Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Socioloxía do Traballo Código 660G01017
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral Coñecemento da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Políticas sociolaborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Políticas sociolaborais. A5
Teoría e sistemas de relacións laborais. A11
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Razoamento crítico. B8
Adaptación a novas situacións. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
B9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques

TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
TEMA 4.O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS E A INTERVENCIÓN DAS INSTITUCIONES PÚBLICAS O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo. O papel das institucións públicas.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS As organizacións sindicais e patronais.
O caso español.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 28 0 28
Obradoiro A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 28 28 56
Proba obxectiva B1 B2 C1 2 60 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva, que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Se non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica.
Proba obxectiva Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tuteladose contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 C1 Valoración dos contidos propostos na proba que poderá consistir en un exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
50
Obradoiro A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 Valoración das lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva, que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Se non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica.
Cada un dos exercicios terá unha valoración segun o criterio que establezca o profesor, que será comunicado ós alumnos
40
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor.

10
 
Observacións avaliación
AVALIACIÓN CONTINUA.

CONSISTIRÁ EN realizar como mínimo o 25%
da parte correspondente a OBRADOIROS, o 25% da SESIÓN MAXISTRAL e presentarse
á PROBA OBXECTIVA. 

A nota final será a suma das
cualificacións obtidas nas tres metodoloxías , NA CONVOCATORIA ORDINARIA (XANEIRO).
Se o alumno non consigue acadar  o 50% coa suma das tres metodoloxías na convocatoria
ordinaria (xaneiro), terá a avaliación suspensa e poderá volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos
teóricos como prácticos do programa. 

EXAME FINAL

Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un
normal seguimento da materia por ter recoñecida a Dispensa da Docencia
, poderán optar
por examinarse do 100% da cualificación por medio dunha PROBA OBXECTIVA final.
De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará
suspensa na convocatoria ordinaria (xaneiro) e poderán volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos
teóricos como prácticos do programa.

TODOS OS ALUMNOS farán constar por
medio de un correo electrónico dirixido a maria.romani@udc.es
 se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou
EXAME FINAL, no prazo dos 15 primeiros días dende o comenzó do curso.O profesor
enviará una resposta a cada un dos alumnos comunicando que o correo foi
RECIBIDO. De no recibir  o alumno esta
resposta, deberá poñerse en contacto co profesor na clase ou  a través de la administración
del centro.   De non constar expresamente a decisión de
evaluación por parte do alumno nos quince días posteriores ao comezo do curso
académico, entenderase que se opta pola AVALIACIÓN CONTINUA
. A elección é
definitiva e irreversible para a convocatoria en curso.

As adaptacións
curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas
específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe
do PAT


Fontes de información
Bibliografía básica FINKEL, L. (1994). La organización social del trabajo.. Ed. Pirámide. Madrid.
HOLM­DETLEV K:OHLER Y A. MARTÍN ARTILES (2006). Manual de la  sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Ed. Delta, Madrid
J.J. MACIONIS Y KEN PLUMMER (1999). Sociología. Ed. Prentice Hall. Madrid
J. ANTONIO SANTOS ORTEGA (1995). Sociología del trabajo. Ed. Tirant lo Blanch.Valencia
LÓPEZ PINTOR, R (1995). Sociología Industrial. Ed. Alianza. Madrid
WATSON, T (1995). Trabajo y sociedad.Manual introductorio a la sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Ed. Hacer. Barcelona
SANTOS ORTEGA, A. Y POVEDA ROSA, M (2002). Trabajo, empleo y cambio social. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia

o primeiro libro da listaxe atópase dispoñible na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á que podes acceder coas túas claves no seguinte enlace:: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/