Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A21 |
Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría. |
A22 |
Comprender desde unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os planes de coidados correspondentes. |
A23 |
Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar, a calidade e seguridade ás persoas atendidas. |
A24 |
Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría. |
A25 |
Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermaría, ao individuo, a familia e a comunidade. |
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B18 |
Desenvolver a capacidade de liderado. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B21 |
Implicación na calidade e busca/procura da excelencia. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Analizar o desenvolvemento das sociedades ao longo da historia, describindo o proceso saúde-enfermidade para que, a través disto, se identifique a función de coidar nas sociedades de cada época.
|
A21
|
B1 B5 B7 B8 B11 B12 B14 B16 B18 B19
|
C3 C7 C8
|
Identificar a función diferenciada da Enfermaría e comprender a importancia do establecemento dun marco teórico propio que de sentido á actuación profesional.
|
A22
|
B1 B3 B4 B5 B6 B10 B21 B22 B24
|
C4 C6 C7 C8 C10
|
Comprender a evolución dos conceptos centrais da disciplina de enfermaría, así como as teorías e os modelos conceptuais máis relevantes.
|
A24
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B14 B16 B18 B20 B21 B24
|
C4 C7 C10
|
Describir a metodoloxía científica e a súa aplicación en enfermaría. Proceso de atención de enfermaría.
|
A22 A25
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B21
|
C11 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría.
|
A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B21 B22 B24
|
C3 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12
|
Valorar e planificar coidados básicos para a atención das necesidades fundamentais do ser humano. |
A24 A37
|
B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12 B14 B15 B16 B20 B21 B22 B24
|
C3 C4 C7 C8 C10 C11 C12
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
HISTORIA DA ENFERMARÍA
|
Tema 1. ETAPA DOMÉSTICA DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA
1.1. Prehistoria
1.2. Civilizacions Antiguas.
1.3. Mundo Clásico: Grecia antigua, Roma
Tema 2. ETAPA VOCACIONAL DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA
2.1. Inicio do Cristianismo
2.2. Alta e Baixa Edade Media
2.4. Mundo Moderno
2.5. Etapa Vocacionai en España
Tema 3. ETAPA TÉCNICA DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA
3.1. Mundo Contemporáneo
3.2. Nova concepción da Enfermería
3.3. Inicio da Profesionalización do Coidado
3.4. Etapa Técnica en España
Tema 4. ETAPA PROFESIONAL DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA
4.1. Profesionalización do Coidado: Ámbito de actuación
4.2. Formación enfermeira: Reforma universitaria nos 90, Espacio Europeo de Educación Superior
4.3. Campo de actuación da enfermeira profesional
4.4. Disciplina enfermeira no momento actual
4.5. Etapa Profesional en España
|
ENFERMARÍA PROFESIONAL. MODELOS E TEORÍAS DE ENFERMARÍA |
TEMA 1. A ENFERMARÍA PROFESIONAL.
1.1 Concepto de Enfermaría.
1.2 Campo de actuación.
1.3 Características dunha profesión.
1.4 Supostos básicos da profesión de Enfermaría.
TEMA 2. FUNCIÓN DIFERENCIADA DA PROFESIÓN DE ENFERMARÍA.
2.1 Funcións e función de Enfermaría.
2.2 O equipo de saúde. A enfermeira como membro do equipo de saúde
TEMA 3. MARCO CONCEPTUAL DA PROFESIÓN DE ENFERMARÍA.
3.1 Concepto de Marco Conceptual dunha profesión.
3.2 Necesidade de establecer un marco conceptual.
3.3 Elementos que o compoñen.
TEMA 4. MODELOS DE COIDADOS EN ENFERMARÍA.
4.1 Concepto de Modelo. Elementos dun modelo.
4.2 Necesidade da adopción dun modelo na práctica.
4.3 Criterios de clasificación dos modelos. Tendencias.
4.4 Modelos máis representativos.
4.5 O modelo de coidados de Florence Nightingale.
4.6 O modelo de coidados de Virginia Henderson.
4.7 O modelo de coidados de Dorothea Orem. |
COIDADOS BÁSICOS DE ENFERMARÍA |
TEMA 1.SEGURIDAD E ÁMBITO SEGURO
1.1. Introdución.
1.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados cun ámbito seguro.
TEMA 2. COMUNICACION
2.1. Introdución
2.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa comunicación.
TEMA 3. ESPIRITUALIDADE E CRENZAS
3.1. Introdución
3.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa espiritualidade.
TEMA 4. PERDIDA E DUELO
4.1. Introdución
4.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa perda e o duelo..
