Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A20 |
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
|
|
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A5
|
|
|
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A19
|
|
|
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
A20
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B1
|
C1
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
|
B3
|
|
Capacidade para a resolución de problemas. |
|
B5
|
|
Capacidade de traballo en equipo. |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B12
|
|
Compromiso ético. |
|
B13
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B16
|
|
Motivación pola calidade. |
|
B21
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
|
B22
|
|
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
|
B26
|
|
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
|
B27
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
|
B30
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
L-1: Introdución. Requisitos Básicos. |
Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
A EHE 2008: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias. |
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. |
Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido. |
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga |
Esixencias da EHE-08. A RC-16.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo 4 da EHE-08.
A auga:
Requisitos da EHE-08.
A relación a/c e a Instrución. |
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. |
Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos da EHE-08.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones. |
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. |
Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco. |
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. |
Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.
Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso. |
L-7: Control de Calidade do Formigón I. |
Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido. |
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. |
Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria. |
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. |
Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns. |
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. |
Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado. |
L-11: Formigóns Especiais. |
Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións. |
L-12: Armaduras Pasivas I. |
Xeneralidades.
Tipos e designación das armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía. |
L-13: Armaduras Pasivas II. |
Control das armaduras pasivas. Características xeométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo á subministración. Control durante a subministración. Criterios de aceptación e rexeitamento. |
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente |
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A20 B12 B13 B22 B26 B30 C6 C7 |
27 |
42 |
69 |
Prácticas de laboratorio |
A19 B7 B12 B16 B21 B22 B27 C8 |
27 |
37 |
64 |
Proba obxectiva |
B1 B16 C1 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
B5 B16 |
4 |
0 |
4 |
Análise de fontes documentais |
B3 C3 C7 |
0 |
4 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realizarase unha presentación xeral da materia, con indicación das pautas a seguir, así como os elementos a utilizar durante o desenvolvemento da materia. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral é a metodoloxía a empregar nas clases expositivas.
Realizarase a exposición oral de cada lección, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Planifícanse 27 horas presenciais e 42 que o alumno debe destinar ao estudo, preparación de apuntamentos, así como á consulta e estudo da bibliografía recomendada co fin de complementar a súa formación. |
Prácticas de laboratorio |
Dentro das Clases Interactivas inclúese a metodoloxía de Prácticas de laboratorio.
Contempla este apartado:
* Realización de prácticas de laboratorio: Realizaranse tres prácticas de laboratorio: Análise granulométrico dunha area, fabricación dun formigón en laboratorio, para posteriormente realizar os ensaios de consistencia e resistencia a compresión e aplicacións e usos do esclerómetro, ultrasóns e extracción de testemuñas de formigón.
|
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba escrita utilizada para avaliar a aprendizaxe. Esta proba permite avaliar coñecementos, capacidades e destrezas adquiridas polo estudante. Exporanse unha serie de preguntas con resposta breve, relacionando os distintos conceptos traballados durante o curso.
Contémplase a realización dunha proba tipo test, expondo unha cuestión en forma de pregunta directa, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida. |
Solución de problemas |
Exporase a resolución dun ou dous exercicios, nos que a partir duns datos de partida o alumno terá que obter a solución á problemática exposta.
Con esta metodoloxía preténdese avaliar os coñecementos básicos desenvolvidos nas clases de realización de exercicios. |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, fotografías, artigos de revistas, etc.) co fin de proceder á súa análise. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Durante as clases interactivas prestarase a atención ao alumnado co fin de asesorarlle e resolver as dúbidas que poidan expor á hora de resolver as distintas prácticas expostas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B5 B16 |
En cada exame proporase a solución dun ou varios exercicios relacionados coa materia impartida. |
20 |
Proba obxectiva |
B1 B16 C1 |
Realizaranse distintas preguntas relacionadas coa materia impartida, tanto nas clases expositivas, como interactivas, que pretenden avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc. (Ponderación 80%).
