Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Musealización do Patrimonio Arqueolóxico Código 710521018
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Profesorado
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Web http://http://independent.academia.edu/V%C3%ADctorAlonsoTroncoso http://isaw.nyu.edu/people/alum
Descrición xeral Esta materia ofrece unha teoría e prática da musealización de bens, xacementos e paisaxes arqueolóxicos. Explícanse as implicacións conceptuais e metodolóxicas da posta en valor dos bens histórico-arqueolóxicos, ó tempo que se presentará unha casuística tirada do mundo clásico, da Hispania antiga e da Galecia castreña e romana. Aos alumnos deste curso ábreselles tamén a posibilidade de traballaren e estudaren a museografía arqueolóxica doutras idades.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP2
AP4
AP5
AP11
AP15
BP1
BP4
BP12
CP2
CP4
CP5
CP9
AP2
AP4
AP5

Contidos
Temas Subtemas
1. Antigüídades, colecionismo e museografía: séculos XVIII e XIX
2. Os Museos Vaticanos
3. Oriente próximo e as coleccións museográficas europeas
4. Grecia: museos e parques arqueolóxicos
5. A cidade de Roma
6. Arqueoloxía provincial romana e museos
7. O Museo Arqueolóxico Nacional (MAN)
8. O Museo Nacional de Arqueoloxía Subacuática (ARQUA)
9. Gallaecia: de Martíns Sarmento aos nosos días
10. Arqueoloxía e museos en Hispanoamérica e Filipinas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A15 B12 C2 1 58 59
Sesión maxistral A4 A15 B1 B4 B12 C2 C9 15 0 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Trátase do traballo persoal do alumno que vai ser presentado na aula
Sesión maxistral A sesión maxistral constitúe a base da materia, a cal poderase complementar con saídas pra visitar museos e xacementos arqueolóxicos musealizados in situ.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Presentación oral
Descrición
Consistirá nun apoio ós alumnos na elaboración do seu traballo de curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 A15 B1 B4 B12 C2 C9 La evaluación se hará controlando las asistencias del alumnado a clase y calificando el trabajo personal presentado en el aula. 100
 
Observacións avaliación
A avaliación farase levando un control das asistencias dos estudantes ás clases e cualificando o traballo persoal presentado na aula. Aqueles alumnos que estean eximidos de vir a clase deberán falar co profesor o primeiro día de clase, pra establecer o réxime de titorías. Non hai cambios de criterios na segunda convocatoria. 

Fontes de información
Bibliografía básica Renfrew, C., Bahn, P. (2007). Arqueología. Teorías, métodos y práctica. Madrid
Rodríguez Colmenero, A., Ferrer Sierra, S. (2006). Excavaciones arqueológicas en Aquis Querquennis. Lugo
Cunliffe, B. (2001). Facing the Ocean: The Atlantic and its Peoples (8000 BC - AD 1500). Oxford
Sánchez-Palencia, F.J. et alii (1999). La zona arqueológica de Las Médulas. León
Kaltsas, N. (1998). Olympia. Atenas
Coraelli, F. (2002). Roma. Roma
Abascal, J., Almagro, M., Cerdán, R. (2004). Segobriga. Guía del parque arqueológico. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías