Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A38 |
Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, xeométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc.). |
A39 |
Coñecer o currículo escolar de matemáticas. Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
A41 |
Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos pilares do pensamento científico. |
A42 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B9 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira). |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B12 |
Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Potenciar e desenvolver coñecementos de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B22
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer e analisar o currículo escolar de matemáticas na Educación Primaria. |
A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coa finalidade de que os estudantes experimenten a utilidade das matemáticas na vida cotíá, resolverán problemas matemáticos e non propiamente matemáticos. |
A40
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
O progreso científico, en tódalas súas ramas, require dunha estreita e forte interacción coa matemática; de aquí a necesidade de valorar a forte e longa relación entre a matemática e a ciencia. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Avaliar e analizar a ensinanza e o aprendizaxe das matemáticas na etapa de Educación Primaria utilizando recursos e materiais didácticos. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os números racionais na Educación Primaria. |
A necesidade de ampliar o sistema numérico.
As fraccións.
Os números decimais.
As porcentaxes. |
Os números enteiros na Educación Primaria.
|
Os números positivos e negativos: conflitos na aprendizaxe.
As operacións con números enteiros.
Situacións e recursos. |
A proporcionalidade. Dificultades e problemas. |
Magnitudes proporcionais.
O razoamento proporcional.
|
O desenvolvemento do pensamento aleatorio na Educación Primaria. |
O pensamento probabilístico no currículo.
O tratamento do azar.
|
A estatística na Educación Primaria.
|
Análise fenomenolóxica.
Organización e representación de datos.
Métodos estatísticos para a análise crítica de datos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Foro virtual |
A41 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B15 B18 B19 B22 C1 C3 C4 C6 C7 |
0 |
0.5 |
0.5 |
Lecturas |
A39 A41 A42 B1 B15 C7 C8 |
0 |
6 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
2 |
12.5 |
14.5 |
Sesión maxistral |
A38 |
20 |
21 |
41 |
Proba de resposta múltiple |
A39 A42 B2 B4 |
1 |
8 |
9 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 |
0 |
35 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Foro virtual |
Participación nunha rede social da materia, onde cada estudante proporá temas e comentará os propostos por outros estudantes. |
Lecturas |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario.
|
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula, en grupos reducidos ou de forma individual sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais.
|
Proba mixta |
Proba escrita (exame) onde combinaranse preguntas abertas e pechadas. En principio referirase o exame final da materia, aínda que pode haber outras probas ó longo do curso. |
Sesión maxistral |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do profesor, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. |
Proba de resposta múltiple |
Test optativos para cada un dos contidos, que se farán ao finalizar o traballo en clase de cada un dos temas do curso.
As datas para a súa realización comunicaranse ao comezo do curso e realizarase a través da plataforma virtual.
Os test non se poderán repetir. |
Traballos tutelados |
O obxectivo do traballo será a realización dun documento audiovisual para apoiar o ensino dun concepto de Educación Primaria que forme parte dos contidos da materia de Educación Matemática II, usando material didáctico. O documento debe conter polo menos:
- unha breve presentación dos membros do grupo,
- unha breve presentación do que se vai a atopar o espectador,
- o obxectivo a cumprir co material audiovisual,
e debe estar dirixido a docentes de Educación Primaria.
A metodoloxía de ensino do documento debe seguir a tratada nos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese en torno a estas metodoloxías como momentos de traballo presencial co profesor polo que se pide unha participación obrigatoria do alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolve indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso mediante o plano de traballo da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
Valorarase a exposición, a argumentación e o rigor da resposta en cada unha das probas realizadas. |
50 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 |
Valorarase a dificultade do tema elixido, a metodoloxía de exposición ou produción do documento audiovisual, a súa orixinalidade, a súa coherencia co informe escrito, a súa pertinencia; a exposición dos resultados e a argumentación e a síntese das conclusións. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas,...
