Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C2 |
ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estudo das características da marcha humana |
|
BP1 BP6 BP13 BP16
|
CP1 CP8 CP9 CP11
|
Coñecemento e manexo dun laboratorio de análise de marcha |
|
BP1 BP6 BP13 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP8 CP9 CP11
|
Modelización e análise dinámica do corpo humano como sistema de sólidos ríxidos |
AP3
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP13 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á Biomecánica |
Características e fases da marcha humana
Modelos cinemáticos e dinámicos do corpo humano |
Análise cinemática da marcha |
Pares cinemáticos
Cálculo de velocidades e aceleracións angulares |
Sistemas de captura de movemento |
Sistemas de captura óptica
Placas de forza
Outros sensores |
Análise dinámica da marcha |
Ecuacións da dinámica
Parámetros dinámicos do sistema
Dinámica inversa e directa |
Análise de esforzos musculares |
Problema da repartición muscular: optimización
Modelo muscular de Hill |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C8 C9 C11 |
6 |
0 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A3 B1 B2 B13 B16 C2 C3 C8 C9 C11 |
6 |
0 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 |
6 |
9 |
15 |
Traballos tutelados |
A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 |
10 |
36 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación dos conceptos teóricos en clases interactivas |
Prácticas de laboratorio |
Realización de capturas de movemento na sala experimental |
Prácticas a través de TIC |
Análise dos datos de captura |
Traballos tutelados |
Realización dunha análise de marcha completa, desde a captura aos esforzos musculares |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de tutorías.
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante material para que poida realizar a maioría das prácticas de forma non presencial, e o profesor atenderao durante as tutorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 B1 B2 B13 B16 C2 C3 C8 C9 C11 |
Valorarase a comprensión dos procesos implicados na captura de movemento |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 |
Os alumnos deberán comprender ben o procesamento dos datos de captura para obter esforzos articulares e musculares |
25 |
Traballos tutelados |
A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 |
Comprobarase que os alumnos sexan capaces de realizar unha análise de marcha completa, resolvendo os problemas técnicos que se poidan presentar |
60 |
|
Observacións avaliación |
No caso de estudantes con dispensa académica, a avaliación basearase nun
seguimento do traballo realizado durante o curso, e no proxecto final
que devanditos alumnos tamén terán que realizar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Winter, D.A. (2009). Biomechanics and Motor Control of Human Movement. John Wiley & Sons
Levine, D., Richards, J., Whittle, M.W. (2012). Whittle's Gait Analysis. Churchill Livingstone |
|
Bibliografía complementaria
|
Goldstein, H. (2009). Mecánica clásica. Reverté
Beer, F.P. and Johnston, E.R. (2013). Mecánica vectorial para ingenieros: Dinámica. McGraw-Hill
Beer, F.P. and Johnston, E.R. (2013). Mecánica vectorial para ingenieros: Estática McGrawara ingenieros: Estática. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e
cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación
saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green
Campus Ferrol":
A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. -
En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán
plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel
reciclado; evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|