Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Cooperar co equipo asistencial sanitario e/ou socio-sanitario das unidades de atención á muller (díada nai fillo/a). |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas mulleres atendidas, os seus familiares e grupos. |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos probelmas de saúde das mulleres (díada nai-fillo/a) nas diferentes etapas do ciclo vital.
Colaborar/Executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Actuar segundo os principios éticos e legáis que guían a profesión. Cumprir as normas de funcionamento das institucións sanitarias. |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Prácticas clínicas tuteladas, realizadas en unidades de coidado a muller durante o proceso de xestación, parto, posparto ou unidades de cuidado relacionadas coa patoloxía obstétrico-xinecolóxica. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas clínicas |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
120 |
0 |
120 |
Solución de problemas |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
0 |
25 |
25 |
Presentación oral |
A62 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B22 C1 C3 C4 C7 C12 |
3 |
0 |
3 |
Actividades iniciais |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas clínicas |
Proceso instruccional que ten lugar en institucións sanitarias nas que os estudantes observan e participan nas actividades clínicas, co fin de proporcionarlles as oportunidades que supoñan a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica enfermeira. O proceso de aprendizaxe nesta materia baséase na realización dun rotatorio de prácticas nunha unidade de atención a muller (ou diada nai fillo/a) no proceso de xestación, parto e posparto.
Desenvólvense no 1º cuadrimestre do cuarto curso e teñen como finalidade capacitar aos estudantes para identificar os problemas de saúde das mulleres (díada nai-fillo/a) e colaborar na planificación, execución e avaliación dos coidados aplicados a ditas persoas e as súas familias.
Os rotatorios clínicos realizaranse no Complexo Hospital Universitario da Coruña-Teresa Herrera ou centro de saúde.
As prácticas realizaranse en quendas rotatorias de maña e tarde.
|
Solución de problemas |
Actividade encamiñada a promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes na que éstes seleccionan unha situación clínica concreta co fin de valorar, identificar e planificar os problemas de saúde que será exposta verbalmente, aos outros estudantes e ó profesor. |
Presentación oral |
Actividade na que o estudante expón verbalmente, ós outros estudantes e ó profesor, a resolución da situación clínica seleccionada. |
Actividades iniciais |
Actividades que se leva a cabo antes do inicio das prácticas clínicas no entorno hospitalario. Realizarase unha sesión na aula na que se especificarán tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante deben acadar. Farase de forma individualizada, ben de xeito presencial, ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada coa Solución de problemas ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial, ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
Realizarase unha avaliación continuada a través dos criterios ou indicadores establecidos para a valoración das competencias.
A asistencia é obrigatoria. |
50 |
Solución de problemas |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
O estudante traballará sobre un caso real da actividade profesional para comprender a situación e desenvolver as intervencións precisas e alcanzar os resultados establecidos en base a dito caso.
A presentación é obrigatoria.
Criterios de avaliación:
1. Presentación oral e escrita: 2 puntos.
2. Capacidade de síntese: 2 puntos.
3. Razoamento clínico: 5 puntos. Correcta formulación dos DdE e selección de resultados. Argumenta a selección das intervencións e identifica os puntos de vista diferentes, con base á evidencia científica. Establece criterios para avaliar a efectividade das intervencións.
4. Aportación persoal: 1 puntos. |
45 |
Presentación oral |
A62 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B22 C1 C3 C4 C7 C12 |
O plano de coidados realizado durante o rotatorio presentarase obrigatoriamente de xeito oral e empregando apoio audiovisual.
Criterios de avaliación: 1. Emprega terminoloxía científica. 2. Adáptase ó tempo establecido. 3. Exprésase verbalmente con fluidez. 4. Utiliza os recursos tecnolóxicos ó seu alcance para a exposición. 5. Demostra actitude de escoita e respeto polas aportacións dos outros estudantes. |
5 |
|
Observacións avaliación |
A aplicación das
porcentaxes na avaliación final para a superación da materia quedará suxeita a
que cada unha das metodoloxias que computen na avaliación sexan superadas polo
estudante segundo os criterios que se establezan. Dado que a asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria, as ausencias
deberán xustificarse de acordo a normativa xeral do Centro relativa as
Estancias Clínicas. Éstas serán recuperadas ó remate dos rotatorios
establecidos, e antes da data de peche das actas. As faltas non xustificadas
serán valoradas segundo o especificado na normativa xeral do Centro. As datas e os horarios nos que cada estudante
realizará as prácticas clínicas publicarase no taboleiro da Escola antes do
inicio das mesmas. Ó finalizar o periodo de prácticas clínicas os estudantes deberan presentar a Memoria segundo se especifica no regulamento de Estadias Clinicas. Avaliación 2º oportunidade: Dado que a practica clinica e unha actividade presencial, non recuperable, os estudantes so poderán empregar a 2ª oportunidade para recuperar as activiades relativas a solución de problemas. Adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial, dado que a practica clínica e unha actividade presencial, non recuperable, non e posible establecer unha avaliación diferente para estos casos.
