Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A11
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A34
|
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
|
|
B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. |
Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques
|
TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
|
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
|
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
|
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
|
TEMA 4.O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS E A INTERVENCIÓN DAS INSTITUCIONES PÚBLICAS |
O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo. O papel das institucións públicas.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
|
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS |
As organizacións sindicais e patronais.
O caso español. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 |
28 |
0 |
28 |
Obradoiro |
A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 |
28 |
28 |
56 |
Proba obxectiva |
B1 B2 C1 |
2 |
60 |
62 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. |
Obradoiro |
Lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva, que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Se non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica. |
Proba obxectiva |
Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tuteladose contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B2 C1 |
Valoración dos contidos propostos na proba que poderá consistir en un exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
|
50 |
Obradoiro |
A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 |
Valoración das lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva, que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Se non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica.
Cada un dos exercicios terá unha valoración segun o criterio que establezca o profesor, que será comunicado ós alumnos
|
40 |
Sesión maxistral |
A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 |
Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN CONTINUA.CONSISTIRÁ EN realizar como mínimo o 25%
da parte correspondente a OBRADOIROS, o 25% da SESIÓN MAXISTRAL e presentarse
á PROBA OBXECTIVA. A nota final será a suma das
cualificacións obtidas nas tres metodoloxías , NA CONVOCATORIA ORDINARIA (XANEIRO).
Se o alumno non consigue acadar o 50% coa suma das tres metodoloxías na convocatoria
ordinaria (xaneiro), terá a avaliación suspensa e poderá volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos
teóricos como prácticos do programa. EXAME FINAL Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un
normal seguimento da materia por ter recoñecida a Dispensa da Docencia, poderán optar
por examinarse do 100% da cualificación por medio dunha PROBA OBXECTIVA final.
De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará
suspensa na convocatoria ordinaria (xaneiro) e poderán volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos
teóricos como prácticos do programa. TODOS OS ALUMNOS farán constar por
medio de un correo electrónico dirixido a maria.romani@udc.es
se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou
EXAME FINAL, no prazo dos 15 primeiros días dende o comenzó do curso.O profesor
enviará una resposta a cada un dos alumnos comunicando que o correo foi
RECIBIDO. De no recibir o alumno esta
resposta, deberá poñerse en contacto co profesor na clase ou a través de la administración
del centro. De non constar expresamente a decisión de
evaluación por parte do alumno nos quince días posteriores ao comezo do curso
académico, entenderase que se opta pola AVALIACIÓN CONTINUA. A elección é
definitiva e irreversible para a convocatoria en curso. As adaptacións
curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas
específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe
do PAT
|
|