Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación. |
A2 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A8 |
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B28 |
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
• Afianzar os coñecementos de Cálculo que posúe o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. |
A1
|
B1 B3 B5 B7 B16
|
C3 C6 C7 C8
|
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar estes conceptos entre sí e domiñar a terminoloxía propia da materia. |
A1
|
B1 B5 B7 B12 B14
|
C3 C6 C7 C8
|
Conseguir capacidade de abstracción a partir do concreto e aplicar os resultados abstractos ás situacións concretas. |
A1 A8 A9
|
B1 B3 B5 B27
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables na formulación e resolución de problemas relacionados coa construción. |
A1 A8 A9 A19
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Tomar conciencia de que os coñecementos, aptitudes, capacidades e destrezas que se desenvolven co estudo desta materia por parte do alumnado, son fundamentais para a súa actividade estudantil no transcurso da súa fomación, así como na súa futura actividade profesional |
A1 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B25 B26
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Afianzar e afondar nos coñecementos de estatística e probabilidade |
A1 A8 A9
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C7 C8
|
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A2
|
B28
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- FUNCIÓN DUNHA VARIABLE REAL |
1.1.- Definición e conceptos básicos.
1.2.- Límite dunha función nun punto. Propiedades. Operacións. Límites infinitos e límites no infinito.
1.3.- Continuidade. Discontinuidades. Propiedades das funcións continuas.
1.4.- Derivada. Propiedades. Interpretación xeométrica. Regra da cadea. Polinomio de Taylor.
1.5.- Interpolación.
|
TEMA 2.- FUNCIÓNS DE VARIAS VARIABLES REAIS |
2.1.- Definicións e conceptos básicos.
2.2.- Límites. Propiedades. Operacións.
2.3.- Continuidade.
2.4.- Diferenciación. Derivadas parciais. Propiedades.
2.5.- Plano tanxente e recta normal.
2.6.- Extremos relativos, con e sen ligaduras. Multiplicadores de Lagrange. |
TEMA 3.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS |
3.1.- Concepto de primitiva. Propiedades.
3.2.- Métodos de integración. Cálculo de primitivas.
3.3.- Integrais impropias.
34.- Aplicacións xeométricas. Áreas, volumes, lonxitudes.
3.5.- Integración numérica. |
TEMA 4.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN. |
4.1.- Definición e conceptos básicos.
4.2.- Ecuacións de primeira orde: variables separadas, homoxéneas, exactas, lineares.
4.3.- Métodos numéricos de resolución: Euler, Runge-Kutta |
TEMA 5.- ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE |
5.1.1- Estatística descritiva dunha variable.
5.1.2.- Conceptos previos. Táboas de frecuencias.
5.1.3.- Representacións gráficas. Medidas características, posición, dispersión.
5.1.4.- Estatística descritiva de varias variables.
5.1.5.- Variable estatística bidimensional. Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas. Regresión e correlación
5.2.1.- Probabilidade. Experimento aleatorio. Espazo dunha mostra. Sucesos. Definición de probabilidade.
5.2.2.- Probabilidade condicionada. Independencia de sucesos. Regras do produto e das probabilidades totais. Teorema de Bayes.
5.2.3.- Distribucións de probabilidade. Variable aleatoria discreta e continua. Esperanza e varianza.
5.2.4.- Distribución binomial. Distribución normal.
5.2.5.- Introdución á inferencia estatística. |
Anexo: Programa de cálculo matemático MAXIMA |
Prácticas co programa de software libre MAXIMA |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A8 A9 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 B14 B25 B26 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
Proba de resposta breve |
A2 B1 B26 C1 |
1 |
0 |
1 |
Solución de problemas |
A1 A8 A9 A19 B1 B16 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A1 B1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B12 B25 B26 |
30 |
33 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa.
|
Proba de resposta breve |
Consistirá nunha proba final na que o alumno/a terá que responder a un exame tipo test (con respostas alternativas) ou cuestións breves. |
Solución de problemas |
No exame final o alumno/a deberá resolver varios exercicios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos ao longo do curso. |
Proba obxectiva |
O alumnado que opte pola evaluación continua realizará ao longo do curso probas ou controis, realizados de forma escrita ou a través de plataformas TIC relativos aos diferentes temas da materia. |
Sesión maxistral |
Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación con estas metodoloxías, concíbese como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación por parte do alumnado.
