Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
(CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes |
A11 |
(CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A14 |
(CE-G14) Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A15 |
(CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas |
A18 |
(CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A20 |
(CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
(CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A23 |
(CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A24 |
(CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A25 |
(CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A26 |
(CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A27 |
(CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A28 |
(CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e analizar críticamente propostas de innovación e investigación educativa na área de Educación Física. |
AJ15 AJ17 AJ19 AJ26
|
|
CC2
|
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a transformación e a innovación no ámbito da Educación Física. |
AJ14 AJ20 AJ21 AJ22 AJ23 AJ24 AJ25 AJ27 AJ28
|
|
CC1 CC3 CC4 CC6
|
Ser capaces de identificar que elementos do currículo de Educación Física se trabállan a través das innovacións educativas analizadas. |
AJ4 AJ18 AJ20 AJ24 AJ28
|
|
CC1 CC6
|
Valorar a importancia da innovación e a investigación como estratexias para mellorar a calidade educativa na área de Educación Física.
|
AJ11 AJ14 AJ21 AJ23 AJ24 AJ28
|
|
CC5 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Investigación en Educación Física (EF) |
- |
2. Innovación en EF |
- |
Proxectos de innovación en EF |
- |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A11 A15 A17 A18 A19 A21 A25 C7 |
6 |
0 |
6 |
Supervised projects |
A4 A14 A20 A22 A23 A24 A27 A28 C3 C5 C8 |
5 |
8 |
13 |
Collaborative learning |
A21 A22 A26 A27 C6 C8 |
6 |
3 |
9 |
Oral presentation |
A21 A22 A23 A26 C1 C4 C8 |
2 |
4 |
6 |
Directed discussion |
A17 A18 A22 C1 |
3 |
1 |
4 |
Document analysis |
A15 A17 A18 A19 C2 |
4 |
6 |
10 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte da profesora, dos contidos da materia relacionados cos proxectos de innovación e a investigación. Isto complementarase con infografías e vídeos, ao tempo que se buscará a implicación do alumnado a través das preguntas e o debate, de forma que se favoreza a reflexión e o pensamento crítico. |
Supervised projects |
Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse un proxecto innovador de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase en grupos.
A profesora especificará con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados.
|
Collaborative learning |
Traballarase na aula, a través de pequenos grupos nos que o alumnado traballará conxuntamente na resolución de tarefas asignadas pola profesora para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Directed discussion |
Promoveranse actividades de debate sobre diferentes aspectos do temario, nas que se contrastarán as idas e opinións de todo o alumnado e tratarase de buscar puntos de consenso. |
Document analysis |
Utilizaranse diversos documentos audiovisuais e bibliográficos relevantes para a temática da materia e que co seu análise aportarán coñecementos e contribuirán o desenvolvemento das competencias marcadas para a mesma. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Para a elaboración dos traballos tutelados, os alumnos poden acudir en grupos reducidos a revisar o traballo (titoría). A profesora poderá realizar suxestións ou solicitar modificacións sobre o traballo realizado, antes da entrega definitiva.
Nesta materia non se admite dispensa académica de exención de asistencia salvo no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC" - Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017-. Para aquelas actividades que non poida realizar por non asistir a clase, deberá acudir ás revisións das mesmas coa profesora para poder desenvolvelas.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A15 A17 A18 A19 C2 |
Os alumnos terán que realizar a análise de diversas fontes documentais ao longo do curso. |
10 |
Supervised projects |
A4 A14 A20 A22 A23 A24 A27 A28 C3 C5 C8 |
"Proxecto de innovación en EF": Este traballo consiste en deseñar e xustificar un proxecto de innovación educativa na área de Educación Física, dirixido a poboacións de Educación Secundaria e/ou Bacharelato . As características que debe cumprir este traballo atópanse detalladas no anexo 1 (Campus Virtual UDC). |
60 |
Collaborative learning |
A21 A22 A26 A27 C6 C8 |
Ao longo do curso, os grupos formados na primeira sesión teñen que resolver tarefas breves, que poden concretarse en documentación a entregar ou a expoñer. |
20 |
Oral presentation |
A21 A22 A23 A26 C1 C4 C8 |
Os grupos formados na primeira sesión terán que realizar unha presentación oral en formato Pecha Kucha, dunha tarefa marcada pola profesora. |
10 |
|
Assessment comments |
Primeira oportunidade: para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a asistencia ao 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles.