Realizarase así mesmo unha proba tipo test, co fin de avaliar os coñecementos específicos sobre a materia tratada. (Ponderación 20%.). |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A19 B7 B12 B16 B21 B22 B27 C8 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno durante o curso na realización das prácticas de laboratorio, resolución dos exercicios que se expoñan, así como a nota obtida nos controis realizados. |
30 |
|
Observacións avaliación |
EXAME PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADE. No exame da primeira e segunda oportunidade, realizarase unha parte teórica e outra de solución de problemas. AVALIACIÓN CONTINUA (PRÁCTICAS DE LABORATORIO) Representa o 30 % da nota final. Para poder optar a esta nota, será necesaria a asistencia a un mínimo do 80 % das clases interactivas e das expositivas, así como realizar TODAS as actividades de laboratorio propostas. Ademais será necesario obter unha nota mínima de 5 sobre 10, para tela en conta na nota final da materia. No caso de non cumprir algún dos requisitos anteriores a nota correspondente á Avaliación continua, será cero (0). As actividades a realizar e a porcentaxe na nota total das Prácticas de laboratorio, serán: Práctica de Laboratorio*: Realización da análise granulométrico dunha area (10 %). Práctica de Laboratorio*: Deseño e fabricación dun formigón en laboratorio. Realización de ensaios de consistencia e resistencia. (10 %). PARTICIPACIÓN EN CLASE: Avaliarase o traballo persoal e a intervención en clase (10%) CONTROL: Exame consistente na resolución dun exercicio de granulometría de áridos. (35 %). CONTROL: Exame consistente na resolución dun exercicio de dosificación dun formigón. (35 %). NOTA FINAL A avaliación da signatura terá en conta, en calquera convocatoria,tanto o traballo continuado do alumno durante o curso (avaliación continua) como a puntuación obtida no exame final . O alumno aprobará a materia cando obtendo un 5 na avaliación continua e asistise ao 80% das clases e realizado o traballo previo necesario, obtivese OBRIGATORIAMENTE unha nota superior ou igual a 5 no exame final. A nota final obterase mediante o cálculo da media aritmética ponderada das distintas metodoloxías de avaliación. (30 % Avaliación Continua, 50 % Proba Obxectiva e 20 % Solución de Problemas). En cada unha das partes que compoñen o exame deberase obter unha nota mínima de 4 sobre 10, para poder aprobar o exame. En caso contrario (Nota inferior a 4 nalgunha das partes do exame), a nota medía ponderal dividirase por 1,6. *Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren a normativa vixente. Nese caso o contido das prácticas se desarrrollará só a través de vídeos e normativa, e a nota da súa avaliación obterase nas probas obxectivas (controis) que pasarán a ter unha puntuación do 50% da nota de avaliación cada un: PARTICIPACIÓN EN CLASE: Avaliarase o traballo persoal e a intervención en clase (10%) CONTROL: Exame consistente na resolución dun exercicio de granulometría de áridos e preguntas sobre o seu procedemento. (45 %). CONTROL: Exame consistente na resolución dun exercicio de dosificación dun formigón e preguntas sobre o deseño, fabricación e control do formigón. (45 %). Sera necesaria unha nota media de 5 sobre 10 no exame para aprobar. Non se permite o uso de calculadoras programables nos exames da materia. Ante calquera diferenza entre a versión en castelán e galego, terá prevalencia a guía en castelán
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais I/670G01003 | Construción I/670G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Construción III/670G01017 |
|
Observacións |
Nesta materia non se achegarán apuntamentos realizados polos profesores. Tampouco se porán a disposición dos alumnos as transparencias utilizadas durante as clases. Preténdese potenciar a consulta bibliográfica recomendada ou outra que se poida achegar durante o curso (artigos, noticias, etc.). É importante que o alumno saiba utilizar a Plataforma de Teleformación MOODLE, dado que a mesma utilizarase para fornecer información a empregar no desenvolvemento do programa, así como de vehículo de comunicación. Non se permite o uso de calculadoras programables nos exames da materia. |
|