Para cumprir o obxectivo da avaliación continua, estas tarefas ou prácticas poderanse realizar sen previo aviso en calquera franxa horaria asignada á materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Non se admite a dispensa académica de exención de docencia. As faltas de ortografía nos traballos e materiais presentados reducirán a puntuación final. Se no exame final (Proba mixta) non se acada unha nota mínima de 4,5 sobre 10, non se fará media cos traballos e a nota final da materia será a do exame. Os test de cada un dos temas son
optativos para aqueles que cumpran unha asistencia mínima do 80% das sesións de aula. Se o estudante os realiza no horario estipulado e fixado dende inicio do curso, e a media dos 5 test é igual ou superior
a 5, incrementará ata 1 punto a nota final do estudante, sempre que a
cualificación de cada unha das demais metodoloxías sexa igual ou superior a 5,0
(sobre 10). Na 2º Oportunidade a avaliación farase do mesmo modo que no exame da 1ª Oportunidade. O estudante que non
asista presencialmente ao 80% das sesións de aula, non será avaliado mediante o sistema
anterior. Será avaliado mediante un exame final (100%). Se o estudante non asiste ao 80% das sesións de aula e realiza os traballos programados (traballo tutelado en grupo), este suporá o 20% da cualificación final e o exame o 80% sempre e cando alcance un mínimo de 4,5 puntos sobre 10. Se no exame non se acada un 4,5 para a avaliación non se terán en conta o traballo, soamente contará a cualificación do exame.
Cada estudante debe colocar no seu perfil de usuario de Moodle unha foto que o identifique.
Nos traballos de avaliación que se entreguen, os contidos
incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no
apartado de referencias usando certas normas. O texto literal debe declararse
usando ditas normas. No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das
ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un
signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a
excelencia académica. Recoméndase consultar: https://www.udc.es/gl/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/index.html Tense que evitar o plaxio. As citas e as referencias a calquera texto debe declararse,
o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a
fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE
AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E
MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de
2013 e modificada o 29 de xuño de 2017, na que se indica que "na
realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal,
incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa
procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada
causa de cualificación de suspenso na actividade".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
S. Schuck & P. Pereira (2011). What counts in teaching mathematics. Springer New York |
ALSINA, C. y otros.
(1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)
BAROODY, A.J. (1988) "El pensamiento matemático de los
niños" (Visor?MEC:Madrid)
BATANERO
C., CAÑIZARES J., DÍAZ GODINO J.C. (1987) Probabilidad
(Síntesis:Madrid)
CASTELNUOVO, E. (1990) "Didáctica de la matemática
moderna" (Trillas:Mexico)
CASTRO,
E. (2001)"Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria"
(Síntesis: Madrid)
CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid)
CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde
de paseo ( Nivola: Madrid)
CHEVALLARD, Yves -
BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep (1997) "Estudiar Matemáticas. El
eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje" (Horsori: Barcelona) COMAP (1999) Las matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley:
Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C.,
LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar
y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
FISHER,
R. - VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol.
(Akal:Madrid)
GALLEGO LÁZARO,
CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas:
Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GIMÉNEZ, JOAQUIM;
SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática
en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)
GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html
GORGORIÓ, N.;
DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una
perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona)
N.C.T.M. (1995) "Estándares
curriculares y de evaluación para la educación matemática Addenda
series:'Geometría y sentido espacial', 'Geometría en el ciclo medio',
'Geometría desde múltiples perspectivas'" (S.A.E.M. Thales: Sevilla)
N.C.T.M. (2003) "Principios
y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) SCHUNK, S., PEREIRA, P. (2011) "What counts in teaching mathematics" (Springer New York)
UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras"
(Síntesis:Madrid)
VELÁSQUEZ, FIDELA
(coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona)
Os
libros da colección "Matemáticas:cultura y aprendizaje" da
editorial Síntesis. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALSINA, C. ‑ FORTUNY,
J.M. (1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català
del Consum:Barcelona)
ALSINA, C. y otros.
(1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)
ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el
aula"(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticascon materiales
didácticos" (carpeta para la E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller de Matemáticas"
(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde
de paseo ( Nivola: Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C.,
LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar
y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
GALLEGO LÁZARO,
CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas:
Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GIMÉNEZ, JOAQUIM;
SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática
en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)
GORGORIÓ, N.;
DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una
perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona)
N.C.T.M. (2003) "Principios
y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)
UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras"
(Síntesis:Madrid)
VELÁSQUEZ, FIDELA
(coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Educación matemática I/652G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Educación matemática III/652G02024 | Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Observacións |
Recoméndase
os envíos dos traballos telemáticamente e, de non ser
posible, non utilizar plásticos.
Elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese
facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese
ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|