Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
(CE-E5) Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A24 |
(CE-E10) Coñecer estratexias e procedimentos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A28 |
(CE-E14) Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
A35 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cós que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece e comprende a estrutura básica do proceso de investigación e dos seus elementos clave, entendendo a súa importancia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
AP19 AP24
|
|
CP6 CP8
|
Comprende e identifica as diferentes fases e actividades que requiere a actividade investigadora, así como as diversas metodoloxías e técnicas básicas necesarias para o desenvolvemento do proceso investigador |
AP19 AP24 AP28
|
|
CP6 CP8
|
Deseña e planifica propostas e deseños metodolóxicos acordes coa temática concreta que queiran investigar a partir dunha reflexión previa sobre a súa adecuación e viabilidade |
AP28 AP35
|
|
CP1 CP3 CP8
|
Comprende e valora a importancia da investigación na sociedade actual e o emprego de diversidade de metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación. |
AP24 AP28
|
|
CP3 CP4 CP6 CP8
|
Demostra e promove unha actitude aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
AP35
|
|
CP4 CP5 CP6 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A investigación avaliativa: O problema de investigación |
1.1. Plantexamiento do problema
1.2. As hipóteses de traballo e os obxectivos |
Tema 2. Metodoloxías e técnicas da investigación educativa |
2.1. A metodoloxía cuantitativa
2.2. A metodoloxía cualitativa
2.3. Técnicas de recollida de información
|
Tema 3. Deseños de proxectos de investigación educativa |
3.1. Elaboración dun proxecto de investigación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A24 A19 C6 C8 |
5 |
0 |
5 |
Proba mixta |
A19 A24 A28 C6 |
1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
A24 A28 A35 C1 C3 C4 |
6 |
18 |
24 |
Presentación oral |
A28 C3 C4 C5 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da docente na que se traballarán os contidos que conforman o marco teórico, complementada co uso de presentacións e medios audiovisuais, así como da introducción de cuestións dirixidas ao alumnado en forma de actividades de aula, coa fin de que a apredizaxe teña un carácter máis dinámico e permita a participación do alumnado.
A estrutura das sesións maxistrais rexirase pola orde establecida nos contidos de aprendizaxe, introducindo teóricamente cada un dos temas e subtemas; ofrecerase ao alumnado bibliografía e documentación adicional para afondar no tema; e o traballo teórico complementarase en cada sesión coas actividaes que se levarán a cabo correspondentes ás fases do proceso de investigación. |
Proba mixta |
Proba escrita para a avaliación de coñecemento que poderá integrar preguntas de tipo abertas (de desenvolvemento) e preguntas de tipo obxectivo, que poden combinar preguntas de selección múltipl, de resposta múltiple, discriminación, completar e/ou asociación. |
Traballos tutelados |
Elaborarase un proxecto de investigación sobre unha temática suxerida polos/as estudantes. Cada una das partes do traballo a realizar será abordada teóricamente nas sesións expositivas previamente a fin de que o traballo sirva para reforzar os contidos teóricos, e os contidos teóricos sexan un apoio para a elaboración do traballo práctico por parte do/da estudante.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Presentación oral |
Exposición verbal a través da que o alumnado (en grupos de 4-5 persoas) e a docente interactúan dun modo ordenado onde, nun primeiro momento, o grupo expón dun xeito orixinal e innovador a súa proposta de investigación e, en segundo lugar, a docente poderá propoñer cuestións, solicitar aclaracións de aspectos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para desenvolver a proposta de proxecto de investigación que se plantexa como actividade central na asignatura, os estudantes contarán co apoio da profesora. Para elo, se realizarán titorías tanto presenciais como virtuais e poderán plantexarse de forma individual ou grupal.
Pero ademáis, durante o desenvolvemento das actividades prácticas, os grupos disporán de 1.30 h. de atención personalizada na aula, entendida como atención, supervisión e seguemento dos grupos de traballo, para resolver as dúbidas que poidan xurdir durante o desenvolvemento do proxecto. Isto supón que o alumnado debe participar nas sesións prácticas de xeito activo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A19 A24 A28 C6 |
Proba escrita na que se valorará a adquisición dos coñecementos teórico e prácticos da asignatura por medio dunha proba que incorporará todos os contidos abordados na materia.
Os tipos de preguntas poderán ser de verdadeiro/falso (V/F), resposta múltiple e/ou resposta curta. O sistema de corrección da dita proba será o seguinte:
- Preguntas V/F: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.
- Preguntas resposta múltiple: aplicarase a fórmula de corrección ao azar (acertos - erros/nº alternativas - 1)
- Preguntas resposta curta: valorarase a claridade e a capacidade de síntese e adecuación da respuesta á pregunta formulada. |
40 |
Traballos tutelados |
A24 A28 A35 C1 C3 C4 |
Ao longo das sesións iránse desenvolvendo de forma teórica e práctica os diferentes apartados dun proxecto investigador centrado nunha temática relacionada cos contidos do módulo. O alumnado deberá desenvolver eses contidos de forma escrita, xustificando cada decisión tomada. Poderase realizar de forma individual ou grupal.
A proposta do proxecto investigador terá un tamaño de 5-6 follas máximo, e será valorado tanto na súa presentación oral, como na súa forma escrita, atendendo a criterios relacionados coa calidade do traballo e o seu carácter innovador.
Os contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª Edición (ou unha posterior se proceder).
