Identifying Data 2019/20
Subject (*) Social Research Techniques Code 660G01020
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Romaní de Gabriel, María
E-mail
maria.romani@udc.es
Lecturers
Romaní de Gabriel, María
E-mail
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
General description O obxectivo xeral desta materia é a capacitación dos e das estudiantes para a realización de investigacións sociais empíricas dentro da área de coñecemento das Relacións Laborais e os Recursos Humanos. Dado o carácter eminentemente práctico da materia, para a que innegablemente tamén se require unha formación teórica de base en torno á metodoloxía e ás técnicas de investigación empregadas nas Ciencias Sociais, esta materia pretende, asemade, orientar aos e ás estudiantes na realización da memoria fin de Grao da titulación en Relacións Laborais e Recursos Humanos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A25 Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. A25
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. A26
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Creatividade. B15
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
UNIT 1. SOCIAL RESEARCH: DEFINITION AND CONCEPTS.
- The scientific methodology.
- Fines of social research.
- Fundamentals.
UNIT 2. MAIN SOCIAL RESEARCH TECHNIQUES. - Methodological plurality.
- Quantitative Techniques: survey, census and panel
- Qualitative techniques:participant observation, interviews , biographical methodology , analysis of life´s documents , discussion groups and observing personal documents.

UNIT 3. DATA SOURCES FOR THE STUDY OF LABOR RELATIONS
- Concept.
- Types of sources and who to select it.
- How to select scientific documentation.
UNIT 4. THE INVESTIGATION´S PROCESS: PLANNING AND DEVELOPMENT OF A DESIGN RESEARCH WORK. PRESENTATION OF DATA AND RESEARCH REPORT WRITING
- Essentials.
- Types of presentations.
- Structure of the reports.
- Use of references.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C8 C3 28 28 56
Objective test B9 C1 2 60 62
Guest lecture / keynote speech A18 A26 B2 B14 C6 28 0 28
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Critical readings, comments and practical exercises that students must perform, as directed by the teacher in class.


Objective test Oral or written examination with questions, practical exercises or comments text


Guest lecture / keynote speech Oral presentation by the teacher, complemented by use of audiovisual media and the introduction of some questions to the students, in order to impart knowledge and objective learning.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
It will be for readings, guiding each student on the work he has to do, how to do and information sources used.
Tutorial hours for any queries on the matter be established.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B9 C1 Written or spoken test that includes questions, practical exercises or essays.

50
Guest lecture / keynote speech A18 A26 B2 B14 C6 Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor.


10
Workshop A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C8 C3 Critical readings, reflections, discussions, presentations and practical exercises that students must do IN THE CLASSROOM and they have to upload them to moodle, following directions given by the teacher.
40
 
Assessment comments


















Sources of information
Basic García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Ispizua, M. y Lavia, C (2016). La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. . Madrid: Dextra
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas.

Guerr Frias, M. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (3ªed.). España: Manual Moderno.

Complementary

Guerra Frias, M. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (3ªed.). España: Manual Moderno.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Industrial Sociology/660G01017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Descriptive Statistics /660G01018

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.