Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Grao y Grao online
Módulo I. Tratamento dixital de datos numéricos con Excel. |
- Entorno de traballo
- Organización de celdas, follas e libros
- Introducción de datos
- Fórmulas: copia relativa, absoluta e mixta
- Formato e impresión da folla de cálculo
- Gráficos
- Funcións
- Formato condicional
- Manexo de bases de datos: táboas
- Ordenar, filtrar e subtotalizar datos
- Táboas dinámicas
- Buscar obxetivos, escenarios, Solver |
Grao y Grao online
Módulo II. Tratamento dixital de base de datos con Access |
- Creación dunha base da datos
- Creación dunha táboa: tipos de campos, relación de táboas
- Vinculación, importación e exportación de datos
- Ordenación, procura, filtrado e impresión
- Creación de Consultas: de selección, de acción, totais
- Creación de Formularios
- Creación de Informes. |
Grao online
Módulo III. Xestión e control dos sistemas globais de distribución (GDS). Sistema Amadeus básico. |
- Sistema Amadeus.
- Codificación de cidades, transportistas e países.
- Consulta de voos.
- Creación dun PNR: elementos obrigatorios.
- Elementos opcionais.
- Gardar un PNR.
- Recuperación dun PNR.
- Modificación dunha reserva.
- Cancelación dunha reserva.
- Tarificación: FXP.
- Tarificación: Best Buy.
- Emisión: elementos obrigatorios.
|
Dobre Titulación
Módulo I. Análise e visualización da información con Excel. Paneis de control. |
- Modelización e limpeza dos datos.
- Componentes básicos dun panel de control: gráficos, minigráficos,
formato condicional, táboas dinámicas.
- Componentes avanzados dun panel de control: gráficos de
tendencias, gráficos de rendimiento, gráficos interactivos, macros,
|
Dobre Titulación
Módulo II. Ferramentas da Intelixencia de Negocios. Power BI |
- Toma de Decisións
- Modelos de Intelixencia de Negocios
- Extracción, análise e Visualización de Datos
- Power BI
- Importación e transformación de datos (ETL).
- Modelización e limpeza dos datos.
- Métricas e cálculos avanzados con DAX
- Visualización da información.
- Informes e paneis de control. |
Grao e Dobre Titulación
Módulo III: Xestión hoteleira con Micros Opera |
- Perfís de Clientes
- Reservas
- Recepción
- Chegadas con e sen reservas
- Asignación de tarifas e habitacións
- Housekeeping
- Consulta e cambio de estado de habitacións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
32 |
50 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
32 |
42 |
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
42 |
54 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Grao online: este tipo de metodoloxía non será de aplicación no caso de impartición online. |
Traballos tutelados |
En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: moodle, correo electrónico e ferramentas 2.0.
Grao online: a atención ao alumno relizarase mediante as canles online ao uso, a saber: correo electrónico e ferramentas de comunicación da platafroma Moodle). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliación dunha serie de prácticas sobre o contido da materia cuxa información e procedemento de entrega poderá consultar na plataforma Moodle. |
20 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. |
60 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización dun informe sobre a reputación online dun hotel, cuxos criterios de avaliación poderán ser consultados na plataforma Moodle.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións: - Opción A. Para ou alumnado que asiste/participa nas actividades de clase:
a) Traballos tutelados e prácticas.
b) Un exame escrito sobre os contidos da materia dividido en dúas partes, unha teórica e outra práctica.
Entenderase que o alumno opta por esta opción ao asistir ás tutorías ou ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase. A cualificación final da materia obterase da ponderación da proba obxectiva (60%), traballos tutelados (20%) e prácticas a través de TIC (20%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas en xullo (2ª oportunidade) independentemente da media obtida. Así mesmo, o alumno quedará liberado na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) das partes aprobadas na 1ª oportunidade.
- Opción B. Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades de clase: un exame escrito sobre os contidos da materia (100%). Só Grao presencial.
- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá tamén optar á opción A. Só Grao presencial.
Modalidade online:- 1ª Oportunidade. A cualificación final da materia obterase da ponderación das seguintes 3 partes: proba obxectiva (60%), traballo tutelado (20%) e prácticas a través de TIC (20%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas na 2ª oportunidade, independentemente da media obtida.
- 2ª Oportunidade. O alumno quedará liberado das partes xa superadas na 1ª oportunidade; é dicir, deberanse repetir exclusivamente aquelas partes que non obtivesen unha puntuación de polo menos un 3,5 na 1ª oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alexander, Michael. Excel Dashboards and Reports for Dummies, 3rd Edition. Ed. John Wiley & Sons. Rigollet, Pierre. Cuadros resumen y cuadros de mando - Tratamiento y análisis de datos con Excel 2016. Ed. ENI VV.AA. Excel 2016. Ed. ENI VV.AA. Microsoft Access 2016. Ed. ENI Recursos web: Videotitorial Excel 2010 básico: https://www.youtube.com/playlist?list=PLU8oAlHdN5BkCs-P-AnQhxsSyxSxv9jfI Videotitorial Excel 2010 avanzado: https://www.youtube.com/playlist?list=PLFED09792AB0E606F Videotitorial Access 2010 básico: https://www.youtube.com/playlist?list=PLDA8B66B264169835 Videotitorial Access 2010 avanzado: https://www.youtube.com/playlist?list=PL87EB5DB749276DAF |
Bibliografía complementaria
|
|
Alexander, Michael; Walkenbach, John. Excel Dashboards & Reports (2nd Edition - 2013). Ed. John Wiley & Sons. Nelson, Stephen L. Excel Data Analysis For Dummies, 2nd edition. Ed. John Wiley & Sons. Charte, Francisco. Excel 2016 (Manual avanzado). Ed. ANAYA MULTIMEDIA Recursos web: MOOC EDX:Analyzing and Visualizing Data with Power BI MOOC: Analyzing and Visualizing Data with Excel MOOC: Data Analysis: Building Your Own Business Dashboard MOOC: Data Analysis: Visualization and Dashboard Design |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|