No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar todo o relacionado coa propiedade intelectual e cómo publicar no seguinte enlace:
https://www.udc.es/gl/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/index.html
|
40 |
Presentación oral |
A28 C3 C4 C5 |
O proxecto investigador proposto será presentado de forma oral, e valorarase seguindo criterios relacionados coa calidade e a claridade na exposición, a capacidade de axustarse aos tempos esixidos e o emprego de recursos innovadores. |
20 |
|
Observacións avaliación |
REQUERIMENTOS PARA SUPERAR A MATERIA:
o Asistir a clase. A
asistencia a clase é obrigatoria nun 80% das sesiones tanto teóricas como
prácticas. A docente poderá solicitar ao alumnado que firme unha folla tanto
na entrada como na saída.
o Asistir e participar en clase. A condición de
alumnado asistente (80% de asistencia) supón, non só a asistencia, senón
tamén a participación e aproveitamento do tempo de clase.
o Acadar o 50% da
calificación en cada unha das metodoloxías de avaliación para superar a materia,
calquera que sexa a modalidade de avaliación á que se somete o estudante. No
caso de non acadar o 50% nalgunha das partes, a calificación final será de 4
puntos.
o Axustarse ás datas de entrega sinaladas no calendario presentado
durante a presentación da materia. As entregas fóra de prazo ou a ausencia de
entrega terán unha calificación de 0 puntos e, polo tanto, suporán unha
calificación final de suspenso.
o Realizar as actividades propostas,
aproveitando e optimizando o tempo que se destina na aula.o A convocatoria de
xullo estará sometida aos mesmos criterios que a convocatoria de xuño.
MODALIDADES DE AVALIACIÓN
Tendo en conta a posible existencia de alumnado
que, polas súas circunstancias particulares non cumpla co requisito de
asistencia, terase en conta diversas modalidades de avaliación segundo o
réxime de adicación do alumnado:
o AVALIACIÓN CONTINUA: modalidad de
avaliación aplicable a alumnado asistente; é dicir, a aquel que cumpla co
requisito de asistencia dun 80%, tanto das sesións teóricas como prácticas; e
ao alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial (sempre que cumpla
co réxime de asistencia):
- Alumnado asistente: Será evaluado ao longo do
proceso de aprendizaxe, a través da realización da proposta de proxecto de
investigación e a súa presentación oral, que será revisado pola profesora e
incorporado ao portafolio da asignatura, así como da avaliación final por
medio da proba mixta.
- Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial: atendiendo á norma que regula o réxime de adicación ao estudo e a
permanencia e progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na
Universidade da Coruña (aprobada en Consello de Goberno o 28 de xuño de
2016), nos seus artigos 4, 5 y 6, será necesario que este alumnado solicite a
dispensa e a entregue á docente. O alumnado que se adhiera a esta modalide
será avaliado baixo o seguinte proceso de avaliación: (a) Terá que presentar a
proposta de proxecto investigador que serán valoradas co 20% da cualificación
final da materia; isto é, 2 puntos sobre 10, pero é necesario acadar a metade
da puntuación para aprobar (é dicir, mínimo 1 punto). O prazo máximo de
entrega será a semana seguinte de finalizar as clases; (b) Terá que realizar o
exame de proba mixta, cuxa cualificación será do 80% da nota final; isto é, 8
puntos sobre 10, pero é necesario acadar a metade da puntuación para aprobar
(é dicir, mínimo 4 punto).
o AVALIACIÓN FINAL: modalidade de avaliación
aplicable ao alumnado non asistente (aquel que non cumpre co requisito de
asistencia mínimo do 80%), alumnado que non realiza a proposta do proxecto
investifador e ao alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial
(que no cumpra a asistencia do 80%). Para este alumnado, establécese que: (a) Deberá aparecer como suspenso na 1ª convocatoria, cunha calificación de 4
puntos e terá que someterse á avaliación na 2ª convocatoria en xullo. (b) Non
contará coa opción de “avaliación continua” de xeito que terá que realizar o
exame de proba mixta, cuxa cualificación será do 100% da nota final; é necesario
acadar a metade da puntuación para aprobar (é dicir, mínimo 5 punto).
Os
traballos serán entregados fundamentalmente en formato dixital, e nos casos
que a entrega sexa en papel este deberá ser reciclado, evitántodose o uso de
plásticos. Ademásis se esixirá a utilización dunha linguaxe non sexista e non
discriminatorio.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Schettini, P. y Cortazzo, I. (2016). Análisis de datos cualitativos en la investigación social. Venezuela: Editorial La Cátedra
Blaxter, L., Hughes, C. y Tight, M. (2008). Cómo se investiga. Barcelona: Graó
Carvajal Sánchez, J. (2012). Iniciación a la investigación. Colombia: INICIEN
McMillan, J.H. y Schumacher, S. (2010). Investigación educativa (5ª ed). Madrid: Pearson
Arana, F. (2014). Método experimental para principiantes. Madrid: Fondo de Cultura Económica
Gil Pascual, J.A. (2015). Metodología cuantitativa en educación. Madrid: UNED
Bisquerra Alzina, R. (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla
Fernández, C., Hernández, R. y Baptista, P (2006). Metodología en la investigación. México: McGraw Hill
Sánchez Huete, J.C. (2013). Métodos de investigación educativa. Sevilla: Punto Rojo Libros, S.L, |
|
Bibliografía complementaria
|
Kumar, R. (2014). Research methodology: A step-by-step guide for beginners. Nueva Delhi: APH Publishing Corporation
Kothary, C.R. (2006). Research methodology: Methods and techniques. Nueva Delhi: New Age International Publisher
Bryman, A. (2016). Social research methods. Nueva York: Oxford University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|