Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
CR8 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
B2 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e utilizar os principios da resistencia de materiais
|
A14
|
B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación:
|
Carga axial; esforzos, tensións e deflexións en vigas; estados planos; tensión. |
Tema 1: Introducción a resistencia dos materiais. |
Tensión normal e deformación lineal. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidade. Lei de Hooke e coeficiente de Poisson. Tensión tanxencial e deformación angular. Tensions e cargas admisibles. Diseño para cargas axiais e cortante directo. |
Tema 2: Carga axial. |
Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicos e deformacions previas. Tensions sobre seccions inclinadas. Enerxía de deformación. |
Tema 3. Torsión. |
Introducción. Deformacions a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E y G. Transmisión de potencia por medio de eixes circulares. |
Tema 4. Esforzos cortantes e momentos flectores. |
Introducción. Tipos de vigas, cargas e reaccions. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacions entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de tensión cortante e de momento flector. |
Tema 5. Tensions en vigas I. |
Introducción. Flexión pura e flexión non uniforme. Curvatura dunha viga. Deformacions lineais lonxitudinais en vigas. Tensions normales en vigas con material elástico lineal. Propiedades mecánicas das seccions. Diseño de vigas a flexión. |
Tema 6. Tensions en vigas II. |
Vigas non prismáticas. Tensions tanxenciais en vigas de sección transversal rectangular e circular. Tensions tanxenciais nas almas de vigas con alas. Centro de esforzos cortantes |
Tema 7. Análise de tensions e deformacions. |
Introducción. Tensión plana. Tensions principais e tensions tanxenciales máximas. Círculo de Mohr. Lei de Hooke para tensión plana. Tensión triaxial. Deformación plana. |
Tema 8. Deflexions en vigas. |
Introducción. Ecuacions diferenciais da curva de deflexión. Deflexions por integración da ecuación do momento flector. Deflexions por integración das ecuacions do esfuerzo cortante e da carga. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
24 |
39 |
63 |
Solución de problemas |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
24 |
12 |
36 |
Proba mixta |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
4 |
6 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A14 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
8 |
16 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe no ámbito da análisise estrutural. |
Solución de problemas |
Técnica de traballo en grupo para resolver casos prácticos, mediante exposición, discusión, participación e cálculo. Empregase calculadora. |
Proba mixta |
Proba mixta utilizada para a avaliación da aprendizaxe |
Prácticas a través de TIC |
Practicas a través da plataforma Moodle. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite a realización de actividades de carácter práctico, con ordenador, tales como modelización, análisise e simulación de elementos mecánicos e estructurales, ou experimentales, así como ensayos no taller de estruturas de ditos elementos, para estudiar a sua deformación e resistencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Seguimento e orientación dos problemas concretos xurdidos no desenrrolo das distintas actividades docentes realizadas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A14 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Realizaranse unha serie de probas a través da plataforma Moodle |
20 |
Proba mixta |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Examen final da asignatura. |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Realizaranse prácticas de laboratorio para medir deflexións en vigas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica quedan eximidos da
asistencia a clase, que, por outro lado, non é obrigatoria tampouco para os alumnos con dedicación a tempo completo. O sistema de avaliación é análogo ó dos alumnos a tempo completo. Os criterios de avaliación da segunda oportunidade son os mesmos que os da primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Hibbeler, Russell C. Traducción José de la Cera Alonso, Virgilio González y Pozo. (2006). Mecánica de materiales. Sexta edición.. Pearson Educación, México.
Gere James M.; Tmoshenko (2002). Resistencia De Materiales. Quinta edición.. Editorial Paraninfo, Madrid. |
|
Bibliografía complementaria
|
Craig, Roy R. (2002). Mecánica de materiales. . Compañía Editorial Continental, México.
Ferdinand P. Beer et al. (2009). Mecánica de materiales. Quinta edición.. Mc Graw-Hill, México, Madrid.
Ortiz Berrocal, Luis. (). Resistencia de materiales. . McGraw-Hill, Madrid, ESPAÑA, 2007. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CÁLCULO/730G04001 | FÍSICA I/730G04003 | ÁLXEBRA/730G04006 | FÍSICA II/730G04009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
ANÁLISE E DESEÑO DE ESTRUTURAS E CONSTRUCIÓNS INDUSTRIAIS/730G04069 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato
sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e
investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de
Acción Green Campus Ferrol":
• A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitaráse en formato virtual e/ou soporte informático
Realizaráse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• No caso de ser necesario realizalos en papel:
- No se empregarán plásticos
- Faranse impresioóns a doble cara.
- Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|