Naqueles casos, nos que por ausencia da supervisora da unidade, exista dificultade no seguemento/evaluación dos estudantes utilizarase unha ficha de asistencia que portará o/a estudante e que asinarán as/os enfermeiras/os coas que se atopen rotando.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Fernández del Castillo, I. La nueva revolución del nacimiento. El camino hacia un nuevo paradigma. Editorial Ob Stare. 2014.
González, C. Un regalo para toda la vida. Guía de la lactancia materna. Temas de Hoy; 2012.
Torrens Sigalés RM, Martinez Bueno C. Enfermería de la mujer. Madrid: Ediciones DAE grupo Paradigma;2009.
Liedloff, J. El Concepto del Continuum. Editorial Ob Stare. 4ª ed.2009
Claramubt, M.A. Parir sin miedo. El legado de Consuelo Ruiz Vélez-Frías. Editorial Ob Stare. 2009
Usandizaga JA. Tratado de obstetricia y ginecología. Vol.I. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2008.
Odent, M. El bebé es un mamífero. Editorial Ob Stare (2ª edic). 2007.
Seguranyes Guillot G. Enfermería Maternal. Barcelona: Masson SA; 2006.
Fernández del Castillo, I. La revolución del nacimiento. Ediciones Granica, SA. (edición en e-book). 2006.
Smulders, B. Parto Seguro. Una guía completa. Ediciones Medici, SA. 2002.
Smulders, B, Croon M. Embarazo seguro. La guía más completa y actual. Ediciones Medici, SA. 2001.
The Boston Women´s Health Book Collective. Nuestros cuerpos, nuestras vidas. Plaza & Janes Editores S.A. 2000.
Small, M.F. Nuestros hijos y nosotros. Ediciones B Argentina s.a. 1999.
Calais-Germain, B. El periné femenino y el parto. Anatomía para el movimiento. Editorial La Liebre de Marzo, S.L. 1998.
NANDA International. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2015-2017. Barcelona: Elsevier; 2015. LI>
Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 4ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
Bulechek GM, Butcher HK, McCloskey Dochterman J. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
Complexo Hospitalario Universitario Juan Canalejo. Planes de Cuidados. A Coruña; 2002.
Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC) . Manual de Procedimientos de Enfermeria do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.
Fisterra: http://www.fisterra.com
http://www.guiasalud.es/">www.guiasalud.es
http://portal.guiasalud.es/GPC/GPC_472_Parto_Normal_Aquas_compl_cat.pdf
https://www.nice.org.uk/guidance/cg192">https://www.nice.org.uk/guidance/cg192
https://www.nice.org.uk/guidance/cg190">https://www.nice.org.uk/guidance/cg190
https://www.nice.org.uk/guidance/cg45">https://www.nice.org.uk/guidance/cg4http://www.ministeriodesalud.go.cr/.../lactancia/CNLM_guia_de_lactancia_mat">www.ministeriodesalud.go.cr/.../lactancia/CNLM_guia_de_lactancia
http://www.msssi.gob.es/organizacion/sns/.../pdf/maternidadSaludCiencia.pdf">www.msssi.gob.es/organizacion/sns/.../pdf/maternidadSaludCiencia.pdf
http://www.guiasalud.es/GPC/GPC_533_Embarazo_AETSA_resum.pdf">www.guiasalud.es/GPC/GPC_533_Embarazo_AETSA_resum.pdf
http://www.guiasalud.es/GPC/GPC_533_Embarazo_AETSA_compl.pdf">www.guiasalud.es/GPC/GPC_533_Embarazo_AETSA_compl.pdf
www.guiasalud.es/GPC/GPC_560_Lactancia_Osteba_compl.pdf
www.redets.msssi.gob.es/documentos/GPCLactancia_mujeres_Osteba.pdf< |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía/661G01001 | Sistemas da información e comunicación en ciencias da saúde/661G01004 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Bases para a interpretación do coñecemento científico/661G01008 | Nutrición/661G01009 | Farmacoloxía/661G01011 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/661G01016 | Enfermaría materno-infantil/661G01018 | Fisioloxía/661G01105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estancias Clínicas IV/661G01028 | Estancias Clínicas VII/661G01031 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|