Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
A3 |
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A4 |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
A5 |
Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro; abordar e resolver posibles problemas. |
A6 |
Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
A7 |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, titoría e orientación académica e profesional. |
A8 |
Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
A9 |
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade e prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
A10 |
Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
A11 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A12 |
Adquirir habilidades sociais na relación e orientación familiar. |
A13 |
Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro. |
A14 |
Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A15 |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A16 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A17 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A18 |
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adaptación crítica ao dinamismo social e curricular na sociedade galega |
AJ3 AJ4 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9 AJ11 AJ13
|
|
CC3 CC4 CC6 CC7
|
Formación e reflexión sobre os últimos avances na especialidade |
AJ3 AJ7 AJ11 AJ12 AJ15 AJ16
|
|
CC6 CC7 CC8
|
Actualización da formación científica para o futuro traballo profesional |
AJ2 AJ5 AJ10 AJ14 AJ17 AJ18
|
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Coñecemento dos contidos relevantes da especialidade e tendencias actuais. |
1.1. Orixe, evolución histórica. A onomástica como patrimonio. O comentario filolóxico.
1.2. Extensión territorial e variantes da lingua. A conformación do actual modelo normativo e a calidade da lingua.
1.3. A análise lingüística. O comentario lingüístico.
|
2. Adaptación da materia ao marco curricular. |
2.1. A procura da calidade da lingua na expresión oral e escrita.
2.2. O ensino do texto: concepto, xéneros discursivos e tipoloxías textuais, oralidade e escrita, técnicas de organización e redacción de textos.
2.3. O ensino da gramática: a gramática descritiva, normativa e pedagóxica.
2.4. O ensino do léxico, traballo con dicionarios.
2.5. O aproveitamento das TIC.
|
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A4 A6 A7 A10 A12 A16 A15 A18 |
16 |
17 |
33 |
Workshop |
A8 A9 A10 A14 C1 C3 C4 |
7 |
7 |
14 |
Workbook |
A6 A7 A11 A16 A17 C5 C6 |
2 |
14 |
16 |
Supervised projects |
C3 C5 C7 C8 |
1 |
30 |
31 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A4 A5 A13 A15 C1 |
1 |
4 |
5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición e explicación de contidos e reflexións para o posterior traballo de cada estudante. |
Workshop |
Prácticas guiadas, xeralmente grupais, en que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Workbook |
Realización de lecturas necesarias para a formación do estudante a respecto do contido do curso. |
Supervised projects |
Traballo academicamente dirixido sobre unha cuestión da materia previamente asignada. O tema e a bibliografía serán acordados entre o profesorado e o(s) estudante(s). |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita de carácter teórico-práctico. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
No horario de titorías do profesorado, o/a estudante recibirá a información e a guía necesaria para preparar e realizar o seu traballo tutelado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A8 A9 A10 A14 C1 C3 C4 |
Realización de actividades prácticas derivadas das sesións maxistrais (análise de textos, estudo de fontes documentais etc.). |
10 |
Supervised projects |
C3 C5 C7 C8 |
Traballo academicamente dirixido sobre unha cuestión da materia previamente asignada. O tema e a bibliografía serán acordados entre o profesorado e o(s) estudante(s). |
60 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A4 A5 A13 A15 C1 |
Proba escrita de carácter teórico-práctico |
30 |
|
Assessment comments |
No apartado de "Traballos tutelados" (60%), o profesorado da materia avaliará tamén, de ser o caso, a exposición oral. O alumnado terá que entregar e/ou expoñer os traballos e
actividades solicitados no prazo fixado.
Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas
esixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, concordancia, ausencia de reiteracións etc.). No caso de se produciren
deficiencias deste tipo, estas serán penalizadas na cualificación. As persoas matriculadas a tempo parcial e que obtiveren dispensa académica deberán pórse en contacto co profesorado da materia para fixar os traballos que deberán entregar. Tamén deberán facelo aqueloutras persoas cuxo horario laboral for incompatíbel co seguimento da materia, mais que non cumpran as condicións para obteren a dispensa académica.
|
Sources of information |
Basic
|
GÓMEZ TORREGO, L. (2007). Análisis sintáctico. Teoría y práctica. Madrid: SM
S.N.L. (UDC) (2006). Criterios para o uso da lingua. UDC
FERNÁNDEZ REI, F. (1990). Dialectoloxía da lingua galega. Vigo: Xerais
SECO, M. (dir.) (1999). Diccionario del español actual. Madrid: Aguilar
Real Academia Galega (s.d.). Dicionario da Real Academia Galega. <https://academia.gal/dicionario>
RUIZ BIKANDI, Uri (coord.) (2011). Didáctica de la lengua castellana y la literatura. Barcelona: Graó, Ministerio de Educación
SPAGGIARI, B. & PERUGI, M. (2004). Fundamentos da Crítica Textual. História. Metodologia. Exercícios. Rio de Janeiro: Lucerna
FREIXEIRO MATO, X.R. (2006). Gramática da Lingua Galega, 4 vols.. Vigo: A Nosa Terra
BOSQUE, I. / V. DEMONTE (dirs.) (1999). Gramática descriptiva de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
GÓMEZ TORREGO, L. (2010). Gramática didáctica del español. Madrid: SM
FERREIRO, M. (1999-01). Gramática histórica galega, 2 vols.. Santiago: Laiovento
MARIÑO PAZ, R. (1998). Historia da lingua galega. Santiago: Sotelo Blanco
RUIZ BIKANDI, Uri (coord.) (2011). Lengua castellana y literatura. Complementos de formación disciplinar. Barcelona: Graó, Ministerio de Educación
RUIZ BIKANDI, Uri (coord.) (2011). Lengua castellana y literatura. Investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Graó, Ministerio de Educación
FREIXEIRO MATO, X.R. (2009). Lingua de Calidade. Vigo: Xerais
FREIXEIRO MATO, X.R. (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Vigo: A Nosa Terra
SANMARTÍN REI, G. (2008). Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación. Vigo: Xerais
RAE y Asociación de Academias de le Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
RAE y Asociación de Academias de le Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Calpe
RAE y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Ortografía de la lengua española. Madrid: Espasa Libros
S.N.L. (UDC) (2007). Sobre a calidade da nosa lingua. UDC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para poder seguir os contidos da materia, será necesario posuír uns coñecementos básicos de lingua galega: quen non tiver, como mínimo, un nivel B1 de galego, terá graves dificultades para superar a materia. Neste sentido, recoméndase a realización previa dun curso de lingua galega no Centro de Linguas da UDC. |
|