TEMA 5. HIXIENE E PROTECCION DA PEL
5.1. Introdución.
5.2. Coidados de enfermaría relacionados coa hixiene e a protección da pel.
TEMA 6. DESCANSO E SONO
6.1. Introdución.
6.2. Coidados de enfermaría relacionados co descanso e o sono.
TEMA 7. NUTRICION E HIDRATACION
7.1. Introdución.
7.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa nutrición e a hidratación.
TEMA 8. ELIMINACION URINARIA
8.1. Introdución.
8.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa eliminación urinaria.
TEMA 9. ELIMINACION FECAL
9.1. Introdución.
9.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa eliminación fecal.
TEMA 10. RESPIRACION E CIRCULACION
10.1. Introdución.
10.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa respiración e circulación.
TEMA 11. MOVERSE E ADOPTAR UNHA BOA POSTURA
5.1. Introdución.
5.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados con moverse e adoptar unha boa postura. |
METODOLOXÍA CIENTÍFICA E A SÚA APLICACIÓN EN ENFERMARÍA. O PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMERIA |
TEMA 1. A APLICACIÓN DO MÉTODO CIENTÍFICO EN ENFERMARÍA: O PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMARÍA.
1.1 O Proceso de Atención de Enfermaría: orixe e historia.
1.2 O Proceso como método de solución de problemas.
1.3 Etapas do proceso de Enfermaría.
TEMA 2. PRIMEIRA ETAPA DO PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMARÍA: A VALORACIÓN
2.1 A recollida e selección de datos. Métodos para a recollida. Fontes que achegan datos.
2.2 A recollida de datos a través da entrevista. A entrevista como forma de comunicación e como medio de obtención de datos.
2.3 A recollida de datos a través da observación. Concepto e fins da observación.
TEMA 3. SEGUNDA ETAPA DO PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMARÍA: IDENTIFICACIÓN DE PROBLEMAS: O DIAGNÓSTICO DE ENFERMARÍA.
3.1 Análise dos datos recollidos.
3.2 Diagnóstico de Enfermaría. Concepto. Evolución histórica.
3.3 Sistemas de clasificación dos Diagnósticos de Enfermaría
3.3.1 Taxonomía diagnóstica.
3.4 Compoñentes do Diagnóstico de Enfermaría.
3.5 Clasificación dos Diagnósticos de Enfermaría.
3.6 Formulación correcta do Diagnóstico de Enfermaría.
3.7 Problemas Interdependentes. Concepto. Diferenzas entre
Diagnóstico de Enfermaría e Problema Interdependente.
TEMA 4. TERCEIRA ETAPA DO PROCESO DE ENFERMARÍA: A PLANIFICACIÓN DOS COIDADOS.
4.1 Concepto e finalidade.
4.2 Selección de prioridades.
4.3 Establecemento de obxectivos.
4.4 Determinación de actividades.
4.5 Introdución á clasificación das intervencións enfermeiras (NIC) e a clasificación de resultados de enfermaría (NOC).
TEMA 5. CUARTA ETAPA DO PROCESO DE ENFERMARÍA: A EXECUCIÓN DO PLAN DE COIDADOS.
5.1 A execución do planificado. Persoas que interveñen na execución do Plan de Coidados.
5.2 Formas de intervención da enfermeira no Plan de Coidados.
TEMA 6. QUINTA ETAPA DO PROCESO DE ENFERMARÍA: A AVALIACIÓN
6.1 Concepto de avaliación no Proceso de Enfermaría.
6.2 Elementos e aspectos da avaliación.
6.3 Instrumentos de avaliación. Formas de avaliación.
TEMA 7. APLICACIÓN DAS TIC Á PLANIFICACIÓN DE COIDADOS
7.1 A informática nos coidados de Enfermaría |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A21 A22 B16 B24 C8 |
42 |
105 |
147 |
Seminar |
A37 B22 B21 B18 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B1 C3 C6 C7 C10 C11 C12 |
29 |
58 |
87 |
Workbook |
A21 B1 B3 B4 B8 B11 B16 B19 B20 B21 C3 C6 C7 C8 |
0 |
24 |
24 |
Case study |
A23 A24 A25 B24 B22 B21 B19 B16 B15 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12 |
11 |
22 |
33 |
Mixed objective/subjective test |
A24 A25 B2 B3 B8 B9 B12 B13 C11 |
5 |
0 |
5 |
Speaking test |
A21 A22 B3 B7 B8 B14 C10 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral realizada na aula por parte do profesor e aberta á participación do alumno, que será complementada coa utilización dos medios audiovisuais necesarios. |
Seminar |
Traballo en grupo a través da participación e discusión para o estudo dos diferentes aspectos relacionados coa materia.
O material básico necesario facilitarase durante o desenvolvemento destes. |
Workbook |
Afondamento na materia mediante textos de diferentes fontes documentais escollidos e seleccionados previamente polo profesor. |
Case study |
Estudo, resolución e posta en común ante determinadas situacións de saúde/enfermidade mediante a utilización da metodoloxía científica enfermeira (proceso de atención de enfermaría).
