Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Definir a natureza, tipoloxía, evolución, estrutura e utilidade das fontes de información.
|
A1 A3 A4 A6
|
|
|
Identificar as principais fontes de información de carácter xeral.
|
A1 A6
|
B7
|
C10
|
Definir a metodoloxía de análise e avaliación das fontes de información de carácter xeral.
|
A3 A4
|
|
C5 C9 C18
|
Deseñar e elaborar diferentes tipos de bibliografía e recursos de información.
|
A1 A2 A5
|
B7
|
C1 C9 C10 C11 C12 C18
|
Utilizar adecuadamente fontes e recursos de información.
|
A3 A6
|
B6 B7
|
C2 C5 C8 C9
|
Asumir responsabilidades na transferencia do coñecemento a través da selección e difusión de recursos de información relevantes e pertinentes.
|
|
B6 B7
|
C3 C4 C13
|
Compartir coñecementos e experiencias con outros profesionais.
|
|
B6
|
C12 C13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. AS FONTES DE INFORMACIÓN |
1.1. Concepto
1.2. Tipoloxía
1.3. Análise e avaliación
|
2. BIBLIOGRAFÍA: CONCEPTO, HISTORIA E APLICACIÓNS
|
2.1. Concepto
2.2. Evolución histórica
2.3. Deseño e elaboración de repertorios bibliográficos e recursos de información
|
3. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA INDIRECTA DE INFORMACIÓN
|
3.1. Bibliografías
3.2. Catálogos de bibliotecas e catálogos colectivos
3.3. Bases de datos
3.4. Outros recursos de información
|
4. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA DIRECTA DE INFORMACIÓN |
4.1. Enciclopedias
4.2. Diccionarios
4.3. Fontes biográficas
4.4. Anuarios, directorios, cronoloxías
4.5. Outros recursos de información
|
5. FONTES DE INFORMACIÓN. BUSCA E RECUPERACIÓN DE LITERATURA CIENTÍFICA |
5.1. Literatura gris
5.2. Revistas científicas
5.3. Sector da información electrónica
5.4. Iniciativa de acceso aberto |
6. FERRAMENTAS DE LOCALIZACIÓN DE RECURSOS DE INFORMACIÓN EN INTERNET
|
6.1. Motores de busca
6.2. Bibliotecas dixitais
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 B6 B7 C18 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C5 C4 C3 C2 C1 |
0 |
148 |
148 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Traballo en grupo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.
Este tipo de atención terá especial peso no traballo tutelado, para o cal a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 B6 B7 C18 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C5 C4 C3 C2 C1 |
Trabajo de investigación en el que se desarrollan aspectos teóricos y prácticos de la materia. |
100 |
|
Assessment comments |
Los orientaciones del trabajo tutelado se publicarán en Moodle. Los/as estudiantes entregaran la lo largo del cuatrimestre los avances del trabajo según se indica en las orientaciones
|
Sources of information |
Basic
|
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
López Carreño, Rosana (2018). FUENTES DE INFORMACIÓN. GUÍA BÁSICA Y NUEVA CLASIFICACIÓN. Barcelona: EPI
MERLO VEGA, José Antonio (2009). Información y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertorios bibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid: Síntesis
CORDÓN GARCÍA, José Antonio (2010). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid: Pirámide
CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental. Madrid: Pirámide
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción para estudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad de Granada
Otlet, Paul (2007). Tratado de Documentación( Ayuso García, María Dolores trad.). Murcia: Universidad de Murcia |
|
Complementary
|
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc.
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
Boletín de ANABAD (). http://www.anabad.org/publicaciones/boletin.
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformacion.com. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
General Documentation/710G02011 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Specialised Information Sources/710G02024 | Digital Libraries/710G02036 | Information Sources in Science and Technology/710G02037 | Design of Online Information Resources/710G02039 | Retrieval and Evaluation of Electronic Information/710G02040 |
|
Other comments |
Los estudiantes Erasmus o de programas de mobilidadebilateral deberán contactar con la docente en la primera semana de clases del segundo cuatrimestre. . |
|