Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
A15 - Coñecementos de economía e de xestión de empresas do ámbito marítimo. |
B4 |
CB09 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión. |
B7 |
G02 Capacidade para concibir e desenvolver solucións técnica, económica e ambientalmente adecuadas a necesidades de transporte marítimo ou integral de persoas e mercadorías, de aproveitamento de recursos oceánicos e do subsolo mariño (pesqueiros, enerxéticos, minerais, etc.), uso adecuado do hábitat mariño e medios de defensa e seguridade marítimas. |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar as decisións de investimento no sector marítimo |
AP15
|
BM4 BM5 BP1 BP2
|
CM1
|
Identificar o risco estratéxico de empresas do sector marítimo |
AP15
|
BM4 BM5
|
|
Identificar e avaliar os aspectos técnico-financeiros de empresas do sector marítimo |
AP15
|
BM4 BM5 BP1 BP2
|
CM1
|
Analizar decisións de xestión e organización de empresas do ámbito marítimo |
AP15
|
BM4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Análise de fontes de datos relativos á evolución da demanda de fletes.
- Análise de fontes de datos de oferta e demanda mundiais de construción e reparación naval (civil, náutica de recreo, militar, offshore)
- Fundamentos de dirección estratéxica para estaleiros e empresas marítimas.
- Avaliación económico-técnica de proxectos de nova construcción e operación de unidades marítimas. |
BLOQUE I: O MERCADO MARÍTIMO |
Tema 1. Mercado da Construcción Naval
Tema 2. Mercado da Reparación e/ou conversión naval.
Tema 3. Mercado de Fletamento de buques. |
BLOQUE II: DIRECCIÓN ESTRATÉXICA |
Tema 4. A estratexia empresarial
Tema 5. Deseño de estructuras organizativas |
BLOQUE III: CONTABILIDADE |
Tema 6. A contabilidade financieira.
Tema 7. A contabilidade analítica e de custos.
Tema 8. Avaliación económica de proxectos de investimento. |
BLOQUE IV: XESTIÓN DE PROXECTOS |
Tema 9. Planificación e control de proxectos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 B5 C1 |
17.5 |
7.5 |
25 |
Prácticas de laboratorio |
B6 C1 |
13.75 |
13.75 |
27.5 |
Traballos tutelados |
B4 B6 B7 C1 |
8.25 |
46.25 |
54.5 |
Proba obxectiva |
A16 B4 B6 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren unha atención personalizada do alumnado para guialo no proceso de elaboración dos mesmos.
Esta será levada a cabo mediante titorías co alumnado grupais ou individuais e de formas diversas (presenciais, correo electrónico, etc.). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B4 B6 B7 C1 |
Exporanse un ou varios traballo/s para facer en grupos de máximo 4 persoas. |
30 |
Proba obxectiva |
A16 B4 B6 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Nesta materia acéptase a dispénsa académica, sempre que sexa
solicitada oficialmente.O sistema de avaliación será o mesmo que para o
resto de alumnado. As notas dos traballos tutelados manténse para a 2º oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcántara González et al. (2009). Economía del sector marítimo. Fondo editorial de Ingeniería Naval, Madrid
Hunt and Butman (1995). Marine Engineering economics and cost analysis. Cornell Maritime Press, Centreville, Maryland
Martin Stopford (2009). Maritime Economics. Rutledge (Taylor and Francis group), NY |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unnha contorna inmediata sustentable e cumplir
co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación
saudable e sustentable ambiental e social" do Plan de Acción Green
Campus Ferrol:
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de imprimilos.
- De ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a doble cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|