Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A25
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A INVESTIGACIÓN SOCIAL: DEFINICIÓN E CONCEPTOS.
|
- A metodoloxía científica.
- Fins e procesos da investigación social.
- Aspectos fundamentais.
|
TEMA 2. PRINCIPAIS TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN SOCIAL. |
- Pluralidade metodológica.
- Técnicas cuantitativas: a enquisa o panel e o censo
- Técnicas cualitativas:a observación participante, a entrevista, a metodoloxía biográfica, analese de documentos de vida, os grupos de discusión e a observación de documentos personais.
|
TEMA 3. FONTES DE INFORMACIÓN PARA O ESTUDO DAS RELACIONS LABORAIS
|
- Concepto.
- Tipos de fuentes e como selecionalas.
- Cómo buscar documentación científica.
|
TEMA 4. O PROCESO DE INVESTIGACIÓN: PLANIFICACIÓN DESEÑO E ELABORACIÓN DUN TRABALLO DE INVESTIGACIÓN.
|
- Aspectos esenciais: etapas.
- Tipos de presentacións.
- Estrutura dos informes.
- Analise de datos
- Uso de referencias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C8 C3 |
28 |
28 |
56 |
Proba obxectiva |
B9 C1 |
2 |
60 |
62 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
|
Proba obxectiva |
Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
|
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tutelados e contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B9 C1 |
Valoración dos contidos propostos na proba que poderá consistir en un exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
|
50 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor.
|
10 |
Obradoiro |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C8 C3 |
Valoración das lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva, que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Se non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica.
Cada un dos exercicios terá unha valoración segun o criterio que establezca o profesor, , que será comunicado ós alumnos.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN CONTINUA. CONSISTIRÁ EN realizar como mínimo o 25% da parte correspondente a OBRADOIROS,
o 25% da SESIÓN MAXISTRAL e presentarse á PROBA OBXECTIVA. A nota final será a suma das cualificacións obtidas nas tres
metodoloxías , NA CONVOCATORIA ORDINARIA. Se o alumno non consigue
acadar o 50% coa suma das tres metodoloxías na convocatoria ordinaria, terá a avaliación suspensa e poderá volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos
como prácticos do programa. EXAME FINAL Como alternativa,
aqueles alumnos que non poidan facer un normal seguimento da materia por ter
recoñecida a Dispensa da Docencia, poderán optar por examinarse do 100% da cualificación por medio dunha
PROBA OBXECTIVA final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a
avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderán
volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación
será unha única PROBA OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando
tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa. TODOS OS ALUMNOS farán constar por medio de un correo electrónico
dirixido a maria.romani@udc.es
se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL, no prazo dos 15
primeiros días dende o comenzó do curso. O profesor enviará una resposta a cada
un dos alumnos comunicando que o correo foi RECIBIDO. De no recibir o
alumno esta resposta, deberá poñerse en contacto co profesor na clase ou a
través de la administración del centro. De non constar expresamente a decisión de evaluación por parte do
alumno nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase
que se opta pola AVALIACIÓN CONTINUA. A elección é definitiva e
irreversible para a convocatoria en curso. As adaptacións curriculares
para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas
serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Ispizua, M. y Lavia, C (2016). La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. . Madrid: Dextra
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas. |
Os dous primeiros libros da listaxe atópanse
dispoñibles na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á que podes acceder coas túas claves
no seguinte enlace:: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/ |
|