Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE01 - Coñecer o funcionamento e os actores do mercado de videoxogos |
A30 |
CE30 - Construír, compoñer e programar un videoxogo |
A34 |
CE34 - Coñecer e utilizar as características específicas dos dispositivos móbiles no deseño e desenvolvemento de videoxogos |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo |
B7 |
CG2 - Capacidade de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnolóxico e no campo da creación de contidos dixitais interactivos |
B8 |
CG3 - Coñecementos informáticos, en especial os relativos ao uso de tecnoloxías e programas de última xeración no campo de estudo |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que deben enfrontarse |
B11 |
CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas |
B13 |
CG8 - Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica, integrando as diferentes partes do programa, relacionándoas e agrupándoas no desenvolvemento de produtos complexos |
C2 |
CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C4 |
CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas |
C6 |
CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse |
C7 |
CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as características específicas dos dispositivos móbiles |
AJ34
|
BJ2 BJ6 BJ7 BJ8 BJ10
|
CJ6 CJ7 CJ8
|
Coñecer a contorna e mercado específico dos xogos para móbiles |
AJ1
|
BJ1 BJ3 BJ4 BJ5 BJ11
|
CJ6 CJ7
|
Utilizar as características específicas dos dispositivos móbiles no deseño e desenvolvemento de videoxogos |
AJ30
|
BJ6 BJ7 BJ8 BJ10 BJ13
|
CJ2 CJ4 CJ8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción a dispositivos móbiles |
Introdución ao curso
Dispositivos móbiles
Sistemas operativos e ecosistemas |
Motores gráficos para dispositivos móbiles |
Creación de videoxogos
Motor gráfico Unreal
Plataforma Android |
Servizos na nube para videoxogos |
Persistencia
Gamificación
Servizos de Google |
Monetización de videoxogos |
Publicación en tendas
Publicidade
Compras integradas |
Sensores en dispositivos móbiles |
Sensores inerciais
Localización GPS
Pantalla multitáctil |
Realidade aumentada |
Conceptos básicos
ARCore de Google
ARCore en Unreal |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A1 A30 A34 B2 B5 B6 B7 B8 B13 C2 C6 C7 |
7 |
21 |
28 |
Supervised projects |
A1 A30 A34 B1 B2 B8 B10 B11 C2 C4 C6 C7 C8 |
3 |
24 |
27 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A30 A34 B2 B3 B4 C6 C8 |
2 |
1 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A30 A34 B1 B4 B8 B10 C4 C7 C8 |
8 |
8 |
16 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Os alumnos desenvolverán prácticas no laboratorio para o estudo e aprendizaxe das especificidades dos dispositivos móbiles (A34), a súa contorna (A1) e a programación de videoxogos (competencia A30 e A34).
Exporanse unha serie de prácticas seguindo un guión para que o alumno se familiarice cos conceptos e procedementos básicos do emprego do motor gráfico Unreal en plataformas Android (competencias B2, B5, B6, B7, B8, C6 e C7).
Tamén se promoverá a ampliación e mellora das funcionalidades básicas de cada práctica proposta así como a discusión e a resolución de problemas (competencias B2, B5, C2 e C6).
As prácticas constan dunha parte presencial (que se entrega ao acabar) e outra non presencial.
Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial. |
Supervised projects |
Pedirase aos alumnos que se organicen en grupos e que propoñan traballos (videoxogos) que profundicen en temas tratados na materia (competencias A1, A30 e A34) e exploren novos coñecementos (competencias B10, B11, C6, C7 e C8). Valorarase especialmente que o xogo sexa funcional e robusto (competencia B1, B2 e B8).
Cada grupo estará composto por un número reducido de alumnos (tipicamente entre 1 e 4), polo que a coordinación e a metodoloxía de traballo en grupo é moi importante. Tamén se pedirá un pequeno informe de seguemento nas principais fases de desenvolvemento (competencias C1, C2, C4 e C10).
As ideas e problemas discutiranse fundamentalmente durante as horas de tutoría ou por internet. |
Mixed objective/subjective test |
Exame sobre os contidos da materia que combinará preguntas de teoría coa resolución de problemas.
Neste tipo de probas comprobarase a adquisición de competencias A34, B8, C1, C4. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición didáctica dos contidos teóricos da materia empregando diapositivas e outros recursos TIC. Tamén se exporán en detalle a implementación de videoxogos e funcionalidades básicas para que os alumnosos poidan implementar e testear durante as prácticas de laboratorio.
Este tipo de sesións está orientado á adquisición dos coñecementos asociados ás competencias A1, A30, A34 e B8, e como guía para a adquisición autónoma de novos coñecementos e competencias (competencia C7). Tamén se fomentará a discusión e a valoración crítica das diferentes alternativas e enfoques na resolución de problemas (competencias B1, B4, B10, C1 e C8). |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio. Promover o razoamento crítico e a proba das diferentes opcións.
Traballos tutelados: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos traballos tutelados propostos.
Axudar na adecuación das propostas dos alumnos e tamén na organización e planificación do traballo ao longo do semestre.
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas clases. Utilización de materiais complementarios aos empregados nas clases. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A1 A30 A34 B2 B5 B6 B7 B8 B13 C2 C6 C7 |
Avaliación do traballo realizado polo alumno nas prácticas de laboratorio mediante probas mixtas. |
40 |
Supervised projects |
A1 A30 A34 B1 B2 B8 B10 B11 C2 C4 C6 C7 C8 |
Avaliación dos traballos tutelados desenvolvidos polo alumno mediante probas mixtas. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A30 A34 B2 B3 B4 C6 C8 |
Valoraranse os coñecementos da materia (incluíndo a resolución de problemas) mediante probas mixtas. |
20 |
|
Assessment comments |
A materia apróbase obtendo polo menos o 50% da cualificación. É necesario obter máis dun 20% da nota en cada apartado: práctica de laboratorio, traballo tutelado e proba mixta. Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial e non terán que asistir a todas as clases maxistrales. Pero a asistencia á proba mixta e á defensa do traballo tutelado é obrigatoria. Na segunda oportunidade poderase realizar unha nova proba mixta e presentar ou ampliar o traballo tutelado ou as prácticas de laboratorio.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Wie Meng Lee (2012). Android 4 Desarrollo de aplicaciones. Wrox (Anaya Multimedia)
- Reto Meier (2016). Professional Android. Wrox
- Nitish Misra (2015). Learning Unreal Engine Android Game Development, , PACK Publishing
- Varios autores. Unreal Engine 4 Documentation oficial. https://docs.unrealengine.com
- Micheal Lanham (2018). Fundamentals of Google ARCore: Learn to build augmented reality apps for Android, Unity, and the web with Google ARCore.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Video Game Programming/730529008 | Strategic Marketing of Video Games/730529001 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Video Game Performance and Optimization/730529018 | Advanced Video Game Programming/730529019 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para
axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizará a través de Moodle ou similar, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso muy excepcional de ser necesario realizalos en papel:
- Non se emplegarán plásticos
- Realizaranse impresións a doble cara.
- Emplegarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
Ademáis, traballarase para identificar e modificar prejuicios e actitudes sexistas, e influirase no contorno para modificalos e fomentar valores de
respeto e igualdade. En xeneral, pondrase especial empeño en detectar situacións de
discriminación e proporanse accións e medidas para correxilas. |
|