Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, entender e utilizar as técnicas de representación gráfica, concepción espacial, normalización, fundamentos de deseño naval, trazado de planos e aplicacións asistidas por computador que permitan resolver gráficamente problemas de aplicación técnica. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Técnicas de desenvolvemento de visión espacial. Xeometría métrica e descritiva. Sistemas de representación gráfica. Introdución á normalización. Debuxo asistido por computador. |
1. TEMARIO DA MATERIA |
1.1 Obxectivos
1.2 Concepto da materia
1.3 Exposición da metodoloxía
1.4 Exposición do programa
1.5 Instrumentos de debuxo |
2. TÉCNICAS DE EXPRESIÓN GRÁFICA BÁSICAS |
2.1 Revisión de Xeometría métrica e xeometría proxectiva
2.2 Xeometría descritiva |
3. TÉCNICAS DE REPRESENTACIÓN. NORMALIZACIÓN |
3.1 Presentación de planos
3.2 Presentación dos dibujos
3.3 Croquización
3.4 Vistas ortogonales
3.5 Vistas normalizadas
3.6 Cortes e seccións
3.7 Acotación
3.8 Tolerancias dimensionales
3.9 Presentacións gráficas |
4. APLICACIÓNS DA ENXEÑARÍA |
4.1 Debuxo na Enxeñaría Mecánica
4.1.1 Conxuntos mecánicos. Representación de conxuntos mecánicos. Despezamentos. Planos e definición de cada peza. Pezas normalizadas. Conxuntos estourados
4.2 Elementos de unión.
4.2.1 Unións desmontables: Unións roscadas: Terminoloxía. Formas dos perfís da raia. Simboloxía e representación. Anotación. Buracos roscados. Tornillería: tipos, representación. Porcas. Sistemas de fixación. Unións enchavetadas: Tipos. Representación e anotación
4.2.2 Unións fixas: Soldadura. Tipos. Representación
4.3 Peiraos: Tipos: de compresión, de tracción, de torsión. Peiraos planos. Representación. Anotación
4.4 Rodamientos: Soportes de deslizamiento e de rodaxe. Elementos dun rodamiento. Clasificación. Representación. Anotación. Normalización. Lubricación. Obturación. Fixacións
4.5 Engrenaxes: utilización. Representación. Anotación |
5. TRAZADO DE DEBUXOS TÉCNICOS POR ORDENADOR |
5.1Introdución ao software
5.2 Sistema de coordenadas
5.3 Estudo de ordénelas de debuxo, modificación e visualización.
5.4 Representación de pezas |
6. ELEMENTOS DA XEOMETRÍA ESPACIAL |
6.1 Estudo de curvas
6.2 Estudo de superficies |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 |
10 |
20 |
30 |
Aprendizaxe servizo |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
6 |
6 |
12 |
Solución de problemas |
B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Proba mixta |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir
coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Prácticas a través de TIC |
Formúlase a realización dun conxunto de exercicios en autocad. |
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnado fórmase traballando en necesidades reais da súa contorna coa finalidade de melloralo.
Suscitarase aos alumn@s matriculados na materia a posibilidade de participar nunha actividade aprendizaxe-servizo con algunha entidade colaboradora. O alumn@ poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou os exercicios evaluables de practícalas a través das TIC , é dicir, esta actividade e a seguinte son excluíntes, de tal forma que o alumnado só realizará unha delas. O número de horas dedicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade, é dicir, 20 horas de traballo presencial e 40 horas de traballo autónomo.
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente |
Solución de problemas |
Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente |
Proba mixta |
Exponse unha proba a final de curso, de carácter eminentemente práctico, na que se reflictan o criterio e destreza adquiridos. Os exercicios para a avaliación serán aplicacións de casos nos que a resposta debe plasmarse, fundamentalmente, de modo gráfico. Non se expoñen avaliacións parciais, aínda que poderán establecerse sistemas que permitan a liberación de parte da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
Desenvolverase de forma presencial na aula e nas tutorías de despacho. Tamén se realizará de forma non presencial a través da plataforma Moodle e mediante o correo electrónico.
Así mesmo, ao longo do curso o profesor estará a disposición do alumno durante as horas de tutorías para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
Tanto nas prácticas a través das TIC como na actividade aprendizaxe-servizo o alumnado contará con tutorías personalizadas e en grupo para o seguimiento do seu traballo.
