Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A12 |
E12 - Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas. |
A13 |
E13 - Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos. |
A14 |
E14 - Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A17 |
E17 - Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e aprendizaxe dos diferentes ámbitos disciplinares. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B6 |
G1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
B8 |
G3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B13 |
G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C6 |
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
C9 |
T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados. |
C12 |
T12 - Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Se atendemos ás competencias, ora xerais ora específicas, principalmente se centrarán na capacidade para resolver problemas, na comunicación oral e escrita na propia lingua, na habilidade no uso das TIC, na capacidade de crítica e autocrítica, no compromiso ético, na capacidade para aprender a traballar de forma autónoma, en comprender e posuír coñecementos, na aplicación de coñecementos, na capacidade de emitir xuízos, na capacidade de comunicar e aptitude social, na habilidade para a aprendizaxe, na adquisición dunha formación básica en instrumentos, técnicas e recursos para a investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura, en aplicar coñecementos básicos na construción de instrumentos de investigación e análise de datos coñecemento e análise do marco epistemolóxico da Didáctica da Lingua e a Literatura, na identificación das liñas de investigación na Didáctica da Lingua e a Literatura: investigación centrada en procesos, metodoloxías, contextos, crenzas e contidos, e no deseño e desenvolvemento dun proxecto de investigación no ámbito da Didáctica da Lingua e a Literatura. Estaremos, portanto, a destacar os seguintes obxectivos / resultados da aprendizaxe: - coñecer as características e métodos propios da investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura - identificar as principais liñas de investigación nesta Área de Coñecemento - deseñar un proxecto de investigación utilizando unha metodoloxía coherente e adecuada aos obxectivos do estudo - saber describir e contextualizar os problemas específicos relacionados coas metodoloxías de investigación no ámbito das Ciencias Sociais (sen deixar á parte os das Humanidades).
Atenderase ao desenvolvemento de proxectos interdisciplinares innovadores orientados á adquisición das habilidades docentes e de investigación didáctica, á planificación de procesos de elaboración de proxectos interdisciplinares que integren de maneira coherente a identidade curricular das didácticas específicas e á icorporación dos proxectos de innovación, procedemientos e criterios para la avaliación conxunta da actividade docente e a aprendizaxe das diferentes didácticas específicas. |
AM10 AM12 AM13 AM14 AM15 AM16 AM17
|
BM1 BM4 BM6 BM8 BM11 BM13
|
CM1 CM3 CM6 CM9 CM12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN LINGÜÍSTICA E LITERARIA
2. INNOVACIÓN PARA UN MELLORAMENTO DO PROCESO EDUCATIVO EN EDUCACIÓN LINGÜÍSTICO-LITERARIA |
1. 1. Conceptualización, características e paradigmas. Principais liñas e ámbitos de investigación
2. 1. Conceptos fundamentais en innovación educativa. Modelos e tendencias. Análise de prácticas efectivas e deseño de ferramentas e recursos de innovación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 B1 B4 B6 B8 B11 B13 C1 C3 C6 C9 C12 |
16 |
0 |
16 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 B1 B4 B6 B8 B11 B13 C1 C3 C6 C9 C12 |
7 |
20 |
27 |
Traballos tutelados |
A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 B1 B4 B6 B8 B11 B13 C1 C3 C6 C9 C12 |
11 |
16 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia. |
Aprendizaxe colaborativa |
Ver guías GADU. |
Traballos tutelados |
Ver guías GADU. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa con traballo bibliográfico e análise de fontes de información. Discusión e desenvolvemento das liñas que rexen no ámbito da DLL, especial e loxicamente no espazo da cultura galega
Traballos titorizados que o propio alumnado decida construír, coa axuda e a guía do docente, que lles proporcionará bibliografía e pautas para o seu desenvolvemento
Aprendizaxe colaborativa através de postas en común, exposicións, discusións e traballos de baleirado de información, resumos e traballos puntuais
Por outra parte, dado que a asistencia é un deber e obriga do alumnado, non se permitirá a dispensa de asistencia ás aulas e valorarase a asistencia e o interese aular |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 B1 B4 B6 B8 B11 B13 C1 C3 C6 C9 C12 |
Ver guías GADU. |
40 |
Traballos tutelados |
A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 B1 B4 B6 B8 B11 B13 C1 C3 C6 C9 C12 |
Ver guías GADU. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Consistirá na combinación dos dous items de avaliación segundo as porcentaxes indicadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Aínda que a bibliografía de consulta, amais de descubrila nas aulas, entregarase durante o primeiro día e irase descubrindo ao longo das aulas, e que, loxicamente, partirase das propias investigacións do docente no ámbito da DLL, como manuais principais de achegamento á miña cadeira, incidirase nesta bibliografía: Colomer, T. (2010): Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis. López Valero, A. (2017): Didáctica de la lengua y la literatura en ESO: innovación e investigación. Madrid: Síntesis Moreno Cabrera, J.C. (2013). Cuestiones clave de la Lingüística. Madrid: Síntesis. Núñez Delgado, P. (ed.) (2015): Innovación docente en didáctica de la lengua y la literatura: teoría e investigación. Barcelona: Octaedro. Núñez Ruiz, G. (2016): Historia de la educación lingüística y literaria. Madrid: Marcial Pons. Palmer, G. (2000): Lingüística cultural. Madrid: Alianza. Pardo de Neyra, X. (2017): Didáctica da lingua e da literatura galegas, Silleda: Edicións Fervenza _____ (2018): Terra e memoria: a Terra de Miranda no proxecto territorial galego. Estudo e contextualización dun paradigma literario, Lugo: Concellos d'A Pontenova, Trabada e Riotorto, Deputación de Lugo et alii _____ (2019): Á sombra de María Silgar. Carvalho Calero contra a historia única, Ferrol: Edicións Embora. Rodríguez López-Vazquez, A. (2011): “Sobre la traducción de textos poéticos en libros infantiles: una propuesta didáctica”, en Lengua Viva,13, Ceské Budejovice. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|