Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas. |
A5 |
ETI5 - Coñecementos e capacidades para o deseño e a análise de máquinas e motores térmicos, máquinas hidráulicas e instalacións de calor e frío industrial. |
A19 |
EI3 - Coñecementos e capacidades para o cálculo e deseño de estruturas. |
A20 |
EI4 - Coñecemento e capacidades para o proxectar e deseñar instalacións eléctricas e de fluídos, iluminación, climatización e ventilación, aforro e eficiencia enerxética, acústica, comunicacións, domótica e edificios intelixentes e instalacións de seguridade. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominar as leis de conservación dos medios continuos |
AP19 AP20
|
BP2 BP5 BP13
|
CP1 CP11
|
Comprender as ecuacións constitutivas que diferencian o comportamento dos fluídos e sólidos deformables |
AP3 AP19 AP20
|
BP6 BP16
|
CP1 CP3
|
Comprender as leis de conservación da dinámica de fluidos e da mecánica de sólidos elásticos |
AP19 AP20
|
BP13
|
CP1
|
Entender os fundamentos e conceptos da discretización das ecuacións |
AP5 AP19
|
BP2
|
CP1 CP8 CP9
|
Diferenciar a filosofía detrás dos métodos de diferenzas, elementos e volumes finitos |
AP3 AP5 AP19 AP20
|
BP13
|
CP1 CP3 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Fundamentos, conceptos básicos, ferramentas e aplicacións da mecánica de medios continuos |
1 Leis de conservación en medios continuos |
1.1 Forzas no seo dun medio continuo, tensor de esforzos.
1.2 Principios físicos de conservación de masa, cantidade de movemento e enerxía aplicados a medios continuos.
1.3 Relacións constitutivas para os fluídos newtonianos e para os sólidos elásticos.
1.4 Ecuacións da elasticidade.
1.5 Ecuacións da dinámica de fluídos. |
2 Discretización das ecuacións. Formulación en diferenzas finitas, elementos finitos e volumes finitos |
2.1 Discretización de ecuacións en derivadas parciais.
2.2 Modelos de discretización por diferenzas finitas, por elementos finitos e por volumes finitos.
2.3 Propiedades dos modelos: consistencia, estabilidade, converxencia, conservación e contención. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 A19 A20 B16 B6 C1 C8 C9 C11 |
15 |
30 |
45 |
Proba mixta |
B2 B13 B16 B6 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
A5 A20 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C3 C11 |
5 |
20 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba de avaliación ao finalizar a materia |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Tutelarase ao alumno nas técnicas de resolución de problemáticas concretas, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 B13 B16 B6 |
Avaliarase o nivel de coñecemento dos conceptos desenvoltos ao longo da materia e a súa aplicación en exercicios |
25 |
Solución de problemas |
A5 A20 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C3 C11 |
Cada alumno resolverá problemas e exercicios expostos ao longo do curso |
75 |
|
Observacións avaliación |
Nesta asignatura non se acepta dispensa académica.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Anderson, J.D. (1995). Computational fluid dynamics. The basics with applications. McGraw-Hill Education
Peiró, J. & Sherwin, S. (2005). Finite Difference, Finite Element and Finite Volume Methods for Partial Differential Equations, in Handbook of Materials Modeling pp 2415-2446. Springer
Lopez Peña, F. (2019). Mecánica de Fluidos (2a Ed.). Universidade da Coruña
Reddy, J.N. (2010). Principles of Continuum Mechanic. Cambridge University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Versteeg, H.K. & Malalasekera, W. (2007). An introduction to Computational Fluid Dynamics (2nd Ed.). Pearson Education Limited |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Volumes Finitos en CFD/730497222 |
|
Materias que continúan o temario |
Proceso de Simulación CFD/730497223 | Simulación de Sistemas Mecánicos e Estruturais/730497224 |
|
Observacións |
O alumno ha de adquirir nos seus estudos anteriores unhas competencias en mecánica de fluídos, elasticidade e métodos numéricos equivalentes ás que se adquiren nun grao de enxeñería industrial.
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: * Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático * Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos; * En caso de ser necesario realizalos en papel: Non se empregarán plásticos Realizaranse impresións a dobre cara. Empregarase papel reciclado. Evitarase a impresión de borradores.
|
|