Para os alumnos con dispensa académica desenvolverase de forma presencial nas tutorías de despacho e poderán concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
|
20 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 |
Prácticas con autocad.
Evaluación continua. |
7 |
Proba mixta |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
A proba avaliará a adquisición de criterios, que se deriva dunha adecuada asimilación dos coñecementos adquiridos, así como a consecución da destreza necesaria para unha correcta representación gráfica. O seu carácter será eminentemente práctico. O nivel de execución esixido será o mesmo que nos traballos realizados ao longo do curso.
O alumno que coa modalidade de avaliación continua demostrase que posúe unha base adecuada estará exento desta parte. |
30 |
Aprendizaxe servizo |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Tal e como se comentou no apartado de planificación a actividade "aprendizaxe-servizo" e a actividade "Prácticas a través das TIC" son excluíntes, polo que o alumnado escollerá entre realizar unha ou outra actividade, de tal xeito que a nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir, un 14% da nota final. |
7 |
Solución de problemas |
B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
|
36 |
|
Observacións avaliación |
1ª convocatoria: o alumno que non siga a avaliación continua poderá facer unha proba obxectiva cunha cualificación 100%. 2ª convocatoria: a proba obxectiva terá unha cualificación do 100%. Os alumnos con dispensa académica
están exentos da avaliación continua. Na primeira e segunda oportunidade
deberán facer unha proba cunha calificación do 100%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Molero Vera, J. (2013). AutoCAD 2013: guía rápida. Barcelona : Inforbooks
Montaño La Cruz, F. (2015). AutoCAD 2015. Madrid: Anaya Multimedia
Rodríguez de Abajo , F.J.; Álvarez Bengoa, V (2003). Dibujo industrial. San Sebastián. Donostiarra
Chevalier, A. (2009). Dibujo industrial. Madrid : Limusa
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid. AENOR
Saldaña Albillos, Marcelino. (1992). Dibujo técnico: 60 ejercicios resueltos (típicos del 1er curso). Madrid :ETSII, Sección de Publicaciones
Gomis Martí, José María. (1993). Ejercicios de dibujo técnico "curvas y superficies". Valencia : Universidad Politécnica, Servicio de Publicaciones, D.L.
Defez García, Beatriz. (2010). Ejercicios de planos acotados en ingenieria. Valencia : Editorial de la UPV
Cobos Gutiérrez, C. (2003). Ejercicios de representación gráfica en ingeniería. Madrid : Tébar
Jiménez, I.; Calavera, C. (2011). Sistema Diédrico. Madrid: Paraninfo S.A. |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez de Abajo, F.J. (1994). Curso de Dibujo Geométrico y de Croquización. San Sebastián. Donostiarra
González Vázquez, A.; Izquierdo Asensi, F.; Navarro de Zuvillaga, J. y Placencia Valero, J. (1983). Dibujo Técnico. Madrid, Anaya
Leiceaga, J. (1994). Normas básicas de dibujo técnico. Madrid. AENOR |
Además de los textos que se indican, se proporcionan direcciones de
páginas Web, elaboradas por otros docentes, que contienen material
docente de utilidad, y son de acceso libre |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Nesta materia, xunto coa adquisición de coñecementos básicos que permitan actuar con criterio, é imprescindible a ejercitación persoal. Esta non pode ser substituída, nin o tempo necesario para adquirir a destreza pode ser acurtado. Por iso é necesario respectar o tempo programado para esta actividade. De feito, o número de horas que se indica é o mínimo que se considera imprescindible. Dada a importancia da orde e a continuidade no traballo, pódese consultar co profesor o enfoque e distribución do tempo dispoñible. Aínda cando o que se indica a
continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os
asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante
todos os anos nos que impartimos este curso,
por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o
seguinte: ?Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co
obxectivo da acción número 5: ?Docencia e investigación saudable e sustentable
ambiental e social? do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia: ·
Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte
informático ·
Realizarase a través de Moodle, en formato
dixital sen necesidade de imprimilos ·
En caso
de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Ademais: · Débese de facer un uso sustentable dos recursos
e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. ·
Débese ter en conta a importancia dos principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais. · Incorpórase perspectiva de xénero na docencia
desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas…). · Traballarase para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e
fomentar valores de respeto e igualdade. ·
Deberanse detectar situacións de discriminación
e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|