Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Cooperar có equipo asistencial sanitario e/ou socio-sanitario. |
A62
|
B1 B5 B10 B13 B14 B22
|
C4 C7
|
Desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas persoas atendidas,
as súas familias e grupos.
|
A62
|
B7 B10 B14 B15
|
C1 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos problemas de saúde das persoas nas diferentes etapas do ciclo vital.
Executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. |
A62
|
B1 B3 B8 B9 B11 B12 B19 B20
|
C3 C10 C11
|
Actuar segundo os principios éticos e legais que guían á profesión.
Cumprir as normas de funcionamento das institucións sanitarias. |
A62
|
B1 B3 B6 B8 B9 B11 B13 B16 B20 B24
|
C4 C10 C11 C12
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Prácticas clínicas tuteladas realizadas en centros de atención primaria de saúde. |
Permiten ao estudante integrar os coñocementos teóricos e as habilidades adquiridas; así como comprender, diagnosticar os problemas de saude, deseñar un plan de coidados e desenvolvelo tendo en conta a situación especifica de saúde . |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B8 B11 |
1 |
0 |
1 |
Clinical practice placement |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
240 |
12 |
252 |
Simulation |
B1 B3 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B22 B24 C1 C4 C11 |
2 |
10 |
12 |
Case study |
B1 B3 B8 B11 B12 B19 C1 C3 C7 C10 C12 |
2 |
30 |
32 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar as prácticas clínicas no contorno da atención primaria de saúde. Realizarase unha sesión na aula na que se especificarán tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia, así coma o sistema de avaliación.
|
Clinical practice placement |
Actividade formativa que conleva un contacto coa realidade profesional ó desenvolverse en centros de atención primaria de saúde e na comunidade, nas que os estudantes observan e participan nas actividades do equipo de saúde, co fin de proporcionarlles as oportunidades que supoñan a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica enfermeira. Cada alumno terá asignado ó inicio do curso un centro de saúde para realizar o rotatorio. |
Simulation |
Ponse ao estudante ante unha situación habitual da práctica de enfermaría en atención primaria na cal se proba o seu comportamento , os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación. |
Case study |
Actividade encamiñada a promover a aprendizaxe autónoma do estudante, consistindo na selección dunha situación clínica concreta validada pola profesora responsable da materia, para a súa abordaxe e resolución con metodoloxía enfermeira. Deberá realizarse a presentación oral a outors/as estudantes e ás profesoras.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Simulation |
Case study |
Clinical practice placement |
|
Description |
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante debe acadar. Farase de forma individualizada, ben de xeito presencial, ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada co Estudo de Casos e simulación ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial, ou a través do correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Simulation |
B1 B3 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B22 B24 C1 C4 C11 |
Criterios de avaliación:
1. Asistencia obrigatoria
2.Desenvolvemento das habilidades na entrevista centrada na persoa: 5 puntos
3. Valoración focalizada y determinación de intervenciones específicas: 5 puntos
|
10 |
Case study |
B1 B3 B8 B11 B12 B19 C1 C3 C7 C10 C12 |
Criterios de avaliación:
1. Asistencia obrigatoria.
2. Presentación do caso ( síntese do contido e orixinalidade,redación e sintaxis, presentación e bibliografía; puntuación total 2 punto)
3. Análise da situación e correcta formulación dos DdE (puntuación total 3 puntos)
4. Selección de resultados e intervencións de enfermaría (puntuación total 4 punto)
5. Exposición oral (presentación, postura corporal, contido, xestión de tempo, destreza verbal;puntuación total 1 punto)
|
40 |
Clinical practice placement |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
A asistencia ás prácticas clínicas será obrigatoria. Realizarase unha avaliación continuada da adquisición das competencias a través dos criterios ou indicadores establecidos.
|
50 |
|
Assessment comments |
A superación da materia queda suxeita a que cada unha das metodoloxías sexa superada polo estudante de forma independiente, acadando o 50% da nota máxima posible da porcentaxe que lle corresponde. Dado que a asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria, as ausencias deberán xustificarse de acordo a normativa xeral do Centro relativa as Estancias Clínicas. Éstas serán recuperadas ó remate dos rotatorios establecidos, e antes da data de peche das actas. As faltas non xustificadas serán valoradas segundo o especificado na normativa xeral do Centro. As datas e os horarios nos que cada estudante realizará as prácticas clínicas publicarase no taboleiro da Escola e na páxina web antes do inicio das mesmas. O finalizar o periodo de prácticas clínicas os estudantes deberan presentar a a Memoria segundo se especifica no regulamento de Estadias Clinicas. Avaliación 2º oportunidade: Dado que a practica clinica e unha actividade presencial, non recuperable, os estudantes so poderán empregar a 2ª oportunidade para recuperar as activiades relativas a estudio de casos e simulación. Adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial, dado que a practica clínica e unha actividade presencial, non recuperable, non e posible establecer unha avaliación diferente para estos casos.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- NANDA internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2018-2020. Madrid: Elsevier; 2018.
- Moorhead S,Swanson E, Johnson M, Maas ML. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 6ª ed. Madrid: Elsevier; 2018.
- Bulechek GM, Butcher HK, McCloskey Dochterman J. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 7ª ed. Madrid: Elsevier; 2018.
- NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
- Arias Vázquez JM, Blanco Rial ML, Constenla Castro A. Estandarización de coidados de enfermería ao paciente inmobilizado no domicilio. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia. Consellería de Sanidade;2005.
- Delgado Fernández R, Pérez Vázquez A, Rodríguez Iglesias FJ. Manual de prevención e tratamento de úlceras por presión. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia. Consellería de Sanidade; 2005.
- Luis Rodrigo MT. Los diagnósticos enfermeros. Revisión crítica y guía práctica. 8ª ed. Barcelona: Elsevier; 2008.
- Martín Zurro A, Jodar Sola G. Atención familiar y salud comunitaria: Coneptos y materiales para docentes y estudiantes. Barcelona: Elsevier; 2011.
-
http://www.fisterra.com/
A bibliografía especificada na materia de Enfermaria Comunitaria I e II | |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy/661G01001 | Bases for the Interpretation of Scientific Knowledge/661G01008 | Community Nursing I/661G01014 | Mental Health Nursing/661G01015 | Clinical Nursing III/661G01017 | Nursery Nursing/661G01018 | Community Nursing II/661G01019 | Gerontological Nursing/661G01020 | Clinical Nursing I/661G01034 | Clinical Nursing II/661G01035 | Physiology/661G01105 | Foundations of Nursing/661G01107 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Clinical Placement V/661G01029 | Clinical Placement VI/661G01030 | Clinical Placement VII/661G01031 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|