Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Organizar e dirixir a empresa. Dirixir ás persoas e guialas seguindo un modelo de negocio |
A10 A15
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Organización y dirección de empresas. |
A10
|
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A23
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- CONCEPTOS BÁSICOS DA ESTRATEXIA EMPRESARIAL |
1.- O Concepto de Estratexia Empresarial
2.- Os factores de éxito. A Ventaxa Competitiva.
3.- O Cadro de Mando.
4.- O Análisis do Entorno. Os grupos de Interés
5.- Planificación Estratéxica de RR.HH. |
2.- AS PERSOAS O SERVIZO DA ESTRATEXIA |
1.- Misión, Visión e Valores
2.- O Modelo de Negocio. O Valor dos postos clave.
3.- O Plan de Persoas.
4.- A Xestión do Cambio.
5.- A Xestión Internacional das Persoas. |
3.- FERRAMENTAS O SERVIZO DA ESTRATEXIA |
1.- Boas Prácticas en Xestión de Persoas
2.- A Comunicación o Servizo da Estratexia
3.- Modelos de Compensación, Evaluación ou Recoñecemento.
4.- Ferramentas de flexibilidade e desvinculación.
5.- A Auditoría da función de RR.HH. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A15 A23 B4 B8 B13 B14 C7 |
2 |
2 |
4 |
Lecturas |
A10 A13 A31 B2 B9 C6 |
2 |
8 |
10 |
Proba obxectiva |
A10 A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 C1 C4 |
2 |
0 |
2 |
Seminario |
A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 |
22 |
44 |
66 |
Sesión maxistral |
A10 A23 B2 B8 B12 C6 C7 |
22 |
44 |
66 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumno que implica a asistencia ou participación en enventos científicos, divulgativos (congresos, xornadas...) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia. |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe coa característica de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe uns instrumento de medida, elaborado rigurosamente que perrmite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc... E de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa e sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de respostas breve, de discriminación, de completar ou asociar. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Sesión maxistral |
Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Proba obxectiva |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
|
Descrición |
O seguimento das lecturas, a presentación e exposición das lecturas e a xustificación e breve resumen da asistencia a eventos científicos ou divulgativos se realizarán nas datas e horario que acorden o profesor e os alumnos das recollidas na guía do estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A10 A23 B2 B8 B12 C6 C7 |
Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia. |
10 |
Seminario |
A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
30 |
Proba obxectiva |
A10 A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 C1 C4 |
Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe coa característica de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe uns instrumento de medida, elaborado rigurosamente que perrmite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendimento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc... E de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa e sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de respostas breve, de discriminación, de completar ou asociar. |
40 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A15 A23 B4 B8 B13 B14 C7 |
Actividades realizadas polo alumno que implica a asistencia ou participación en enventos científicos, divulgativos (congresos, xornadas...) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia. |
10 |
Lecturas |
A10 A13 A31 B2 B9 C6 |
Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados |
10 |
|
Observacións avaliación |
Será imprescindible obter o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados para avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías a fin de obter a nota media final. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia.
Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal seguimento da materia, poderán optar por examinarse do 100% do seu cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa.
Todos os alumnos farán constar de forma visible na súa ficha de alumno se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL. De non constar expresamente, ou non entregar a ficha nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase que optan polo EXAME FINAL. As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT
A proba obxectiva conterá duas partes: Proba tipo test de 10 preguntas con tres respostas alternativas e preguntas de resposta curta e. longa
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2008). Casos de Dirección Estratégica de la Empresa. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Pin, Jose Ramón (2013). Consistencia. Pearson
Grant, R.M. (2010). Dirección Estratégica. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Ayala, Juan Carlos (2013). El comportamiento de las personas. Pearson
Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2007). La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y Apliaciones. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi |
|
Bibliografía complementaria
|
Albizu, E y J. Landeta (2001). Dirección Estratégica de los recusos humanos. Teoría y práctica. Madrid, Pirámide
Bueno, E; P. Morcillo y M.P. Salvador (2005). Dirección Estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2009). Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de la empresa y sus competidores . Madrid, Pirámide
Garrido, S. y Rodriguez Carrasco, J.M. (2006). Estrategia y política de empresa. Lecturas. Madrid, Pirámide
Garrido, S. y J.M. Carrasco (). Estrategia y política de empresa. Lecturas. Madrid, Pirámide
Johnson, G.; Scholes, K. y Whittington, R. (2010). Fundamentos de Estrategia. Madrid, Pearson
Fernández-Aceytuno (2009). Gestión en tiempos de crisis. Ediciones Deusto
DBK, S.A. (). http://www.dbk.es.
Alles, M.A. (2006). La dirección estratégica de Recursos Humanos. Granica
Moreno, A.; L.M. Uriarte y G. Topa (2010). La responsabilidad social empresarial. Oportunidades estratégicas, organizativas y de recursos humanos. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2010). Ventaja competitiva. Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior. Madrid, Pirámide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organización de Empresa/660G01003 | Economía e Empresa/660G01007 | Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015 | Dirección e Xestión de RRHH II/660G01016 |
|
|