Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Técnicas de Investigación Social Código 660G01020
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral O obxectivo xeral desta materia é a capacitación dos e das estudiantes para a realización de investigacións sociais empíricas dentro da área de coñecemento das Relacións Laborais e os Recursos Humanos. Dado o carácter eminentemente práctico da materia, para a que innegablemente tamén se require unha formación teórica de base en torno á metodoloxía e ás técnicas de investigación empregadas nas Ciencias Sociais, esta materia pretende, asemade, orientar aos e ás estudiantes na realización da memoria fin de Grao da titulación en Relacións Laborais e Recursos Humanos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A25 Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. A25
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. A26
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Creatividade. B15
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. A INVESTIGACIÓN SOCIAL: DEFINICIÓN E CONCEPTOS.
- A metodoloxía científica.
- Fins e procesos da investigación social.
- Aspectos fundamentais.
TEMA 2. PRINCIPAIS TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN SOCIAL. - Pluralidade metodológica.
- Técnicas cuantitativas: a enquisa o panel e o censo
- Técnicas cualitativas:a observación participante, a entrevista, a metodoloxía biográfica, analese de documentos de vida, os grupos de discusión e a observación de documentos personais.
TEMA 3. FONTES DE INFORMACIÓN PARA O ESTUDO DAS RELACIONS LABORAIS

- Concepto.
- Tipos de fuentes e como selecionalas.
- Cómo buscar documentación científica.
TEMA 4. O PROCESO DE INVESTIGACIÓN: PLANIFICACIÓN DESEÑO E ELABORACIÓN DUN TRABALLO DE INVESTIGACIÓN.
- Aspectos esenciais: etapas.
- Tipos de presentacións.
- Estrutura dos informes.
- Analise de datos
- Uso de referencias.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C8 C3 28 28 56
Proba obxectiva B9 C1 2 60 62
Sesión maxistral A18 A26 B2 B14 C6 28 0 28
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.


Proba obxectiva Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tutelados e contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B9 C1 Valoración dos contidos propostos na proba que poderá consistir en un exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.

50
Sesión maxistral A18 A26 B2 B14 C6 Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor.


10
Obradoiro A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C8 C3 Valoración das lecturas críticas, comentarios, discusións dirixidas, exposicións , traballos tutelados e participación activa e positiva, que os alumnos deben realizar NA CLASE (individualmente o en grupo) e subir a moodle no espazo habilitado,seguindo as instrucións do profesor.
Se non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, NON se poderá entregar a práctica.
Cada un dos exercicios terá unha valoración segun o criterio que establezca o profesor, , que será comunicado ós alumnos.
40
 
Observacións avaliación

AVALIACIÓN CONTINUA.

CONSISTIRÁ EN realizar como mínimo o 25% da parte correspondente a OBRADOIROS,
o 25% da SESIÓN MAXISTRAL e presentarse á PROBA OBXECTIVA. 

A nota final será a suma das cualificacións obtidas nas tres
metodoloxías , NA CONVOCATORIA ORDINARIA. Se o alumno non consigue
acadar  o 50% coa suma das tres metodoloxías na convocatoria ordinaria, terá a avaliación suspensa e poderá volver examinarse na
oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única PROBA
OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos
como prácticos do programa. 

EXAME FINAL

Como alternativa,
aqueles alumnos que non poidan facer un normal seguimento da materia por ter
recoñecida a Dispensa da Docencia
, poderán optar por examinarse do 100% da cualificación por medio dunha
PROBA OBXECTIVA final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a
avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria  e poderán
volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación
será unha única PROBA OBXECTIVA por valor do 100% da cualificación, versando
tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.

TODOS OS ALUMNOS farán constar por medio de un correo electrónico
dirixido a maria.romani@udc.es
 se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL, no prazo dos 15
primeiros días dende o comenzó do curso. O profesor enviará una resposta a cada
un dos alumnos comunicando que o correo foi RECIBIDO. De no recibir  o
alumno esta resposta, deberá poñerse en contacto co profesor na clase ou a
través de la administración del centro.   De non constar expresamente a decisión de evaluación por parte do
alumno nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase
que se opta pola AVALIACIÓN CONTINUA.
A elección é definitiva e
irreversible para a convocatoria en curso.

As adaptacións curriculares
para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas
serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT











Fontes de información
Bibliografía básica García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Ispizua, M. y Lavia, C (2016). La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. . Madrid: Dextra
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas.

Os dous primeiros libros da listaxe atópanse dispoñibles na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á que podes acceder coas túas claves no seguinte enlace:: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/