Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A33 |
Coñecemento dos equipos e sistemas auxiliares navais |
A37 |
Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas auxiliares dos buques e artefactos |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento, proxecto e deseño dos equipos, servizos e sistemas auxiliares do buque. |
A33 A37
|
B2 B3 B4 B6
|
C1 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Dous sistemas de buques, tipoloxía e normativa aplicable. |
Sistemas comúns Sistemas especiais Sistemas de buques. Sistemas de máquinas. Tipoloxía de buques mercantes segundo a súa actividade. Tipoloxía de buques mercantes segundo a súa propulsión. Normativa aplicable (Administración, acordos internacionais, sociedades de clasificación).
Acceso e subministración desde fóra e dentro do buque. Escala real. Planchado de desembarco. Lado de escala e práctico. Davit. |
Bloque 2. Medios e dispositivos de rescate. |
Dispositivos de rescate individuais. Embarcacións de supervivencia. Barcos de rescate. Dispositivos de lanzamento e embarque. Outros dispositivos de salvamento Regulación aplicable. |
Bloque 3. Sistemas para a prevención, detección e extinción de incendios |
Prevención de incendios. Factores do lume. Sistemas de protección activa. Sistemas de protección pasiva. Regulación aplicable. |
Bloque 4. Sistemas de ventilación e climatización. |
Bombas Necesidades de ventilación nos buques. Ventilación xeral Extracción localizada. Cálculo da ventilación. Aire acondicionado Fans Normativa aplicable |
Bloque 5. Habilitación. |
Espazos de aloxamento. Principios de deseño dos espazos de aloxamento. Condicionamento térmico. Acondicionamento acústico. Condicionado de luz |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A37 B4 C4 C6 |
30 |
30 |
60 |
Saídas de campo |
A33 B2 B3 B6 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A33 B2 B3 B6 C1 |
9 |
51 |
60 |
Solución de problemas |
A37 B3 B6 C7 |
6 |
6 |
12 |
Proba mixta |
A33 B2 B3 C1 C7 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións de clases maxistrais do contido do curso. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
AS VISITAS PROPOSTAS BASEARASE NO COÑOCEMENTO DE BUQUES DOTADOS DAS INSTALACIONS E SERVIZOS ESTUDADOS NA ASIGNATURA
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Solución de problemas |
Relacionado co traballo supervisado que se fará no curso. |
Proba mixta |
Proba mixta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
Saídas de campo |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
NO SE ACEPTA LA DISPENSA ACADÉMICA
Resolucions de dubidas e cuestions relacionadas coas materias dos contidos da asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A37 B3 B6 C7 |
Relacionado co traballo supervisado que se fará no curso. |
1 |
Proba mixta |
A33 B2 B3 C1 C7 |
realización dunha proba escrita de opción múltiple que incluirá conceptos teóricos. O peso desta proba será de 4 puntos sobre 10 |
40 |
Saídas de campo |
A33 B2 B3 B6 |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
10 |
Traballos tutelados |
A33 B2 B3 B6 C1 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
49 |
|
Observacións avaliación |
A
avaliación da materia basearase na realización dunha proba escrita na que se inclúen conceptos teóricos e prácticos, o peso desta proba é de 4 puntos sobre 10. Asistencia e participación nas actividades programadas (visitas a buques e instalación industriais navales) se valorarán con 1 punto sobre 10. A realización dos traballos tutelados propostos en clase supondrá 5 puntos sobre 10
NO SE PERMITE LA DISPENSA ACADÉMICA
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Organización Marítima Internacional (). REGULAMENTOS, RESOLUCIÓNS E OUTROS. OMI
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Acondicionamiento sonoro.
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Acondicionamiento térmico.
Fraguela Formoso, José Ánge (2014). Bombas. Apuntes de clase
UNIÓN EUROPEA (). Directiva 2014/90/UE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de julio de 2014, sobre equipos marinos. Unión Europea
Fraguela Formoso, José Ángel (1994). Instalaciones de Protección Contra Incendios. El Instalador
International Organization for Standardization (). Normas del Grupo Naval. ISO
Asociación Española de Normalización (). Normas del Grupo Naval. AENOR
Comité Europeo de Normalización (). Normas del Grupo Naval. CEN
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Principios de diseño de los espacios de alojamiento y alojamientos.
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Sistemas de comunicación .
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Sistemas de Ventilación.
Raúl Villa Caro; Luis Carral Couce; José Ángel Fraguela Formoso (2014). VENTILACION en BUQUES: CALCULO de CONDUCTOS. Createspace Independent Pub |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G01112 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
REGULAMENTACIÓN TÉCNICA APLICABLE AO BUQUE/730G01142 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e
cumprir co obxectivo da acción número 5: ---“Docencia e investigación saudable
e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": A entrega
dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte
informático - Realizarase a través de Moodle, en formato
dixital sen necesidade de imprimilos -
En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a
dobre cara.
- Empregarase papel
reciclado.
- Evitarase a impresión de
borradores. - Débese de facer un uso
sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|