Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A3 |
CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información |
A5 |
CE5 - Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresarial |
A6 |
CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información |
A12 |
CE12 - Desenvolver servizos de apoio á comunicación científica en todas as súas fases desde a creación ata a divulgación de resultados científicos tanto no sector público como no privado |
A17 |
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades |
A20 |
CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber achegarse, desde a ciencia sociolóxica, á comprensión que supón o complexo entramado que se ofrece na información que proporcionan os diferentes medios nas súas diversas formas. |
A1 A3
|
B2 B4 B5 B6 B9
|
C2
|
Coñecer a xénese dos procesos informativos actuais e saber discernir os apartados da presentación das mensaxes informativas. |
A5 A6
|
B2 B3 B7
|
C3 C7
|
Adquirir e ser capaces de poñer en funcionamento as destrezas necesarias para distinguir os conceptos de verdade que aparecen continuamente disfrazados ou encubertos. |
A1 A3 A20
|
B3 B5 B10
|
C2 C3 C7
|
Saber facer as observacións oportunas, cunha metodoloxía científica, que achegue os indicadores necesarios para amosar a importancia da información neste mundo globalizado e dixital. |
A3 A12 A17
|
B2 B6 B8 B10
|
C2 C4 C6 C8
|
Saber construír os modelos de información eficaz que precisan as institucións públicas e privadas (administracións, empresas, fundacións, organizacións non-gubernamentais,...). |
A1 A5 A17
|
B7
|
C2 C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Coñecemento da información e a súa relación coa estrutura social. |
|
Achegas da Socioloxía da Información e da Documentación na dinámica social, cultural e empresarial. |
|
Os elementos chave do proceso informativo: emisor, mensaxe, canle/medio e receptor. As súas condicionantes no mundo globalizado e dixitalizado. |
|
A elaboración do discurso social. A súa obxectividade, operatividade e utilización en entidades públicas e privadas: empresas, consultorías, niveis da administración, fundacións e novos nichos de emprego. |
|
Os distintos modelos de mensajes adaptados aos diversos medios de comunicación e aos/ás diferentes usuarios/as. |
|
Medios e modelos da opinión pública. A súa utilización no mundo dixitalizado. |
|
A industria da información e o uso de indicadores de medición. A construción do relato informativo. O ruído informacional. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
A1 A5 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C7 C3 |
4 |
36 |
40 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A5 A6 A12 A17 B4 B6 B8 B9 C2 C4 C6 C8 |
6 |
39 |
45 |
Estudo de casos |
A17 A12 B2 B3 B4 B5 B10 C2 C6 C7 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A20 B3 B5 B7 C8 |
3 |
15 |
18 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A6 B3 B7 B8 B9 C2 C3 C8 |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
Realización dun ensaio sobre un libro proposto polo/a profesor/a. |
Prácticas a través de TIC |
Realización de prácticas na aula empregando as TIC. |
Estudo de casos |
Traballo por equipo con exemplos concretos de casos. |
Proba obxectiva |
Exame final dos contidos da materia. |
Sesión maxistral |
Presentación e exposición dos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Recensión bilbiográfica |
Prácticas a través de TIC |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada en horario de titorías servirá para resolver dúbidas, tanto sobre os traballos a desenvolver na materia como en relación aos contidos teóricos da mesma. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
A1 A5 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C7 C3 |
|
20 |
Estudo de casos |
A17 A12 B2 B3 B4 B5 B10 C2 C6 C7 |
|
20 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A20 B3 B5 B7 C8 |
|
60 |
|
Observacións avaliación |
A superación do exame (proba obxectiva) é imprescindible para aprobar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BERGANZA CONDE, María Rosa et al. (2005). Investigar en comunicación. Guía práctica de métodos y técnicas de investigación social en comunicación. Madrid: McGraw-Hill.
CASTELLS, Manuel (2004). La era de la información: economía, sociedad y cultura. Madrid: Siglo XXI.
CASTELLS, Manuel (2009). Comunicación y poder. Madrid: Alianza.
CHICHARRO MERAYO, María del Mar (2005). Imágenes y palabras: medios de comunicación y públicos contemporáneos. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
LIPOVETSKY, Gilles (2009). La pantalla global: cultura mediática y cine en la era hipermoderna. Barcelona: Anagrama.
LUCAS MARÍN, Antonio (1999). Sociología de la comunicación. Madrid: Trotta.
SAMPEDRO, Víctor (2014). El cuarto poder en red: por un periodismo (dé código) libre. Madrid: Icaria.
VIDALOT PRESAS, María Ángeles (2012). Comunicación y grupos sociales. Barcelona: UOC.
WOLTON, Dominique (2010). Informar no es comunicar: contra la ideología tecnológica. Barcelona: Gedisa.
WRIGHT, Charles R. (1993). Comunicación de masas: una perspectiva sociológica. México: Paidós.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|