1989). Clase y pedagogías visibles e invisibles. Madrid: Akal Universitaria
Garcia Aretio, L. (2009). Claves para la educación: actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. . Madrid:UNED
Esteve, O., Mellef, K. y Ansina, A. (2010). Creando mi profesión. Una propuesta para el desarrollo profesional del profesorado. . Barcelona: Octaedro.
Camps, V. (2008). Creer en la educacion. La asignatura pendiente.. Barcelona: Península.
Mañu Noain, J. (2010). Docentes competentes. Por una educacion de calidad.. Madrid: Narcea.
Fernández Enguita, M. (2001). Educar en tiempos inciertos. . Madrid: Morata.
Edwards, D., y Mercer, N. (1988). El conocimiento compartido: el desarrollo de la compresión en el aula.. Barcelona: Paidós.
Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., et al. (1993). El constructivismo en el aula.. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona: Octaedro.
Fernández Enguita, M. (1999). La profesión docente y la comunidad escolar: crónica de un desencuentro.. Madrid: Morata.
Carbonell Sebarroja, J. (2009). La vida escolar en un curso: cosas que no siempre se explican.. Barcelona: Graó.
Fernández Pérez, M. (1994). Las tareas de la profesión de enseñar. . Madrid: SXXI
Bolívar, A. (2000). Los centros educativos como organizaciones que aprenden. Promesas y realidades.. Madrid: La Muralla.
Domenech, J. y Guerrero, J. (2005). Miradas a la educación que queremos. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad (cambian los tiempos, cambia el profesorado). . Madrid: Morata.
Castells Cuixart, P. (2011). Tenemos que educar: ideas para acabar con la crisis de autoridad y la mala educacion. . Barcelona: Península.
Carbonell Sebarroja, J. (2008). Una educacion para mañana. Barcelona: Octaedro. |
Esta bibliografía complementarase en función da materia curricular na que o alumno/a focalice o seu prácticum e a súa investigación. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase que os envíos dos traballos sexa telemáticamente e se non fose posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debése ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Evitaráse a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Usarase linguaxe non sexista. |
|