Como sistema de avaliación levará a cabo unha proba escrita onde o alumno deberá demostrar o coñecemento da aplicación da metodoloxía científica a través da resolución dun caso hipotético. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Speaking test |
Proba na que o alumno deberá responder, de forma oral, a preguntas curtas ou de certa amplitude onde se valorará o coñecemento que posúe da materia, así como a capacidade de razoamento, espírito crítico, capacidade de síntese e de relación sobre os contidos do programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Case study |
|
Description |
A atención personalizada, que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial para o alumno co profesor, polo que implica participación obrigatoria do alumno. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A23 A24 A25 B24 B22 B21 B19 B16 B15 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12 |
Proba escrita onde o alumno deberá resolver un caso onde se lle expoñerá un problema de saúde-enfermidade hipotético.
|
20 |
Speaking test |
A21 A22 B3 B7 B8 B14 C10 |
Proba na que o alumno deberá responder, de forma oral, a preguntas abertas, de certa amplitude, onde se valorará o coñecemento que posúe da materia, así como a capacidade de razoamento, espírito crítico, capacidade de síntese e de relación sobre os contidos do programa. Implica un estudo amplo e afondo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A24 A25 B2 B3 B8 B9 B12 B13 C11 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
40 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE:
A avaliación anteriormente descrita é a PROGRAMADA para todos os alumnos con MATRICULA COMÚN que se presenten á primeira oportunidade.
Os estudantes que non superen ou non se presenten á proba oral nas datas establecidas, podrán ser avaliados na data oficial correspondente á primeira oportunidade, mediante un exame escrito.
A aplicación das porcentaxes correspondentes se realizará sempre e cando o alumno teña todas as probas superadas de xeito independente.
Cando o alumno non supere de xeito independente unha ou máis probas supoñerá a cualificación de SUSPENSO en acta. Se a media aritmética supera o 5, ao non ter superado algunha das avaliacións, figurará cun 4,9 en acta.
O feito de non se presentar a algunha das probas implica figurar en acta como NON PRESENTADO.
As probas superadas na primeira oportunidade conservaranse para a segunda oportunidade, coa cualificación obtida.
SEGUNDA OPORTUNIDADE:
Para a Segunda Oportunidade o alumno será avaliado mediante un exame único escrito que incluirá a/s proba/s pendente/s ou non superadas, mantendo a porcentaxe establecida sobre a cualificación final.
MATRÍCULA PARCIAL:
Para os alumnos de MATRICULA PARCIAL poderán optar por examinarse por escrito en primeira e segunda oportunidade nun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade, onde se aplicarán as porcentaxes relativas a cada parte do contido da materia.
DISPENSA ACADÉMICA:
De acordo á normativa da UDC, admítese a dispensa académica nesta materia.
OPORTUNIDADE ADIANTADA:
Os alumnos que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade.
MATRÍCULA DE HONRA:
Os estudantes que desexen optar a matrícula, deberán cumprir os seguintes requisitos:
- Obter unha nota media superior a 9,5 na cualificación final da materia.
- Obter a máxima nota en dúas das tres avaliacións da materia.
- Presentarse á proba oral.
- Remitir as actividades de avaliación continua de carácter voluntario, que se expoñan na materia.
Tras a aplicación dos criterios establecidos, a decisión final quedará supeditada á consideración dos profesores da materia.
FRAUDE E RESPONSABILIDADES DISCIPLINARIAS
Segundo o establecido na normativa da UDC:
1.- Se durante a realización dunha proba de avaliación os profesores responsables teñen coñecemento da quebra dos principios de decoro, legalidade ou mérito individual tales como o uso de documentos ou instrumentos non permitidos, a copia ou intento de copia dos resultados obtidos por compañeiros, a comunicación entre estudantes ou un comportamento impropio, procederase á expulsión inmediata do estudante da proba de avaliación e redactarase unha acta cos motivos, que se enviará ao decano ou director xunto coas verificacións documentais que estime oportunas para a súa valoración. Todo, sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese proceder de acordo coa cualificación da falta cometida polo alumno infractor.
2.- Queda prohibido o acceso á realización das probas de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non expresamente autorizados polo profesorado responsable, o cal será causa suficiente de expulsión da proba, logo de redactar a acta correspondente que se enviará ao centro.
3.- A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria da materia.
4.- Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Anatomy/750G01001 | Information and Communication Systems in Health Science/750G01004 | Physiology/750G01105 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Clinical Placement I/750G01025 | Clinical Placement II/750G01026 | Practicum/750G01032 | Clinical Nursing I/750G01034 | Clinical Nursing II/750G01035 |
|
Other comments |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|