Segunda oportunidade: ao alumnado que asistise a máis dun 80% das horas presenciais na primeira oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas que non alcanzase ese mínimo.
O alumnado que non asista ao 80% das horas presenciais da materia (xa sexan alumnos a tempo parcial, con dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas as oportunidades: proba mixta (100%), realizada na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña e na que se deberá demostrar o dominio dos contidos teórico-prácticos da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesor ao comezo da materia. Bennett, T. (2013). Teacher Proof. Why research in education doesn't always mean what it claims, and what you can do about it. New York: Routledge. Buscà, F. (2011).Innovar en educación física. Tándem.Didáctica de la Educación Física, -(37), 64-68. Canto Ortiz, J. M. (2000). Dinámica de grupos. Aspectos técnicos, ámbitos de intervención y fundamentosteóricos. Málaga: Aljibe. Castro, D., Iborra, J. J., Ramos, A. y Román, F.(2007). Propuestas globales en EducaciónFísica. Innovación en seis unidades didácticas para Primaria y Secundaria.Madrid: CCS. Cohen, L., Mannion, L. y Morrison, K. (2007). Researchmethods in Education (6th Edition). Londres: Routledge Falmer. Coterón, F. J. y Sánchez, G. (2009). Innovación educativa en educación físicaescolar: expresión corporal. Madrid: Universidad Politécnica de Madrid. Christensen, P. y James, A. (2008). Research with children. Perspectivesand practices. Nueva York: Routledge. Devís-Devís, J., Valenciano Valcárcel, J., Villamón,M. y Pérez-Samaniego, V. (2010). Disciplinas y temas de estudio en las cienciasde la actividad física y el deporte. RevistaInternacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 10(37),150-166. Escartí, A., Gutiérrez, M. y Pascual, C. (2005). Enseñando responsabilidad personal y sociala través de le educación física y el deporte: programa de intervención paraniños y jóvenes en edad escolar. Barcelona: Graó. Escartí, A., Gutiérrez, M., Pascual, C., Marín, D.,Martínez, C. y Chacón, Y. (2006). Enseñando responsabilidad personal y social aun grupo de adolescentes de riesgo: un estudio observacional. Revista de Educación, -(341), 373-396. Fernández García, E. (2003). Las líneas deinvestigación en educación física. Encuentrosmultidisciplinares, 5(14), 7-12.
Fraguela, R., Lera, A. y Varela, L. (2002).Contribución al desarrollo grupal a través de actividades motrices. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía eEducación, 8 (6), 9-25. Fraguela, R., Varela, L., Caride, J. A. y Lera, A.(2009). Deporte y ocio: nuevas perspectivas para la acción socioeducativa. Bilbao: Instituto de Estudios de Ocio. Universidad de Deusto. Fraguela-Vale, R. y Varela-Garrote, L. (2016).Las actividades de orientación y conocimiento del entorno en Educación Primaria.Tándem: Didáctica de la Educación Física,51, 24-31. Gil, N. (2009). Comoplanificar proyectos creativos en el aula y en la investigación. BuenosAires: Biblos. González Arévalo, C. y Lleixà Arribas, T. (2011a). Didáctica de la educación física. Número 4.VOL. II. Barcelona: Graó. González Arévalo, C. y Lleixà Arribas, T. (2011b). Educación Física. Complementos de formacióndisciplinar. Barcelona: Graó. González Arévalo, C. y Lleixà Arribas, T. (2011c). Educación Física. Investigación, innovacióny buenas prácticas Número 4. VOL. III. Barcelona: Graó. González, F. T. (2010). La investigación en clase de educación física mediante la integracióndel vídeo digital en el aula. Málaga: Tutorial Formación. Hellison,D. (2003). Teaching responsibilitythrough physical activity (2ª ed.). Champaign: Human Kinetics. Holt, N. L. (Ed.) (2008). Positive youth development through sport. London: Routledge. Jiménez, P. J. y Durán, J. (2004). Propuesta de unprograma para educar en valores a través de la actividad física y el deporte. Apunts, -(77), 25-29. Kirk,D. (2010a). Physical Education futures.London: Routledge. Kirk,D. (2010b). Why research matters: Current status and future trends in physicaleducation pedagogy. Movimento, 16(2),1-38. Kirk,D., Macdonald, D. y O'Sullivan, M. (2006). Handbookof physical education. Londres: Sage. Laker,A. (2003). The future of physicaleducation. Building a new pedagogy. Nueva York: Routledge. Lavin,J. (2008). Creative approaches toPhysical Education. Helping children to achieve their true potential. NewYork: Routledge. Law,N., Yuen, A. y Fox, R. (2011). Educationalinnovations beyond technology. Nurturing leadership and establishing learningorganizations. Heidelberg: Springer. Lomelín, M. (2007). Cómo hacer investigación cuantitativa en Educación Física.Barcelona: INDE. López Pastor, V. M. y Gea Fernández, J. M. (2010).Innovación, discurso y racionalidad en educación física. Revisión yprospectiva. Revista Internacional deMedicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 10(38),245-270. Http://cdeporte.rediris.es/revista/revista238/artinnovacion154.htm. Ministerio de Educación. (2009). Premios nacionales de innovación educativa 2007. Madrid:Subdirección General de Información y Publicaciones. Newby, P. (2010). Researchmethods for education. Londres: Pearson Education. NorthWestRegional Educational Laboratory. (2010). Aprendizaje por proyectos. Retrieved from Education NorthWestwebsite: http://www.nwrel.org/request/2002aug/projectbased.php Paredes, A., Herrán, A., Santos, M. A., Carbonell, J.L. y Gairín, J. (2009). La práctica de lainnovación educativa. Madrid: Síntesis. Radio Televisión Española. (2010). Redes. Madrid: http://www.rtve.es/television/redes/archivo/. Rey-López, J. P., Ruiz, J. R., Vicente-Rodríguez, G.,Gracia-Marco, L., Manios, Y., Sjöström, M., De Bourdeaudhuij, I., Moreno, L. A.y Group, H. S. (2012). Physical activity does not attenuatethe obesity risk of TV viewing in youth. Pediatric Obesity, 7(3), 240-250. doi:10.1111/j.2047-6310.2011.00021.x Rivera, E., Trigueros, C. y Pavesio , M. (2003).Líneas de investigación en educación física escolar. Ágora para la educación física y el deporte, -(2-3), 75-88. VVAA. (2007). Educación Física y nuevas tecnologías. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(25),número completo. VVAA. (2011). El enfoquecomprensivo de la enseñanza deportiva. Tándem.Didáctica de la Educación Física, -(37), número completo. Willingham, D. T. (2011). ¿Por qué a los niños no les gusta ir a la escuela? Barcelona: Graó. | |
Complementary
|
|
Educación Física: selección de revistas nacionais Apunts. Educación Física y Deportes. Apunts. Medicina del Deporte. Archivos de Medicina del Deporte. Cuadernos de Psicología del Deporte. Cultura, Ciencia y Deporte. Kronos. La revista científica de actividad física y deporte. Motricidad. European Journal of Human Movement. Revista de Educación Física. Renovar la teoría y la práctica. Revista de Entrenamiento Deportivo. Revista de Psicología del Deporte. Revista Española de Educación Física y Deportes. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte. RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte. Selección. Revista Española e Iberoamericana de Medicina de la Educación Física y el Deporte. Tándem. Didáctica de la Educación Física. Educación Física: selección de revistas internacionais Physical Education and Sport Pedagogy. Association for Physical Education.Journal of Teaching in Physical Education. Estados Unidos: International Association for Physical Education in Higher Education.Sport, Education and Society. Reino Unido: Routledge.European Physical Education Review. Europa: North West Counties Physical Education Association y SAGE.Journal of PE, Recreation & Dance. Estados Unidos: American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance (AAHPERD). Educación Física: bases de datos Sportdiscus (disponible online biblioteca UDC). Base de datos específica del deporte (internacional y multidisciplinar).Heracles Base de datos de Educación Física y deportes (en francés). Bases de datos xerais ERIC (Education Resources Information Center) (disponible online biblioteca UDC). Biblioteca digital específica de educación.EBSCOhost. Online Research Databases. Base de datos multidisciplinar que incluye diferentes bases de datos.Informaworld Base de datos multidisciplinar que incluye diferentes bases de datos, especialmente en ciencias sociales y de la educación.Dianet (disponible online) Portal de difusión de producción científica multidisciplinar hispana.CSIC-ISOC (disponible online biblioteca UDC) Base de datos en ciencias sociales y humanidades del CSIC. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
No caso de que se solicite entregar algún traballo impreso, teranse en conta as seguintes recomendacións: non utilizar plásticos, elixir impresión a dobre cara e empregar papel reciclado. Na medida dos posible, evitar a impresión de borradores. |
|