En concreto, as máis relevantes, son as titorías individualizadas e a avaliación (probas escritas, probas prácticas mediante o ordenador e presentación e defensa, individual ou en grupo, de traballos académicos).
As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” serán establecidas polo profesorado da materia ao comenzo da súa impartición, atendendo ás características concretas dos casos presentados, e poderán incluír titorías presenciais ou por vía electrónica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A2 B1 B26 C1 |
Consisitirá nun cuestionario que conterá diversas cuestións, teorico prácticas, de resposta breve. |
30 |
Solución de problemas |
A1 A8 A9 A19 B1 B16 |
Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de diversos problemas (exercicios práticos). |
50 |
Proba obxectiva |
A1 B1 |
Consistirá en probas presenciais de diverso tipo, escritas ou mediante plataformas TIC, para o alumnado que opte pola avaliación continua, con asistencia regular. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O/a alumno/a será avaliado a través dunha "avaliación continuada" que constará de dúas
partes ou "fases". A) PRIMEIRA FASE: Ao longo do curso o
alumnado deberá realizar unha serie de traballos, resolver boletíns
de problemas e responder cuestionarios ou controis. Valorarase a súa participación activa na aula (ata 1 punto):
asistencia (activa) ás clases, entrega de traballos e resolución de problemas
na aula. O/a alumno/a poderá superar a materia nesta fase se supera as probas
establecidas. B) SEGUNDA FASE: O alumnado que non
supere a materia na "primeira fase" poderá superala mediante a
realización dunha "proba final", que constará de cuestións teóricas e
prácticas. A cualificación final será a suma do 80% da proba teórico-práctica
final e do 20% do curso. Se
un/unha alumno/a
participa nalgunha das tarefas programadas ao longo do curso, necesariamente
será avaliado/a ao seu remate. En ningún caso será cualificado/a como Non presentado. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Para a avaliación da materia, na 2.ª
oportunidade (xullo) seguiranse os mesmos criterios que para a segunda fase
da primeira oportunidade. O alumnado matriculado en
réxime de tempo parcial pode optar pola avaliación continuada. Para isto
deberá realizar os controis e entregar aqueles traballos, boletíns etc. que se lle
pidan ao resto do alumnado. No caso de que non supere a materia pola avaliación continuada, poderá
realizar a proba final coma o resto do alumnado e coas mesmas condicións. Para a segunda oportunidade seguirase
o mesmo criterio. Nalgúns casos excepcionais, que o profesorado determinará con carácter
extraordinario, para o alumnado pertencente a SICUE, Erasmus, Tempo
parcial e outros casos, poderanse establecer probas específicas que
se realizarán nas datas fixadas polo centro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Frank Ayres, Jr (2010). Cálculo (5ª edición). Mc-Graw-Hill
Alfonsa García y otros (2007). CÁLCULO I . CLAGSA
Alfonsa García y otros (2002). Cálculo II. CLAGSA
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw Hill
Burgos, Juan de (2008). Fundamentos matemáticos de la Ingeniería (Álgebra y Cálculo). Madrid: García-Maroto
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMERICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas |
|
Bibliografía complementaria
|
Burden, Richard L. (2011). Análisis Numérico. México: Cengage Learning
Adams, Robert A. (2009). CÁLCULO. Madrid:Prentice Hall
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
Bartoll Arnau, S. y otros (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Valencia: Editorial de la UPV
Ramos del Olmo-Rey Cabeza J.M. (2017). Matemáticas básicas para el acceso a la universidad. Ed. Pirámide
Miller, Irwin (2004). Probabilidad y estadística para Ingenieros. Barcelona: Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante que o alumnado teña unha base de matemáticas da área Ciencias para cursar esta materia. É moi positivo dominar a materia para despois entender e superar con éxito outras materias da carreira. |
|