Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os conceptos básicos da análise económica aplicada ao campo da saúde nos niveis micro e macroeconómico. |
AR2
|
BC2 BC5
|
CC4 CC5
|
Búsqueda, análise, interpretación, síntese e transmisión de información sobre resultados de saúde, recursos sanitarios, e diferentes tipos de variables económicas. |
AR2
|
BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Deseño e desenvolvemento dun estudo de avaliación económica (de medicamentos, tecnoloxías médicas ou programas de saúde). |
AR2
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Recoñecer os criterios para a toma de decisións no sector da saúde, así como a presentación, o uso e a aplicación efectiva dos resultados dunha avaliación económica. |
AR2
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE 1: Introdución á economía da saúde como disciplina |
1.1. A economía aplicada ao campo da saúde
1.2. Producción de saúde e análise do gasto sanitario
|
BLOQUE 2: Análise de custos no sector da saúde |
2.1. Metodoloxía básica e fases de estimación
2.2. Valoración dos custos tanxibles
2.3. Valoración dos custos intanxibles
|
BLOQUE 3: Medición e valoración das gañancias de saúde |
3.1. Introdución ás medidas de resultado clínico e de calidade de vida
3.2. Medidas xenéricas de gañancias de saúde: Os AVACs
3.3. Preferencias e estados de saúde: conceptos, métodos e instrumentos
|
BLOQUE 4: A avaliación económica no campo da saúde |
4.1. Principios básicos da avaliación económica
4.2. A análise custo-efectividade
4.3. A análise custo-beneficio
4.4. A análise custo-utilidade
4.5. Presentación e uso de resultados
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
4 |
15 |
19 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 B2 B4 B5 |
20 |
30 |
50 |
Objective test |
B2 B4 B5 |
1 |
0 |
1 |
Directed discussion |
B2 B3 B4 C4 |
1.5 |
1.5 |
3 |
Multiple-choice questions |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Realización de 3 ensaios aplicados en formato de "Letter" (máximo de 5 follas) sobre contidos da asignatura. Os ensaios poderán tratarse de comentarios críticos sobre artígos científicos do campo da economía e a saúde, oo aplicacións prácticas das metodoloxías de avaliación expostas na clase maxistral. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos materiais didácticos e resolución de dúbidas |
Objective test |
Proba consistente en preguntas de desenvolvemento medio sobre os contidos da asignatura. |
Directed discussion |
Discusión e debate sobre aspectos marcados nos materiais como "Tema a Debate". Estableceránse grupos de discusión que defenderan perspectivas distintas sobre a temática a tratar. |
Multiple-choice questions |
Proba tipo test de resposta múltiple sobre os contenidos da materia expostos no aula |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Resolución de dúbidas e orientación ó estudio. Seguimento e supervisión na realización de traballos |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
Test de 14 preguntas de resposta múltiple sobre os contidos da asignatura expostos na aula. Os erros non penalizan a calificación. |
20 |
Supervised projects |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
Avaliación dos traballos dacordo ao seguemento das normas básicas do método científico. Valorarase que os traballos presenten a estructura exposta na clase, e respondan ás hipóteses de investigación plantexadas na aula. Valorarase que os traballos presenten propostas e recomendacións de políticas públicas. Os traballos poderánse facer en grupo e serán expostos nunha sesión final ao remate do periodo de clases expositivas. |
60 |
Objective test |
B2 B4 B5 |
Resposta a dúas preguntas de desenvolvemento sobre o temario da materia. Unha das preguntas da proba obxectiva poderá consistir na realización dun exercicio práctico de avaliación económica. |
20 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é necesario acadar un
mínimo de 50/100 puntos. Poderá acumularse a cualificación entre probas, non sendo
necesario acadar un mínimo en cada una das metodoloxías suxeitas a avaliación. As metodoloxías de avaliación e os requisitos mínimos para superar a materia serán esixibles para as dúas convocatorias oficiais.
|
Sources of information |
Basic
|
Rodríguez, Eva; Rivera, Berta y Casal, Bruno (2018). El coste social de la adicción: una guía para su estimación. Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad
Culyer, Anthony y Newhouse, Joseph (2000). Handbook of health economics. Elsevier
Drummond, Michael; Sculpher, Mark; Claxton, Karl; Stoddart, Greg y Torrance, George (2015). Methods for the economic evaluation of health care programmes. Oxford University Press
Pinto, Jose Luis y Sánchez, Fernando (2003). Métodos para la evaluación económica de nuevas prestaciones. Centre de Recerca en Economia i Salut – Cres y Ministerio de Sanidad y Consumo
Komlos, John y Kelly, Inas (2016). The Oxford Handbook of Economics and Human Biology. Oxford University Press
Glied, Sherry y Smith, Peter (2013). The Oxford Handbook of Health Economics. Oxford University Press |
- Gisbert i Gelonch R. (2002 ). Economía y Salud . Masson, Barcelona
- Material docente proporcionado por el profesor
- Instituto de estudios fiscales (2005). Informe para el análisis del gasto sanitario, . Madrid
|
Complementary
|
OCDE (2017). Health at a Glance 2017: OECD Indicators. OCDE |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Como requisito previo para poder cursar a
asignatura estímase necesario ter un coñecemento mínimo sobre o método científico
e a redacción de documentos de investigación, así como o manexo a nivel usuario
da folla de cálculo Excel. Nalgunha clase práctica é posible que se necesite
traballar con algún paquete estatístico, como o SPSS oo o GRETL. É recomendable
un nivel mínimo de inglés para a lectura e interpretación de textos científicos
nesta língua.
Programa
Green Campus FCS
Para axudar a conseguir
un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do
"III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
b.
De realizarse en papel:
-
Non se empregarán plásticos.
-
Realizaranse impresións a dobre cara.
-
Empregarase papel reciclado.
-
Evitarase a realización de borradores.
PLAxio
A
detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia
implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión
directa á oportunidade seguinte.
Dita circunstancia
comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso
de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá
solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título
cursado. |
|