Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
CE07 Capacidade para levar a cabo a captura, tratamento, análise, interpretación, difusión e almacenamento de información xeográfica. |
A8 |
CE08 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade e os principios básicos para unha tecnoloxía da sustentabilidade. |
A9 |
CE09 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo. |
A10 |
CE10 Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os Sistemas de Información Xeográfica (SIG) e as contornas integradas BIM (Building Information Modeling). |
B1 |
CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG01 Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo. |
B9 |
CG04 Capacidade de xestión da información. |
B10 |
CG05 Resolución de problemas. |
B14 |
CG09 Razoamento crítico. |
B16 |
CG11 Aprendizaxe autónoma. |
B18 |
CG13 Creatividade. |
B19 |
CG14 Iniciativa e espírito emprendedor. |
B23 |
CG18 Orientación a resultados. |
C1 |
CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os Sistemas de Información Xeográfica (SIX). |
AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC14 BC16 BC18 BC19 BC23
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio as contornas integradas BIM (Building Information Modeling). |
AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC14 BC16 BC18 BC19 BC23
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TOPIC 1.- INTRODUCTION |
Technologies applied to information management in building. |
TOPIC 2.- GIS (I) BASICS |
Introduction to Geographic Information Systems (GIS): visualization of spatial data. |
TOPIC 3.- GIS (II) APPLICATIONS |
Module of practical application of a GIS tool. Spatial analysis techniques. |
TEMA 4.- BIM (I) BASICS |
Introduction to BIM (Building Information Modeling) integrated environments. Basic concepts. |
TEMA 5.- BIM (II) APPLICATIONS |
Applications of the BIM methodology in sustainable building. Interoperability and collaborative work.
Ecodesign and energy efficiency. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 |
15 |
24 |
39 |
ICT practicals |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B8 B9 B10 B14 B18 B19 B23 C3 C6 C8 |
6 |
9 |
15 |
Seminar |
B1 B4 B6 B9 B14 C1 C6 C8 |
2 |
3 |
5 |
Supervised projects |
A7 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B16 B18 B23 C1 C3 C6 C8 |
0 |
15 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Seminar |
Supervised projects |
|
Description |
Nas entrevistas periódicas e titorías que se establezan co alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que resulten de interese para mellorar a calidade do proceso de ensino-aprendizaxe, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesións maxistrais e farase un seguimento do traballo tutelado obrigatorio. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 |
Valorarase a participación activa do alumnado nas sesións maxistrais. |
10 |
ICT practicals |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B8 B9 B10 B14 B18 B19 B23 C3 C6 C8 |
Valorarase a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas que se realicen sobre os contidos da materia a través de ferramentas TIC. |
10 |
Supervised projects |
A7 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B16 B18 B23 C1 C3 C6 C8 |
Valorarase a adecuación dos traballos realizados polo alumno aos criterios e orientacións expostos polo profesor. |
80 |
|
Assessment comments |
In order to obtain a positive evaluation in the
subject the student must attend at least 80% of the classes (lectures,
workshops, seminars, ...).
In order to be qualified, the delivery in time and form of all the proposed works will be mandatory.
In
addition to the assistance, participation and performance of supervised
works, the tests considered necessary may be carried out in order to
properly assess the degree of assimilation of the conceptual and
procedural contents of the subject.
SPECIFIC OBSERVATIONS STUDENTS ONLINE LEARNING MODE (NON-PRESENTIAL) The
teaching methodologies, the learning activities and the evaluation
criteria and methodologies corresponding to the students of the MUES in
their modality of "on line" learning will be adapted to the specific
characteristics of this type of teaching, promoting an autonomous and
active learning.
|
Sources of information |
Basic
|
HARDIN, Brad (2009). BIM and construction management: proven tools, methods and workflows. Wiley
DEUTSCH, Randy (2011). BIM and integrated design: strategies for architectural practice. Hoboken, N.J.: Wiley
LÉVY, François (2012). BIM in small-scale sustainable design. Hoboken, N.J.: Wiley
KYMMELL, Willem (2008). Building Information Modelling: Planning and Managing Construction Projects with 4D CAD and Simulations. New York: McGraw-Hill Construction Series
COMAS, D; RUIZ, E. (1993). Fundamentos de los Sistemas de Información Geográfica. Barcelona: Ariel
BOSQUE SENDRA, J (1992). Sistemas de Información Geográfica. Madrid: Rialp |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Advanced technologies of graphic representation in building/670526007 | Introduction to the Master thesis: methodology and research planning/670526004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Smart cities. Emerging technologies for sustainable cities/670526014 |
|
|